“Hé, jij studeert toch ...?”

  • Kan je de nagels knippen van mijn kat/konijn/hond/eenhoorn whatever want mij bijt en krabt hij dan altijd.
    Euhm ja, denk je dat hij bij mij ineens zelf zijn pootje naar voren gaat steken dan.
  • Kan je xyz behandelen/heb je iets tegen xyz voor mijn huisdier, bij de dierenarts is het 2312321 euro.
    No.
7 likes

Ik heb dit ook gestudeerd en vooral veel mensen dachten dat ik de nieuwe Indiana Jones zou worden…:joy:

3 likes

‘‘Ah, dus je bent beveiliger?’’

HBO Veiligheidskunde mensen…

6 likes

‘Kleuterjuf? Daar ben je toch echt te slim voor? Om een toren met blokken te bouwen hoef je niet naar school te gaan!’

Want alle kleuterjuffen kunnen zelf maar tellen tot 3 en zitten de hele dag met de blokken te spelen :+1:

19 likes

Haha, meer dan eens helaas.
Er wordt nogal eens denigrerend over het beroep gedaan.

Andere voorbeelden:

  • “Ohh, dus dit is het kantoor waar de nageltjes gelakt worden?”
  • “Ah! Dus jij bent meneer X z’n tikgeit.”
2 likes

Ik hoor trouwens al deze opmerkingen in de stem van een kalende irritante oom die met een biertje in zijn hand op een familie-bbq staat.

29 likes

Ik vind dat ook zo’n lullige benaming. Ik heb een betaprofiel gedaan maar hoefde daar echt maar weinig moeite voor te doen terwijk ik echt niet kan stampen qua gescheidenisfeiten enzo en geen vreemde talen kan behalve Engels.

1 like

‘‘Grafisch ontwerp, dat is toch zoiets als architectuur he?’’

‘‘Typografie (kunst van de letters), dan kan jij het alfabet wel zeker heel goed opzeggen he?’’

‘‘Oh je vraagt geld voor het ontwerpen van een logo? Dan zal ik het wel zelf in paint maken.’’

5 likes

Zo ontzettend herkenbaar dit. Ik heb profiel C&M gedaan zonder wiskunde/economie/beta vakken maar met talen, kunst en sport. Nou ik heb zo veel ontzettend nare opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen. :frowning_face:

Ja, terwijl je denkt; wat boeit jou het nou of ik iets “simpels” doe of niet? Het is zo afhankelijk van de persoon, zoals @Bertie zegt, voor de een is taal easy-peasy en voor de ander echt een hel. Net als met wiskunde/natuurkunde.

1 like

Ja pretpakket mijn reet hoor. Bij ons zakten de meeste mensen op kunstgeschiedenis/kunstvak/hoe heette het.

@Janniebeton
Ik moest lachen om ‘Tante Truus.’

2 likes

“Ja doe maar. Ziet iedereen tenminste in één oogopslag dat je gierig bent en andermans werk niet op waarde schat. Succes met je bedrijf nog!”

7 likes

“Ooh jeetje wat moeilijk, dan moet je alle wetten uit je hoofd kennen”
Nee meid.

6 likes

Ik studeer Hotel Management in het Engels en ik krijg echt te vaak de vraag: “Maar wil je dan voor altijd serveerster blijven?”

3 likes

Ik was ooit op een verjaardag en toen vroeg een oudere vrouw wat ik studeerde en ze vond dat het raar was dat ik 21 was en weer opnieuw 1e jaars. Dus ik zeggen dat ik eerst een andere studie deed maar was gestopt bij gebrek aan uitdaging en ik de behoefte had om wat met mijn andere interesse te doen. En toen bleek dat die vrouw haar kleinzoon ‘mijn onvoltooide studie’ wel had afgemaakt en al twee jaar werkloos thuiszat. En toen werd die vrouw heel vijandig vooral nadat ze door ging vragen (ik werkte nog wel in de sector van mijn oude studie) en toen ging ze mijn letterenstudie uitmaken voor linkse hobby waar ik nooit geld mee zou verdienen.

En een jaar later wederom vragen of ik nog bezig was met die linkse hobby. :joy:

8 likes

Een keer heb ik bijna iemand in zijn gezicht geslagen:

‘Oh je studeert rechten? Wanneer krijg je het aanrecht dan?! Hahahahhahaha.’

Stop.

18 likes

Oh dus jij neemt mensen aan en ontslaat mensen?..

2 likes

Ik doe een opleiding binnen de medische research. ‘Oh, dus jij gaat het medicijn tegen kanker uitvinden?’

4 likes

Nog zo’n mooie: “Jij was zeker voor het Oekraïne referendum?”
Nope. Ik was waarschijnlijk een van de weinigen uit mijn jaar die tegen was.

Ik ben leerkracht op een basisschool.

“Lekker elke dag om kwart over 3 naar huis”

Of:
Ik: ja maandag heb ik studiedag.
Vriendin: oh chill, zullen we dan wat gaan doen? (Met de gedachte dat als ik een studiedag heb, ik vrij ben :sweat_smile:)

2 likes