Het geluk dat een relatie heet

zijn gezin is een weekje op vakantie en ik kon alleen dit weekend langskomen. Hij blijft wel heel de week, dus zien elkaar nu vrijdag weer (wat voor ons lang is, normaal zien we elkaar elke dag en slapen we bijna altijd samen) en ik was bij het afscheid best verdrietig. Niet alleen daarom maar omdat er allemaal spannende dingen zijn komende week (o.a. Mijn eerste sollicitatie, een ander belangrijk gesprek etc). En hij vond het ook oprecht heel kut en had tranen in zijn ogen, iets wat hij normaal echt nooit heeft.
Oké dit klinkt allemaal heel zeikerig haha
Maar conclusie: ik weet nu nog meer dat ik oud met hem wil worden en kan niet wachten om samen volgende stappen te gaan nemen :blush:

7 likes

Mn vriend is doordat ie eerst brak was en daarna door zn stuitje niet meer kon lopen al sinds zaterdagochtend 10:00 tot nu inmiddels maandagavond bij mij en ik vind het echt fijn om de hele dag met hem te zijn en voor m te kunnen zorgen

6 likes

Mijn vriend en ik wonen sinds een paar maanden eindelijk echt samen en hoewel het heel gezellig is, merk ik ook hoe fijn het is om elkaar even te missen. Hij is nu met zijn werk twee dagen weg dus ben ik 1 avond alleen geweest en dan merk ik weer hoe fijn ik het vind als hij hier is en dat ik hem meteen mis.

3 likes

Ik was gister mee naar een ADHD-cursus van vriend. Ik heb ADHD, hij heeft ADD en ik merk nu steeds meer dat we begrip voor elkaar krijgen als we dingen vergeten, kwijtraken, druk doen of het overzicht verliezen. We hadden allebei een ontzettende blinde vlek voor onze “tekortkomingen”, maar de houding naar elkaar is sterk verzacht. Dit is zó ontzettend fijn.

14 likes

Iemand aan wiens mening ik veel waarde hecht had mij 'bij wijze van negatiefste beeld een gefaalde leerkracht" genoemd. Merkte dat ik daar heel gekwetst door was (want zo zie ik mezelf totaal niet) dus belde m’n vriend later op de dag en hij nam het zo lief op en wist me compleet uit te leggen waarom diegenes mening niets uitmaakt en me zo te kalmeren :). Voel zoveel liefde voor m’n vriend.

12 likes

Zijn hier eigenlijk meiden die een relatie hebben maar niet aan seks voor het huwelijk hebben gedaan/nog doen (of vrienden die het doen waarvan je wat weet)? Ik vraag me altijd af in hoeverre het moeilijk is om ‘van elkaar af te blijven’, ook als je bijvoorbeeld wel kust/zoent en knuffelt. Maar misschien is daar helemaal niks moeilijk aan of is er een soort trucje voor. Iemand die hier ervaring mee heeft en het leuk vindt om op deze vragen antwoord te geven?

Ik had een oud klasgenoot met wie ik het daarover had, zij vertelde dat ze het soms wel lastig vond maar uiteindelijk ook weer niet, omdat het haar keuze was: ze wilde geen seks voor het huwelijk, dat was haar keuze.

Had zo’n zelfde gesprek met Turkse mensen over de ramadan en die zeiden ook “we hebben wel honger, maar we willen niet eten, het is onze keus, en wij vinden dat belangrijk.”

Best bijzonder.

Ik ken redelijk wat stellen die geen seks hebben ja, ik kom uit een religieuze omgeving. Zij hebben er goed over nagedacht en dit voor zichzelf besloten, dus is het ook geen groot issue en zijn ze er niet op gefocust. Het lastigste is bepalen hoe ver je dan wel gaat, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ze zijn overtuigd van hun keuze en dat maakt het minder moeilijk om vol te houden. Ik kan me voorstellen dat dat anders is wanneer je het alleen doet om je ouders te gehoorzamen oid en het zelf eigenlijk wel zou willen

1 like

Hier is ook een interessante korte docu over gemaakt. Seks, god en trouwringen heet ie. Wellicht iets gekleurd vanwege de invalshoek van de maakster, maar ik vond hem wel interessant.

2 likes

Mijn vriend en ik (samenwonend) hebben beide een eigen rekening en daarbovenop hebben we een gezamenlijke rekening. Ik vind dat heel prettig werken. We storten allebei maandelijks een bedrag op de gezamenlijke waar we huur, boodschappen en gezamenlijke uitjes van betalen, en waar we ook op sparen. Van dat spaargeld doen we grotere gezamenlijke aankopen, nu bijvoorbeeld een nieuwe tent voor op vakantie. Ik vind het heel fijn om, na dat storten op de gezamenlijke rekening, geen rekening meer te hoeven houden met gezamenlijke uitgaven. Wat overblijft op mijn eigen rekening is echt van mij en hoef ik geen verantwoording over af te leggen, dat zou me zowel bij alleen een eigen rekening of alleen een gezamenlijke rekening tegen staan.

5 likes

Helemaal mee eens, werkt hier ook goed. Enige verschil is dat wij niet samen sparen. Grote uitgaven verrekenen we vanuit ons eigen (spaar)geld.

2 likes

Ik moet morgen mijn scriptie inleveren. En m’n vriend heeft dus gezegd ‘kom maar na het inleveren naar mij toe (studentenkamer) en dan neem ik je mee uit eten om het te kunnen vieren’. :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

Ik ben zo gek op die jongen hĂš. Alles is leuk aan hem (niet Ă©cht alles hoor. Niemand is perfect) en ik heb na ruim 8 jaar nog steeds regelmatig vlinders :heart:

Moest ik even kwijt.

24 likes

Allebei een eigen rekening, maar we zijn ook nog geen halfjaar samen. Een gezamenlijke rekening erbij zou ik wel heel prettig vinden. Hoe het nu is is hij toch wel 80% van de tijd bij mij en ik betaal veel vaker de boodschappen / thuisbezorgd etc. Ik vind het aankaarten wel lastig omdat ik bang ben dat hij dat misschien te bindend vind ofzo.

@Bathwater wat heerlijk! Ik hoop echt dat ik dat over een x aantal jaar ook nog kan zeggen. Zo moet het zijn!

2 likes

Voordat wij gingen samenwonen hadden wij een wiebetaaltwat. Niet heel romantisch, maar wel heel fijn, aangezien hij veel vaker boodschappen deed dan ik. Heb het overigens ook zelf voorgesteld, omdat ik het vervelend vond dat het zo oneerlijk was verdeeld.

2 likes

Wij hebben allebei een eigen rekening en spaarrekening en ook een gezamenlijke betaal- en spaarrekening. We wonen bijna 4 jaar samen en hebben een nieuwbouwhuis gekocht.
We storten elke maand een bedrag op de gezamenlijke rekening waarvan de huur, vaste lasten, hypotheek en boodschappen worden betaald. Er gaat ook een vast deel naar de spaarrrekening.

Loon komt op onze eigen rekeningen binnen, wat er over blijft is dan voor jezelf.

2 likes

Wij hebben het ook heel lang zo gedaan. Onlangs hebben we wel een gezamenlijke rekening geopend maar daar storten we enkel een bedrag op voor boodschappen en dan de vaste lasten. Ik denk dat onze lonen altijd op onze eigen rekening zullen blijven, voelen we ons denk ik allebei prettiger bij.

1 like

M’n vriend heeft na 39,5 week zwanger eindelijkkk een mc flurry voor me meegenomen :raised_hands:t2:

41 likes

Verdiend :raised_hands:t2:

3 likes

Geen heel mcmenu trouwens? Dat was denk ik ook wel gerechtvaardigd geweest namelijk :joy: