Ik heb vandaag klikschoenen en pedalen binnen gehad. Straks even kijken of de schoenen passen. Hoe groot is de kans dat ik op m;n muil ga?
klein thuis tegen een muur oefenen met in- en uitklikken en op de fiets goed opletten. 1 voet uitklikken bij stoplichten, kruispunten, rotondes etc en dan moet het wel goed gaan! Succes!
Heb ooit wel zo’n schoenen met spinning gehad. Ben heeeel benieuwd hahaha
Inderdaad klein. Ik was er heel bang voor, maar zolang je geen noodstop hoeft te maken heb je altijd ruim genoeg tijd om uit te klikken. Verkeerslichten en kruispunten zie je immers aankomen. Je kunt ze in het begin wat lichter afstellen, zodat je er makkelijk uitklikt. Succes!!
Ik vind het heel tof dat je gaat beginnen maar vind het lastig je vragen te beantwoorden. Ik ben 6 jaar geleden begonnen met een 2e hands racefiets en ben gewoon rondjes gaan fietsen, dan keek ik een beetje van te voren op Google maps welke kant ik heen wilde en zag ik vanzelf wel hoe het liep. Ik begon met rondjes van ongeveer 30 km. Nu fiets ik tot ongeveer 100 km maar vaak een stuk minder, op een gegeven moment ben ik moe. Begin gewoon rustig, dan blijft het leuk en je bouwt heel snel op.
Wat ook leuk is, is jezelf opgeven voor toertochten. Zo heb ik nu al een paar keer de Amstel Gold Race, Meewindkoers en nog wat tochtjes gefietst. Dat is wel een mooie uitdaging voor jezelf. Ik ben wel een beetje een mooi weer fietser, met dit weer pak ik liever de mountainbike dan de racefiets en zelfs daar heb ik niet altijd zin in.
Edit: vele spelfouten even aangepast, was blijkbaar moe.
Ik ben 7 jaar geleden begonnen met fietsen vanwege een hardloopblessure. Mijn eerste fiets was een toerfiets en later heb ik een fitnessfiets (racefiets met recht stuur) gekocht. Na een tijd vond ik het zo leuk dat ik de toer- en de fitnessfiets verkocht heb en een echte racefiets aangeschaft. Ik heb het eerste jaar voor 115km getraind en het tweede jaar voor 160km. Fietsen is niet echt belastend dus je kunt het vrij makkelijk opbouwen. En qua type routes is het uitproberen wat je ligt. Ik ben bijvoorbeeld relatief klein en licht dus wat beter met klimmen dan met afdalen of op het vlakke. Ik zou ook kijken of je van iemand een racefiets kunt lenen of er eentje kunt huren dan op je stadsfiets beginnen.
Ja precies, 200 is niks voor een fiets. Die van mij is oud maar echt prima om op te beginnen. En dan bedoel ik het model, alle onderdelen heb ik gecheckt en sommige vervangen dus dik in orde. Ik had geen idee of ik het leuk zou vinden, dus dan is een grote investering niet zo slim. Al komt er al met al sowieso wel wat bij kijken qua kleding, schoenen, helm, handschoentjes etc. Maar ook daarvan heb je niet het duurste van het duurste nodig. Uitbreiden en vervangen kan altijd nog! Ik wil tot volgend voorjaar nog op deze doorfietsen en dan een nieuwe fiets kopen. Want ik vind het echt superleuk
De eerste keer dat ik erop zat (bij de mp-verkoper) herinner ik me nog heel goed haha. Ik dacht: wat een kleine en lichte fiets, dat kan niet goed zijn! Dat past niet! Ik was alleen maar een lompe stadsfiets en mtb gewend. De eerste ritjes waren ook nog wel wennen, bochtjes op snelheid enzo. Maar als je vaker fietst gaat het vertrouwd voelen. O ja en het schakelen. Daar heb ik best mee gestoeid, maar ook dat is een kwestie van doen. De klikpedalen vielen me dan weer 100% mee, terwijl ik daar echt bang voor was. Dat ging eigenlijk meteen goed!
De fiets van Decathlon zou ik skippen. De wat duurdere fietsen van hen zijn prima, maar hier ga je niet blij van worden Dan kun je beter zoals @Keukenkastje ook al zegt een tweedehands fiets via marktplaats of bij een fietsenmaker zoeken. Als het dan echt goed bevalt, verkoop je die weer en kun je altijd nog voor een duurdere fiets gaan. Als je nog tips wilt voor de aanschaf, laat maar weten. Ik ben geen enorme fietsenkenner, maar kan je wel een beetje op weg helpen. Het blijft een prijzige hobby, omdat onderdelen verslijten en kleding is vaak ook niet goedkoop. De kleding van Decathlon is wel goed trouwens. Je hoeft ook nog niet meteen met klikpedalen te gaan fietsen. Scheelt weer de aanschaf van fietsschoenen en pedalen heb je zo vervangen.
Ik krijg wel weer zin om te fietsen! Ben nog niet gegaan en mijn conditie is dramaaaatisch geworden deze winter
Ik heb afgelopen winter vrij regelmatig een training in Zwift gedaan. Moet nu dus wel echt nieuwe banden eronder zetten. Hopelijk heeft het wat opgeleverd, want ben geen hele sterke fietser.
Wel echt liefde voor zwift trouwens, kom nu vaak in het donker thuis dus kon zo toch 2x per week trainen.
Ik geef een vermogen uit aan sport haha Maar heb gewoon een tweedehands Tacx (maar wel gewoon een goede die Smart is) en moest de banden toch vervangen, dan kun je ze beter naar helemaal op rijden
Zit nu in de periode dat ik de triathlons uitkies in inschrijf, dus mijn geld verdampt best wel. Maarja, verder heb ik niet echt dingen waar ik veel aan uitgeef, want vakantie is toch altijd gelinkt aan sport bij mij.
Ik ga volgende maand een fiets kopen om te kijken of het wat voor mij is (met kerst al wat fietsspullen gehad). Het wordt gewoon een instapmodel van de decathlon. Ambitie is om uiteindelijk een halve triatlon te doen.
Haha nee eerst maar even kijken of het fietsen bevalt. Loop veel hard, maar het fijne van fietsen lijkt mij om veel kilometers te kunnen afleggen im kortere tijd en dus meer te zien.
Ik heb net mijn benen geschoren en mijn fietsspullen klaargelegd. Moet morgenochtend werken, maar tegen 2/3 uur is het plan lekker een uurtje te fietsen!
En een lekker rondje gefietst! 26km. Nog wel fris in de schaduw/wind, had liever lange mouwen aangehad eigenlijk. Maar in de zon was het heeeerlijk.
Heerlijk he, zo vroeg in het jaar de fiets weer uit het stof kunnen trekken! Dapper dat je met korte mouwen bent gegaan. Ik was zondag nog maar wat blij dat ik nog gauw een lange fietsbroek had gekocht.
Ook echt in de winter enzo? Knap! Ik ben (nog) een typische mooiweerfietser. Maar heb ook nog relatief weinig fietservaring en ben dan al gauw bang om onderuit te gaan. Dat houdt me meer tegen dan slecht weer an sich, met hardlopen heb ik er doorgaans ook geen moeite mee.
Mijn auto stond bij de garage dus heb ik mijn fietsje gebruikt als vervoer van A naar B. Zo heerlijk om voor je gevoel zonder input te leveren al 20-25km/uur gaat. Was alles bij elkaar maar 15km, maar toch echt heerlijk!
Oh wat goed! Ik heb geen goede kleding voor koud weer, toch eens in investeren.
Ah zulke pedalen heb ik ook ja! Had vorige winter wel een x gefietst maar toen was het zooo koud dat ik helemaal verkleumd thuis kwam. En toen vond ik het niet meer leuk