Hardlooptopic

@Love_story Lief, dankjewel! Ik hoop het ook!
@Li5anne Jeeetje wat balen ook, maar laten we maar braaf zijn, it’s for the better. Jij ook!

@KipTokTok Wow wat knap! Ook dat je crossfit doet, dat is volgens mij ontzettend intens haha

1 like

Wat dragen jullie het liefst met koude vooral winderige dagen? Een bodywarmer of winddicht jack (of iets anders)? Ik paste net zo’n winddicht jack maar voelde net alsof ik een vuilniszak aan had, zo vies. Maar misschien kwam dat ook doordat ie goedkoop was. Mn voorkeur gaat uit naar bodywarmer maar of dat warm genoeg is :thinking:

Helemaal winddicht geeft bij mij ook een verstikkend gevoel idd! Ik ben voorstander van laagjes en doe dan bijvoorbeeld een (thermo)hemdje, shirt met lange mouwen en een ‘gewoon’ jasje over elkaar aan. En als het dan toch te warm is kun je makkelijk een laagje uitdoen.

1 like

Ja dat doe ik nu ook inderdaad. Al vind ik veel laagjes vaak ook niet erg lekker zitten :sweat_smile: Loop ook vaak hard langs weilanden en daar staat altijd volop wind. Ga op zoek naar een winddichte bodywarmer haha dat lijkt me de beste optie voor mij. Als die er uberhaubt zijn​:joy:

Ja ik heb een bodywarmer van de h&m sport daarvoor, die vind ik wel fijn!

Oja als er dan iets winddicht moet zijn dan is dat miss wel de beste optie, kunnen je oksels en armen iig nog wel ‘ademen’ ,:sweat_smile: laat weten hoe het bevalt als je er één koopt!

Dit weer is toch demotiverend :weary: :weary:

Zeg dat wel! Ik mag eindelijk weer “rennen” maar voor die 20 minuten wandelen/lopen pak ik de band in de sportschool :no_mouth:

Ik ben vol goede moed begonnen aan een hardloopschema voor 5k. Dit deed ik aan de hand van de 5K Runner app. Helaas moet ik nu in de tweede week gaan betalen als ik nog verder wil en dat doe ik liever niet.

Dus heeft iemand suggesties voor een soortgelijke app (dus eentje die een schema voor 5k geeft en aangeeft wanneer je moet rennen en wanneer je moet wandelen)? Bij voorkeur gratis want arme student

Aah ja zul je net zien he! Maar wel fijn dat je iig weer mag opbouwen :biggrin:

1 like

Maar de douches erna zijn op deze dagen wel 1000% fijner

2 likes

Normaal loop ik zonder enige apparatuur maar van de week vond ik opeens weer mijn mp3-speler ergens in een hoekje en vanochtend dacht ik: het is kut weer, geen zin, misschien gaat het beter met muziek op. Nouuu ik ging als een speer. Ik heb iets van 7 km gelopen terwijl ik normaal al moeite heb met 5😱

6 likes

Hahaha bij de bruggenloop wordt bij de 9km naast water enzo ook thee aangeboden, kun je even lekker een kopje thee drinken tussendoor?!:sweat_smile:

Ik gebruik het hardloopschema van Runnersworld en in Runkeeper kun je zelf je schema invoeren en dan zegt die wanneer je moet hardlopen en wandelen. Werkt perfect!

Heb dat bij een andere wedstrijd wel eens gehad, is vooral naar vind ik. Ik lust dan ook geen thee, maar dacht water te krijgen en toen verbrande ik mijn halve mond voor mijn gevoel. Heb dan liever lauw water, zodat het niet ijskoud is (vul met fietsen in de winter altijd een bidon met warm water zodat het water niet ijskoud is als ik het drink).

1 like

Aah ja heb het net gedownload en m’n schema ingevoerd (van run2day). Heel erg bedankt! Dit is precies wat ik bedoelde :blush:

Ik hou wel van thee maar wie wil er nou TIJDENS een hardloopwedstrijd thee drinken?? :woman_shrugging:

1 like

Alleen als het heeeeel koud is zou ik het wel lekkerder vinden dan koud water, mits die thee wel dermate is afgekoeld dat je niet je mond verbrand!

Ik ga morgen een trail lopen waar ze bouillon schenken, ook best gek. Maar het is een lange afstand, lekker warm + beetje zout aanvullen is dan niet verkeerd denk ik.

1 like

Bij de midwintermarathon in apeldoorn ook lauwe thee! Jammer dat er super veel suiker inzat, maar als het zo ijzig koud is wel fijn om wat lauws binnen te krijgen.

1 like

Ja! Jij ook? Vond hem heel heftig :sweat_smile: