Het algemene boekentopic (Deel 2)

Heb me vermaakt met deze boeken de afgelopen tijd. De boeken van Signe Pike vond ik echt heel lekker om bij weg te dromen. Hoe zij de relatie van de personages met de Schotse natuur beschrijft vind ik mooi en ook tof dat een aantal personages daadwerkelijk hebben bestaan. Qua sfeer doen de boeken me een beetje denken aan die van Juliet Marilier. The midnight library vond ik ook heel mooi en heeft me vooral aan het denken gezet. Het soms verlangen naar andere levens herken heel erg.

1 like

Ik kan echt niet wachten tot de vertaling van midnight library half april uitkomtā€‹:heart::heart: zoā€™n zin in.
Ik ben nu een stralende toekomst aan 't lezen nav een tip hier.

1 like

Oh ik vind het bij Kindle gewoon makkelijk om de boeken via Amazon te bestellen! De prijzen zijn vaak ook wel fijn, soms ook nieuwe populaire ebooks voor maar 1-2 euro. Amazon ebooks kunnen ook (in theorie) alleen op Kindles.

Nee (nog) niet

Iemand? Ik zou er zo blij mee zijn!
@Gerard misschien?

Oh over heen gelezen maar wil ik doen hoor! Heb wel de NL versie. Welke pagina zoek je?

1 like

net reisverslag van een kat uitgelezen. :broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart::broken_heart: auw mijn hart (zo mooi :sob::sob::sob::sob::sob::sob:)

6 likes

Net de caraval serie uitgelezen, ik ben er in een paar dagen doorheen gevlogen!

Ik kan het zo jammer vinden als ik een serie uit heb, altijd een een beetje een gat en een ā€˜wat nuā€™ gevoel. Maar goed, dan maar op zoek naar het volgende :nerd_face:

Ik probeer ook wat meer series uit te lezen, dus ik ben begonnen aan The Kingdom of Copper van S.A. Chakraborty!

Ah ik wil ook een ebook kopen en zit echt zo zo zo te twijfelen tussen een kindle en kobo. Neig nu toch naar Kobo vanwege kobo plus, ik lees alleen wel echt veel engels, en dan is Amazon dus weer chiller. Struggle is realll

Ik lees bijna alleen maar Engels en dat is ook echt geen enkel probleem op Kobo. Voor Nederlands is Kobo beter, want amazon heeft minder aanbod in het Nederlands, maar andersom is Kindle niet beter voor Engels, alles wat je op Kindle in het Engels kunt krijgen, kun je ook als epub voor Kobo krijgen.
(en amazon is sowieso nooit chiller, want amazon is evil)

3 likes

Haha, ja ik neigde daarom ook naar Kobo idd! En sowieso ja, ik wil Bezos zijn portemonnee niet spekken!!

Heb je toevallig ook nog tips voor type Kobo? Was naar een Libra aan het kijken maar die heeft zoā€™n dikke rand, weet niet echt of dat fijn isā€¦

Ik heb een Libra, vind het zelf eigenlijk wel chill, makkelijk doorbladeren met die knopjes, maar alsnog handzaam. Maar is denk ik kwestie van smaak.

3 likes

Ik heb een kobo aura. Heb m al best een tijdje dus mss is model dit al weer verouderd, maar ik vind hem heel fijn. Ik lees ook vrijwel alleen Engels en is nooit een probleem.

1 like

Ah goed om te horen!

Kobo Clara en inderdaad ook perfect voor Engelse boeken, ik lees weinig Nederlands.

Ik ben zelf overgestapt op Kindle, omdat ik eerder een Kobo gehad heb en ik vond dat ding bij aanschaf eigenlijk al erg traag. Zal bij nieuwere modellen vast wel beter zijn hoor.

1 like

Ik heb de kobo aura en ik zou nu voor een duurdere gaan omdat ik soms paginaā€™s omslaan traag vind/niet lekker vind reageren.
Zou er ook wel 1 met knopjes willen eigenlijk.
Maargoed er is niks groots mis met mā€™n ereader dus ik ga hem niet vervangen voorlopig.

1 like

Oh ja dat is dus precies mijn ergernis haha, vandaar dat ik dus jaren later toch voor mijn Kindle (Oasis) heb gekozen!

1 like

Ja ik zweer echt bij kobo plus, ik heb dat abonnement al meer dan 3 jaar en ik vind dat echt heel prettig. Enige reden ook dat ik per se bij kobo zou willen blijven.

2 likes