Het volleybal topic

Zonde dat De Kruijf nog steeds niet hersteld is. Stoltenborg ben ik niet zo’n fan van, dus ik vind het leuk dat ‘ie Bongaerts dit keer heeft geselecteerd.

1 like

Zo jammer van Nika en Robin. Ik vind dat van die hele leuke spelers.
Maar wel heel leuk dat Lohuis er dan in zit, vind haar echt gegroeid!

Femke, ja ik weet het niet. Vind het wel heel erg vervelend voor haar. Lijkt me heel moeilijk te begrijpen voor haar. Ik hoop dat ze er wel goed mee om gaat. Want aan de hand van foto’s op social media zie wel wel dat ze echt wel in de groep hoort zeg maar.

Ik denk dat zowel Stoltenborg als Bongaerts er altijd rekening mee houden niet geselecteerd te worden. Niet dat dat het minder erg maakt, want het lijkt me juist een van de vervelendste dingen aan topsport, dat continu moeten presteren.

Ja ik vind het ook leuk voor Bongaerts dat ze mee mag! En idd… dat is het nadeel van set-upper zijn denk ik. Daarmee wissel je gewoon minder.

Klopt, maar ik vind ook dat Sloetjes niet vaak gewisseld word.

Ik was het WK helemaal vergeten, gelukkig stuurde iemand me een herinnering.

Zit er nog iemand te kijken?

Yes!

Ik niet, wilde eigenlijk wel kijken maar heb andere verplichtingen helaas. Zie op zo’n livescore dat ze nu achter staan. Hoe doen ze het?

Slecht :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha ja kon zijn dat ze opzich wel goed spelen maar toch net verliezen :yum:. Maar niet dus haha

Staat nu 1.1 ze zijn aan het terug komen. Sloetjes doet het vooral heel goed

Spannend einde wel! Hoop dat ze morgen tegen Japan beter spelen.

Was een zeer spannend einde.

Morgen wordt hier ruzie om de tv. Omdat er ook formule 1 is :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat een spannende eerste set!

Wow zeker!

Ik verbaas me altijd over hoe hoog die Japanners kunnen springen. Ze zijn een stuk kleiner maar kunnen alsnog prima blokkeren :dizzy_face:

Ik kijk ook nu! Eerste set gemist. Tweede set was niet echt geweldig…

Wat een wedstrijd. Nederland speelt nog niet zoals ze zouden moeten spelen.

Er gaat inderdaad meer fout dan normaal, zonde. Maar Japan is altijd wel lastig natuurlijk.
Gelukkig hebben ze komende week makkelijkere tegenstanders.

Het gaat om drie gewonnen sets, een wedstrijd stopt dus bij 3-0 (of 3-1 of 3-2).
Mochten ze uiteindelijk bij een stand van 2-2 uitkomen, dan spelen ze nog een vijfde set. Alle sets gaan tot de 25, behalve de vijfde: die gaat tot 15. Bij elke eindstand van een set moet er wel minimaal twee punten verschil zijn (een set eindigt dus nooit in 25-24).

1 like

Ja klopt!
Gisteren speelden ze tegen Duitsland bijvoorbeeld nog door tot 32-30, houdt het lekker spannend :sob:

1 like