Het Beautytopic #3

Thanks!!

Ja vind t wel een duur grapje allemaal. Ik schrijf het op, dan weet ik wat ik moet halen als deze mini verpakking ooit opraakt :slight_smile:

Iemand ervaring met een huidtherapeut? Ik heb al heel lang last van een onrustige huid, acne, droge dan weer vette huid. Ik heb veel van ordinary en paula’s choice etc geprobeerd maar na een tijdje weet ik echt niet meer wat nou goed werkt of wat nou zorgt voor meer acne.

Ik heb niet heel veel last van acne, maar altijd wel 5-10 puisten op m’n gezicht, echt nooit een periode dat het er goed uit ziet. Maar dus niet dat m’n hele gezicht onder zit. Dus ik weet niet of dat dan iets is om naar een huidtherapeut voor te gaan.

Heeft iemand een tip voor een betaalbare contour poeder? Geschikt voor een lichte huid. Vroeger gebruikte ik Harmony van Mac, heel fijn maar nu even opzoek naar iets goedkoops

Misschien iets van elf?

2 likes

In mijn ervaring wel, huidtherapeut kan je daar zeker bij helpen. Je kan een (gratis/oriënterend) consult plannen, ik zou het gewoon doen :relaxed:

2 likes

Jaren bij haar geweest ivm acne. Huid is daar echt heel erg van opgeknapt.

2 likes

Ik heb hetzelfde en heb er zeker baat bij om maandelijks langs te gaan, microdermabrasie en peelings! Via de vereniging van huidtherapeuten gekeken wie er in mijn buurt zat en daar vervolgens een gratis analyse en intake gedaan. Toen een behandelingsplan opgesteld!

1 like

En @Frietmetmayo en @Flippie thanks!!

Waren jullie in totaal groot bedrag kwijt? Ik zie wel een prijslijst online, maar dat zijn individuele behandelingen.
En het is eventueel te declareren bij een aanvullende verzekering?

Zo’n 60-80 euro per behandeling (ik zag dat het per huidtherapeut nog best kan verschillen, dus kun je ook ff onderzoeken!), maar ik kan ze idd totaal tot een bepaald bedrag per jaar declareren bij de (aanvullende) zorgverzekering. Als je dit aangeeft bij de huidtherapeut letten ze er extra op dat er op de factuur zoiets staat als “acne behandeling”.

1 like

Wat is een fijne crème voor de hele droge, gevoelige huid? Mijn vriend heeft een hele droge huid, met psoriasis (waar hij aparte crèmes voor heeft). Hij gebruikt nu wel eens iets van l’oreal men expert, maar daar zit veel parfum in, dus ik denk dat hij wel iets beters kan gebruiken. Iemand tips?

2 likes

Ik kreeg bijna alles vergoed uit aanvullende verzekering.

Taupe van NYX! Al jaren mijn favo

2 likes

Mijn man heeft last van seborisch eczeem met name op de hoofdhuid maar soms ook in het gezicht en hij gebruikt de ormedic dagcreme van image en dat hydrateert zijn huid goed maar houdt het ook rustig.

2 likes

Ik heb laatst last gehad van eczeem en heb daardoor nu een heel gevoelige huid. Ik gebruik sinds kort deze en ben heel tevreden. Mijn vriend heeft ook een droge en gevoelige huid en vindt hem ook fijn. Al komt zijn oordeel niet echt verder dan “smeert lekker” haha. Het is wel een hele basic crème, er zitten geen actieve ingrediënten in.

2 likes

Cerave heeft hele fijne, simpele cremes zonder alcohol en parfum etc!

3 likes

Deze is inderdaad heel fijn. Trekt snel in en fijn voor de droge huid (met eczeem)

2 likes

Er is al veel getipt maar ik heb toevallig net de dag/nachtcrème voor de hele droge huid van drs. Leenarts besteld. Lijkt tot nu toe een fijne crème en ook niet duur.

2 likes

Ik ben helemaal uitgedroogd vanwege het snuiten enzo, mn lippen doen pijn, welke crème helpt echt? Budget onbeperkt want ik heb PIJN

Het liefst eentje die Ik kan bestellen en dan morgen er is

1 like

Tepelzalf! Kan van de Kruidvat zijn of bijvoorbeeld Purelan. Wordt ook vaak aangeraden bij het gebruik van roaccutane, daar krijg je ook ontzettend droge lippen van.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-mama-care-tepelcreme/p/4244906

Kak, daar moet je voor minimaal 15 euro bestellen, maar ik hoop dat ze op bol ook zoiets hebben