Dank voor jullie reactie! Waarom ik niet goed ‘durf’ is ook op andere vlakken in mijn leven een probleem. Grenzen overgaan? Ik blijf liever in de comfort zone. Ik hou van controle en je hebt niet altijd overal controle op en je bent toch vrij kwetsbaar op een of andere manier. Ik ben ook bang dat ik in de middle of nowhere Ben En ik heb een lekke band of ben gevallen en ik heb hulp nodig ; wat doe ik dan? Mijn vriend zei al dat ik altijd kon bellen en dat hij me dan kwam ophalen. Ook hebben we besproken wie ik nog meer zou kunnen bellen. Ik heb niet zo zeer angst voor het feit dat ik gewond raak, maar meer met wat ik dan doe of hoe ik naar huis kan.
Ik heb wel wat dingetjes aangepast, dankzij jullie en na een gesprek met een vriend.
- ik had altijd alleen mijn pinpas mee, voor het geval dat. Ik neem nu ook mijn legitimatie mee en heb een briefje bij me met mijn gegevens en nummer van mijn vriend
- naast zakdoekjes heb ik ook maar een paracetamol, pleister en tampon mee (control freak I know; maar het weegt niets haha)
- vorig jaar mocht ik mijn fiets en de verkoper zei dat ik wel op termijn de remblokjes moest laten vervangen. Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week voor een onderhoudsbeurt ; ze kijken ook de versnelling etc na. Ik merk dat ik onzeker ben omdat ik nou eenmaal ook weinig technisch verstand heb van fietsen. Hopelijk heeft dit me ook vertrouwen
- ik heb een helm en prima kleding, dus wat dat betreft zit ik goed en dat moet ik me realiseren.
- het helpt denk ik ook als ik van te voren goed eet
Heb zojuist ook weer gefietst. Weer een stuk verder, maar ben op een gegeven moment naar huis gegaan want het waait toch wel heel erg hard. Ik ben wel bewust ergens heen gefietst met een treinstation en dat was ook een fijn gevoel