Goeie!
Ik vind het legen wel echt fascinerend trouwens
Goeie!
Ik vind het legen wel echt fascinerend trouwens
Ik gebruik nu voor het eerst mijn menstruatiecup. Het inbrengen ging eigenlijk best makkelijk. Tussendoor 1 keer geleegd. Maar daarna verloor ik toch wat bloed. De cup was nog niet vol. Zou hij dan toch niet goed zitten?
Ik gebruik vandaag voor de eerste keer de mooncup en ik vind het echt super chill! Ik heb er nog wel maandverband onder gedaan als backup maar tot nu geen lekkages.
Halen jullie de cup eruit als je moet poepen? Ik was bang dat ie in de wc zou vallen.
Ik had dat ook toen ik nog maar net de cup gebruikte, maar nu ik 'm langer gebruik gebeurd me dat haast nooit meer. Ik weet ook niet wat ik anders doe! Maar ik denk inderdaad dat het dan toch er mee te maken heeft dat de cup niet helemaal goed zit.
Ik doe dat niet en is me nog nooit gebeurd dat die er uit zichzelf uit gaat
Vandaag voor het eest de cup gebruikt.
Organicup maat B. Ivm bevalling.
Moet zeggen dat ik het wel een flink ding vind om in te brengen en sorry heel goor maar moet vrotten.
Vind hem verder wel heel fijn in gebruik. Geen omkijken meer na de rest vd dag, schoon, goed voor milieu en geen jeuk of vervelende touwtjes.
Nu alleen nog tips gevraagd hoe ik het beste het vacuĆ¼m kan verbreken bij het eruit halen.
Gevoel of ik steeds mijn halve baarmoeder ermee uit trek en half uur erna voelt het ook nog steeds beurs aan.
Wat dat laatste betreft: bij mij werkt het het beste om een soort te āpersenā (alsof je hard plast of kegeloefeningen doet), daarmee duw je de cup een stukje naar beneden. Dan een vinger langs de zijkant van de cup omhoog bewegen en de cup induwen, dan verbreek je het vacuĆ¼m. Dan kan ik hem er, terwijl ik blijf āpersenā, makkelijk uittrekken met mān duim en die ene vinger.
Ah ja dit deed ik al. Nog meer oefenen dus.
Ah oke, wat vervelend dat het dan toch nog zo pijnlijk is! Ben bang dat ik niet meer tips heb dan dat
Pijnlijk niet hoor. Maar je voelt wel goed de vacuĆ¼m bij het verwijderen hahah.
Weet even niet meer of ik dit al gepost heb maar ik ben zo blij dat dat gore tamponprullenbakje nu al een paar jaar verleden tijd is:dizzy:
Alleen maar wcrollen enzo is prima om te legen!
Ja heerlijk is dat!
Wat ik me afvraagā¦ normaal gesproken zou je naar maat 2 moeten na een zwangerschap/bevalling. Echter heb ik een keizersnede gehad omdat de beeb niet indaaldeā¦ zou ik dan nog steeds maat 1 kunnen gebruiken? Iemand ervaring mee wellicht?
Nja kom er alleen achter door te proberen maar hopelijk blijft het sws een tijdje uit. Al 11mnd niet ongesteld geweest
Ik heb een vraag die misschien heel TMI is. Maar als je een cup gebruikt, kan je dan nog wel gewoon poepen, of plop je dan dat ding eruit?
Heeft bij mij nooit problemen opgeleverd!
Ben nu voor het eerst aan poepen met dat ding inā¦ en gaat prima. Beter dan met tampon.
Het is mij gelukt! Lukte met tampons nooit! (Plassen ook niet trouwens, zakt altijd naar beneden of een nat touwtje. Brrrr.)
Ik gebruik deze menstruatie voor het eerst de hele tijd de cup (hiervoor had ik een cup die niet goed uitklapte, was erg frustrerend). Maar ik heb zoveel meer buikpijn. Normaal maar 1 dag, nu op dag 3 nog steeds buikpijn. Kan dit door de cup komen?
Hmm echt menstruatiekrampen? Misschien heb je de cup dan te hoog ingebracht? Het lijkt me eigenlijk sterk, maar je kan om te testen een paar uur een tampon gebruiken. Je bent ook niet geswitcht van pil naar geen hormoonanticonceptie toevallig?
Ja echt menstruatie krampen die uitstralen naar mijn benenā¦ Miss zit hij dan toch te hoog inderdaad. Kan het stokje nog prima vastpakken, dus voor mijn gevoel zit hij nog best laag?
Geen andere anticonceptie nee! Thuis maar even een tampon gebruiken en kijken of het dan minder is
Jeetje klinkt heftig. Als je t stokje makkelijk kan pakken zit ie iig niet te hoog. Hopelijk wordt t snel beter!
Ik ervaar dit niet. Misschien gewoon toeval?