Het The Ordinary / Deciem topic

Ik heb er zelf niet veel verstand van, sorry, maar je kan the ordinary ook zelf om advies vragen, daar zijn ze best goed in!

Heb je ook wel eens gekeken naar mensen met Rosacea? (Vera bijvoorbeeld, maar kijk ook hierover op de site van Jetske Ultee)

Ik heb zelf een droge huid, dus ik vind het altijd moeilijk advies geven voor een vette huid, maar ik geloof dat veel huidproblemen minder worden (zeker niet altijd oplossen) met zachte milde producten in een basisroutine. Pas als je naar actieve stoffen gaat kijken wordt het belangrijk om ook je type huid mee te nemen.

Kijk daarom eerst eens naar een basisroutine: milde reiniger (bijv TO Squalane cleaner), een moisturizer (TO NMF) en een goede SPF. In een basis routine worden ook een toner en een exfoliant opgenomen, maar die kun je in tweede instantie toevoegen. En in derde instantie een active of een heftigere exfoliant, zoals de producten hierboven. Alles in stapjes. Zo leer je zelf ook goed je huid kennen en weet je hoe het reageert op producten.

En misschien wil je nog de producten delen, die je nu gebruikt? Dat zou ook kunnen helpen de reactie van je huid te duiden.

Aaah ik zou aan de retinoid beginnen, maar het is overal uitverkocht. Why? :sob:

Ik zie al goeie tips voorbij komen. Dankjewel!

Zelf gebruik ik niet meer dan een Kruidvat reinigings milk als make-up remover, een kruidvat gezichtslotion en af en toe een washandje met water om mijn gezicht te reinigen. Een minimale routine dus. Ook bevatten deze kruidvat producten alcohol, wat bovendien niet bevordelijk is voor de huid.

Dat mijn huid niet optimaal is, is dus wel vrij vanzelfsprekend met zo’n routine. Ik ga je tips proberen toe te passen en kijken wat voor resultaat het zal opleveren.

Verdere informatie en tips zijn altijd welkom!

Het thuiszitten heeft ervoor gezorgd dat ik mij eindelijk een keer heb verdiept in The Ordinary en mijn pakketje komt morgen binnen, yahoee.

Ik had aan Deciem advies gevraagd voor een routine, maar het lijkt mij een beetje te veel:
AM

1. The Ordinary Squalane Cleanser
  2. The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
  3. The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
  4. The Ordinary Mineral UV Filters SPF

PM 1

1. [The Ordinary Squalane Cleanser]
  2. [The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%]
  3. [The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5]
  4. [The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%]

PM 2 - Once per week

1. [The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution]
  2. [The Ordinary Squalane Cleanser]
  3. [The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%]
  4. [The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

Ik zit er aan te denken om in de ochtend de HA +B5 eruit te halen en in de avond de Niacinamide, beide 1x per dag lijkt mij eigenlijk voldoende.

Verder dacht ik dat je na de AHA peeling alleen hydraterende producten moest gebruiken. Dus ik denk dat ik alleen de NMF moisturizer ga gebruiken erna.

Ben heel benieuwd wat voor effect het gaat hebben op mijn huid!

1 like

mijn huid ging enorm pillen van HA+B5. Bizar gewoon.

Maar verder ziet het eruit als een prima basisroutine!

1 like

dank je wel voor de verbetering.

Bij mij werkt het gewoon niet. Ook nadat ik de 7skins methode toepaste. Dus ik heb het uit mijn routine gehaald (moest ook wel, omdat ik mijn grote pot in de badkamer liet vallen :cry: )

Vind het best een mooie routine!

1 like

ik heb het net even uit nieuwsgierigheid gecontroleerd maar ik ruik niks!

1 like

Bij mij werkte het totaal niet om na die peeling solution de hyaluronic acid te gebruiken, was veel te heftig en kreeg er rode plekken van

Klinkt goed!

Ben ook echt dol op producten met niacinamide!
Wat voor huidtype heb je zelf dat ze dit hebben geadviseerd?

En waar heb je dit besteld? Op Dou.glas is dit allemaal uitverkocht :frowning:

The ordinary heeft gewoon een eigen website waar je kan bestellen!

1 like

Ik vond het een vislucht hebben. Bovendien reageerde mijn huid heel heftig, dus heb het weer uit mijn routine gegooid.

Goed om te weten, ik ga het eerst maar zonder proberen. Twee zuren achter elkaar op mijn huid lijkt mij vrij heftig.

@HotMomma Ik heb een vrij vette T-Zone en veel acne + grote poriën. Op basis daarvan hebben ze deze routine geadviseerd. En ik heb besteld bij Deciem zelf. Wilde het eigenlijk bij beautybay doen, maar de peeling was niet op voorraad en wilde het zsm hebben :see_no_evil:

1 like

Welk vitamine C zouden jullie aanraden? Al paar keer in verdiept maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik gebruik nu Hydralonzuur en niacimide. Verder eigen creme. Huid is prima maar soms wat dof

Vroeger wel eens een Creme met vitamine c gebruikt en toen vond ik mijn huid echt heel mooi dus wil weer proberen.

Welke kan ik dan het beste kopen van the ordinary? Mijn huid reageert slecht op siliconen dan krijg ik puistjes dus die met siliconen valt volgens mij al af.

Heb vandaag de reiniger gebruikt, erna niacinamide en HA en een dagcreme opgedaan (van olaz). Maar nu is het aan het pillen (heet dat zo)?

Gisteren alleen gereinigd + niac, en toen had ik het probleem niet. Doe ik iets fout?

Dit had ik eerst ook… Bij mij hielp niet teveel product gebruiken en goed in laten trekken voordat je je crème gebruikt.

2 likes

Ik vind de Ascorbyl Glucoside 12% echt een heel fijn serum, zeker een goede start voor een Vitamine C product.

1 like

Weet iemand of de salicylic acid solution nog ergens verkrijgbaar is online? Ik heb al op verschillende sites gecheckt maar het is overal uitverkocht. Van TO zelf kreeg ik te horen dat ze aan het herformuleren zijn en nog geen datum hebben voor de restock.

Of als iemand een goeie vervanger weet in dezelfde prijscategorie?

Niet in de dezelfde prijscategorie, maar de BHA liquid van Paula’s Choice is misschien nog wel beter dan die van TO. Ik heb de mini van 30 ml (voor 11 euro) en ik gebruik niet iedere dag, maar alleen op momenten met puistjes en de dagen erna. Werkt erg goed.

1 like