Ik denk dat wij het niet eens gaan worden. Het is uiteindelijk een keuze die je maakt, maar mijn hele punt is dat sommige studenten die keuze niet eens mee hoeven te nemen in hun overwegingen. Zij hebben het hoe dan ook makkelijker dan studenten die wel voor de keuze staan en die ongelijkheid zet zich in het verdere leven voort wanneer we relevante bijbanen structureel boven niet-relevante bijbanen plaatsen.
@ je bovenstaande bericht: voor mij is een relevant cv bij het aannemen van nieuwe (starters) collega’s niet altijd belangrijk. Deels omdat ik merk dat iemand zonder relevant cv op werkvloer op ongeveer dezelfde snelheid ontwikkeld én omdat ik uit mijn eigen studententijd weer dat een bestuursjaar of commissie niet per se aangeeft dat je veel geleerd hebt, kei gemotiveerd aan de slag ging etc (een deel doet het nog altijd enkel voor de ervaring). Deels omdat ik het verhaal dat iemand meebrengt belangrijker vind dat een cv.
Edit: en dat verhaal kan inderdaad zijn dat je ongelofelijk veel leerde van je bestuursjaar, maar ook dat je in je horeca ervaring leerde een team aan te sturen, maar ook hoe het was om voor een ziek familielid te zorgen.