Die paniek herken ik (ook). Alsof je in een ballon zit lijkt het vind ik. Of juist alsof ik te veel adem heb voor een ademhaling. Ik ben niet zo rustig/kalm van nature dus daarom zal het wel zo doorlopend zijn ;). Oppassen met kou ook dus. Ik moet echt beter gaan opletten, schaam me gewoon een beetje dat ik zo slecht weet hoe en wat als het om mijn lijf gaat. Dankjewel voor het delen!
Ja ik ben ook een halve hypochonder dus dat zal ook niet helpen. Bij kou merk ik vaak dat mn spieren aanspannen. Ze zeggen ook dat t vanuit de bovenrug komt. Als t daar vastzit als t ware moet de voorkant meer bewegen wat irritatie op kan leveren. Al heb ik deze info van youtube fysiotherapeuten maar t klonk best logisch en heb ook vaak licht pijn in mn rug aan de bovenkant.
Daarnaast wil ik ook zeggen dat t soms gewoon zomaar opeens komt. Het is natuurlijk een soort ontsteking dus denk niet dat je er altijd wat aan kan doen.
Mocht jij (of iemand anders) ooit behoefte hebben om erover te praten staat mn dm altijd open. Ik heb het nu denk ik al 4 jaar, misschien wel langer, en merk heel erg dat t voor anderen het vaak lastig is te begrijpen. Juist ook omdat je nog jong bent en t ook best een vreemd iets is. En mensen zich ook niet kunnen voorstellen denk ik in hoeveel dingen t je kan belemmeren. Ik breek liever 2x per jaar een arm of been. 4x misschien ook nog wel😂
Wanneer heb je de laatste pil ingenomen?
Ik heb in de zomer/als het heel warm is ook dit soort blaasjes die dan gaan jeuken en op den duur vanzelf open en weg gaan. Ik weet niet of dit hetzelfde is
Misschien is je pil wat zwaar. Welke heb je? Hoe lang slil je hem al?
Heb je dit al vaker gehad?
Hmm. Ik zou even met de huisarts overleggen. Misschien is het een idee om even een paar maanden te stoppen om je lichaam weer in balans te krijgen.
Het kan zijn dat er morgen ineens bloed is maar als je het al eerder hebt gehad dat je minder bloedde dan zou ik toch even (telefonisch) overleggen.
In principe zou doorslikken niet uit moeten maken hoor, dat kan met een pil prima
Super lief van je! Voor mijn gevoel is mijn gehoor wel beter geworden, niet als vanouds maar zeker stappen vooruit. Durf alleen niet teveel op te hopen bang dat het tegenvalt haha. En het suizen is er nog, maar heb besloten dat het is wat het is. Ik kan er niks anders van maken dus kan het maar beter accepteren. Ben heel erg benieuwd naar mijn gehoortest as dindsdag!
Wat doen jullie eigenlijk tegen menstruatie pijn? Ik kan nu al de hele dag niks van de pijn. Soms komt er ook migraine bij. Waarschijnlijk zegt de huisarts dat ik dan weer aan de pil moet, maar dat wil ik gewoon niet. Ik zit ook al tegen het maximum van de pijnstillers aan.
Ik deed altijd in de douche gaan zitten en dan onder de warme/hete straal, afwiselend op mijn onderbuik en op mijn rug, Warme kruik hielp altijd ook wel bij mij en proberen veel te slapen
Gebruik je naproxennatrium? Dat werkt bij mij het beste qua pijnstilling en echt zo vroeg mogelijk beginnen met slikken als je merkt dat je het bent/wordt. Verder een warme kruik of als ik buitenshuis moet werken (’…it’s been 84 years…’) een warmtepleister.
Edit: en beweging helpt ook, kan het soms bijna niet opbrengen maar als ik dan na een half uurtje wandelen thuiskom gaat het echt significant beter. Maar goed snap ook wel dat dat niet altijd lukt hoor!
Om maar even in het thema te blijven…
Ik heb sinds vrijdag een zeurend gevoel (het is niet echt pijn te noemen maar wel overheersend) in mijn onderbuik. Echt laag, zoals menstruatiepijn. Ik ben echter niet ongesteld. Ik slik de pil en ben aan het einde van mijn strip, vanavond de laatste pil.
Ook geen gekke afscheiding of iets. Geen koorts, geen (andere) klachten die wijzen op een blaasontsteking, niks geks verder. Maar die ‘pijn’ word ik nu langzaamaan wel gek van. Weet niet zo goed wat ik er nu mee moet. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik weet niet zo goed of dit het juiste topic is, maar heeft er hier iemand ervaring met ogen laseren? Het klinkt echt ideaal om altijd weer te kunnen zien (ik ben bijziend), maar ik heb ook wel eens nare verhalen gehoord van mensen die na het laseren geen traanvocht meer aanmaakten. Misschien zijn dit uitzonderingen geweest, dus zou graag ervaringen/kennis horen!
Mijn vriend heeft dit laten doen een paar jaar terug, is erg tevreden met het resultaat.
Zal je alleen wel zijn horror verhaal besparen
Haha het lijkt me ook best eng om te laten doen, dus laat dat horror verhaal maar achterwege ja😛 Maar fijn dat hij tevreden is met het resultaat!
Niet een directe tip tegen de pijn zoals een warme kruik ofzo, maar dit boek heeft mij echt geholpen: staan zoveel interessante dingen in over bijv. waarom je pijn kunt hebben. Nederlandse versie heet De Cyclus Strategie, de Engelse Period Power. Is van Maisie Hill.
En dit instagram account is ook echt de moeite waard om te volgen: lara.brid.den (zonder puntjes dan dus). Zij deelt heel veel wetenschappelijke inzichten en artikelen over menstruatie(pijn), overgang, hormonen, PCOS, etc etc.
Een tip van mij. Ik volg altijd kinderehbo voor mijn werk. Een haar om vingers of tenen kan heel erg gevaarlijk zijn. Jij was er zoals ik het nu zie tijd bij.
Mocht het teentje echt zwart worden en de haar zit er nog om heen. Altijd 112 bellen en de haar niet verwijderen! Want dan vergiftigd een baby zich met enkele minuten. Echt zo eng !
meen je… bah gadver. Gelukkig was het teentje nog niet zwart maar echt gadver wat eng.
Ja dit is me altijd bijgebleven omdat je dit echt niet verwacht. Gelukkig is alles goed gekomen. Ik had toen zo veel haar uitval was echt als de dood dat dit mij zou overkomen.
Microscopisch kleine kans dat iemand dit herkent: ik heb sinds tientallen jaren pijn als ik op een harde ondergrond plat op mijn rug lig (sommige periodes meer dan andere periodes). Ik voel dit dan (denk ik) in een van mijn SI gewrichten, links. Soms knakt het dan en gaat het wat beter. Soms ook niet en kan ik gewoon niet plat op rug blijven liggen. Been/benen omhoog trekken helpt dan.
Mijn fysio en ik komen er niet helemaal uit waardoor het komt en hoe het misschien ooit weg kan gaan. We denken dat het niet heupdysplasie is omdat ik geen last heb bij lopen etc, alleen dus plat op rug liggend.
Dus hier de long shot: iemand die dit herkent en wel weet hoe/wat/waarom?
Zijn dit warmte vlekjes? Nooit eerder gezien en Google ziet er toch net wat anders uit. Ik heb niet gedoucht, maar kom net van de fiets en m’n hele buik (foto) zit onder en m’n borsten en decolleté ook, bij m’n nek houdt het op. Het is echt onderhuids en jeukt verder niet ofzo, maar ik schrok een beetje toen ik het zag:/