Het is bijna Kerstmis!

Ik ga vandaag de kersrboom halen! :star_struck: Wil eigenlijk nog meer ornamenten in plaats van alleen ballen. Hebben jullie nog tips voor leuke en betaalbare plekken om die te halen?

1 like

Hema en Blokker🥰

1 like

Flying tiger, sostrene grene(of hoe je dat ook schrijft), Xenos.

1 like

Nieuwe ballen! 2 voor onze kinderen (vliegtuig en donut) en de rest van mijn kerstpakket

17 likes

Die tompouce is heel schattig

2 likes

We hebben 3 ramen aan de voorkant van ons huis. Ik zoek voor op de vensterbanken iets kerstigs met licht. Een boompje of kandelaar met lichtjes o.i.d. (geen kaarsen ivm gordijnen).

Ben net bij de Action en Blokker geweest maar daar was al bijna niets meer. Heeft iemand ideeën?

Bij Albert Heijn verkopen ze van dit soort sterren, misschien is dat wat? Verschillende maten en kleuren volgens mij:

3 likes

Zo mijn huis is ook weer in kerstsfeer

En vanmiddag ook samen met oma haar boom versierd, altijd leuk want bijna bij elke (stokoude!) bal hoort een verhaal. Zitten ook nog ballen van haar moeder tussen.

Oja en tijdens het kopen van de bomen kwam deze lieverd me helpen uitzoeken

31 likes

Vind die oldskool ballen altijd het leukst!

3 likes

Ik heb zo een kerstmeeting met vrienden: kerstmuziek, kerstpuzzel maken, gluhwein, kerstsnacks. Maar nu twijfel ik dus wat voor snacks ik zal maken.

Ik heb al alle kerstkoekjes gekocht (kerstmannen, kaneelsterren en ook meteen die derde), maar wat voor hartige snacks zal ik maken?
Edit het zijn vega pigs in blankets en ovensnacks geworden.

5 likes

Oh en deze moest ik natuurlijk nog posten :grin: Ons lelijke boompje.

26 likes

Zo blij dat ik gister aan project boom ben begonnen! Bijna af

18 likes

Bij mij staat de boom ook eindelijk! Voelde me wel Lau van Tiny en Lau tijdens het optuigen ervan, maar nu ben ik er blij mee. Heb dit jaar wat ‘bijzondere’ hangers gekocht, en wat kleurrijke ballen. Zo vrolijk :grin:

20 likes

Oh en ik kwam laatst bij een hotel echt een next level kerststal tegen:

Ook echt met ‘vuur’ en bubbelend water

47 likes

Love it! Ik heb vorig jaar op RTL Z een documentaire gekeken over kerst in chique hotels en het was echt fascinerend. Hoe ze dan in één nacht het hele hotel omtoveren en gasten die speciaal daarvoor komen overnachten enzo. Ze zaten ook al direct volgeboekt voor het jaar erna.

7 likes

Ik zag deze kaartjes bij Kruidvat. Vond ze wel leuk! Eindelijk een keer een kaartje met een kindje van kleur erop. Het zijn toch vaak afbeeldingen van witte mensen.

29 likes

Hoelang blijft een (echte😂) kerstboom goed ongeveer?
Ik heb een spar en hij staat niet in water

Wat een lieve kaartjes :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik hoorde toevallig van de week een stukje op de radio van een hovenier dat in water zetten geen zin heeft bij een boom zonder kluit. Want hij kan dat water niet door de stam naar zijn naalden verspreiden.
Het helpt wel om de lichtjes even uit het stopcontact te halen en de boom dan te benevelen, dan kunnen de naalden wel vocht vasthouden en blijven ze langer zitten. Verder is het belangrijk dat je de boom niet te dicht bij de verwarming zet en werkt het ook om hem te laten acclimatiseren. Dus bijvoorbeeld eerst vanuit buiten 3 dagen in de schuur/garage leggen waar het al iets warmer is en dan pas naar binnen.

Verder vind ik zelf dat het behoorlijk scheelt per boom, ik heb wel eens bomen gehad die ruim anderhalve maand mooi bleven. Maar vorig jaar was mijn boom met vier weken al vrij kaal. Je moet denk ik ook een beetje geluk hebben, ik kocht meestal dezelfde soort en de ene keer ging het beter dan de andere keer, maar als je nu een echte boom haalt zit je sowieso wel goed tot en met nieuwjaar.

4 likes

Heb van de week bij de karwei twee nieuwe ballen (huisjes) gehaald in de sale:

10 likes