Het Beautytopic #3

Ik gebruik deze inmiddels ook ongeveer 2 maanden. Je doet er heul lang mee, er is bij mij nog amper iets uit de tube. Merk zelf niet echt verschil qua minder wallen of iets dergelijks, maar die heb ik ook niet echt. Wel goed gehydrateerde huid onder mijn ogen nu.

Het enige vrij verkrijgbare ingrediënt dat echt bewezen werkt tegen huidveroudering en rimpels is retinol/vitamine A, dus ik zou op zoek gaan naar producten waar dat in zit. Ik ken zo geen crèmes met vitamine A, durf ook niet te zeggen of dat zou kunnen ivm stabiliteit van de ingredienten, ik ben geen professional. Ik weet wel dat oa Jetske Ultee en Paula’s Choice een serum hebben, en Pixi een tonic (geen idee of die vegan zijn trouwens, sorry als dat niet zo is maar ik heb nu geen tijd meer om het op te zoeken). Overigens lijkt een goed gehydrateerde huid vaak ook al ‘jonger’, omdat droogtelijntjes ed minder opvallen. Veel klassieke antirimpelcrèmes bevatten dan ook vooral hydraterende ingrediënten.
Als je voor retinol kiest, dan wel met een lage sterkte beginnen en langzaam opbouwen. Het kan je gezicht ook nog wat droger maken, dus goed blijven smeren, desnoods wat gezichtsolie gebruiken of een hydrator als bijvoorbeeld hyaluronzuur, als je dat nog niet doet natuurlijk. Voor mij werkt een vitamine E-serum (gemengd door mijn moisturizer) ook goed voor kalmering en hydratatie, dat zou je ook kunnen proberen.
Hopelijk heb je hier wat aan, het is een beetje een lang verhaal geworden :slight_smile:

5 likes

Mijn nagelvijl is aan vervanging toe, wat voor soort vijl vinden jullie fijn?

Jaa heel fijn deze tips! Dank je wel!

Sowieso een glasvijl (maar die had je misschien al). Heb er een van OPI en die gaat al 10 jaar mee.

1 like

Thanks, ga eens kijken!

1 like

Na een tijd leek mijn Opi glasvijl “op” te raken, kan het niet goed uitleggen. Hij werd dof en pakte het gewoon niet meer goed.

Missh was er iets mis met dit exemplaar, bedenk me nu ook dat ik niet meer ben teruggegaan naar Ici Paris haha

1 like

Ik heb al jaren een glasvijl van Herome waar ik heel tevreden over ben.

1 like

Ik vind de granactive retinoid 2% emulsion van the ordinary heel fijn, ik gebruik hem in combinatie met marine hyaluronics een paar keer per week. Mijn huid voelt dan altijd weer “strakker” en gladder aan. Wel goed blijven smeren idd wat iemand hierboven al zei, ik vermijd ook altijd de onderkant van mijn neus want ik krijg velletjes daar door de retinol.

3 likes

Heeft iemand de gouden tip om korstjes van puistjes te bedekken zonder dat het er na een paar uur flaky uitziet? Ik heb alles in huis om goed te plamuren, maar aan het einde van de dag ziet het er zo viezig uit met van die droge stukken korstfoundation haha

Nope, gaat je bijna niet lukken. Puistjes werken van binnenuit en zijn daardoor warmer dan de rest van de huid, hierdoor smelt je make-up er gewoon af en wordt het zo viezig. Juist zo min mogelijk make-up overheen doen is vaak het mooiste, maarja dan is het niet bedekt en zie je het. Al vind ik soms dat je het beter ziet als je er een dikke laag make-up over doet dan wanneer je er gewoon een heel dun laagje over doet.

3 likes

Hier was ik al bang voor :sob::sob:
Ik wil mooi zijn vandaag :weary:

Focus je op je ogen en lippen en ga niet alles concealen dat heeft idd geen zin. Ik heb zelf altijd puisten en ik zie er zoveel mooier uit als ik mijn foundation gebruik om te ‘neutraliseren’ ipv camoufleren :slight_smile: daarnaar zie je het waarschijnlijk erger dan het is.

1 like

Puistjes en korstjes don’t take away from your beauty, echt niet haha.

3 likes

Iemand hier wel eens kleurlenzen besteld op sterkte? Welke raadt je aan/af?

Verjaardag met discothema dus ik ben all out gegaan, inclusief bottom lashes
I :heart: makeup

37 likes

Thanks voor je uitgebreide uitleg! Ik ga het bestellen.

2 likes

Mijn gezicht voelt zo droog aan
Wat zijn de ideale gezicht maskers? Prijs maakt niet super veel uit

Origins drink up
Oskia renaissance masker

3 likes

Origins idd!

1 like

Hoi beetje laat maar was aan het zoeken op pigmentvlekken. Mag ik vragen wat voor behandeling je tegen pigmentvlekken hebt gehad, waar en of je tevreden bent?

Ik heb behoorlijke pigmentvlekken in mijn gezicht gekregen na zwangerschap ondanks heel veel smeren en wil er graag iets aan laten doen.