Grappige uitspraken van kinderen

Omg wat heb ik voor een nerd kindje. Legt hij me nu uit hoe de oerknal was en hoeveel planeten er zijn. Ik vroeg wie heeft je dit geleerd ? Zegt hij ja dat zag ik ergens op een foto staan. Hij is 4 :laughing:

36 likes

Zoontje zag net reclame van Dyson luchtreiniger. Nu vind hij dat we dat ook moeten kopen “ want blaast Corona het huis uit”. Ja schat geld groeit op m’n rug. :stuck_out_tongue:

21 likes

Mijn vriend kwam vanmorgen uit de douche,zegt ons zoontje zodra hij hem ziet: grote piemel! :joy:

19 likes

Zo zoet!
Hier zei K toen hij mij uit de douche zag komen vorige week “mama piemel weg!”

12 likes

Dit las ik laatst ook ergens in een facebookgroep, heel veel mensen reageerden toen verontwaardigd met huh is je vriend naakt bij jullie zoon (?:rofl:).

Ik weet niet of jij dit bent geweest, zou wel toevallig zijn. Maar komt dus vaak voor dat kinderen commentaar hebben op de piemels van hun vader haha.

Als mensen al in shock zijn dat kinderen hun eigen ouders bloot zien
 ik ben niet meer samen met de vader van m’n kind en mijn zoontje ziet mijn vriend ook gewoon bloot als hij toevallig onder de douche staat ofzo. Ben ik nu heel raar bezig?

Mijn zoontje zei een tijd geleden tegen m’n vriend: “jij hebt een veel grotere piemel dan papa!”

47 likes

Nee is niet raar! Ik ben zelf van mening dat naakt zijn en het lichaam in het algemeen wel iets meer genormaliseerd mag worden. Denk dat het juist heel goed is dat kinderen leren dat iedereen er anders uit ziet, en dat je lijf niet iets is om je voor te schamen. Al die preutsheid en dichte badkamerdeuren werken mi alleen maar een gevoel van geheimzinnigheid in de hand.

Las laatst op Instagram een post over j/m tweelingen, tot welke leeftijd je ze samen in bad zet. Veel van die Amerikaanse vrouwen vonden dat het rond de 3 jaar al echt niet meer kan :face_with_raised_eyebrow:

11 likes

Haha nee dat was ik niet! Maar idd zal wel vaak voorkomen. Zeker als kinderen hun eigen lichaam een beetje aan het ontdekken zijn. Mn vriend was iig blij dat iemand een keer zei dat ie een grote heeft :roll_eyes:

8 likes

Dat vind ik ook!

Heb toevallig laatst ook dat programma op npo teruggekeken waarin mensen naakt gaan en dat kinderen dan vragen kunnen stellen. Weet even de naam niet meer.
Wordt ook elke aflevering heel duidelijk gevraagd of iedereen er akkoord mee is dat mensen de badjas uitdoen. Ookal is het een kinderprogramma, vond het wel echt leuk gedaan. En zo verhelderend dat kinderen dan vragen stellen over bijvoorbeeld tatoeages op het lijf. Maar ook gewoon uit nieuwsgierigheid dingen durven vragen.

Een tweeling j/m met 3 jaar al niet meer samen in bad zetten
 come on. :roll_eyes:

1 like

‘Gewoon. Bloot.’ heet dat programma!

1 like

Mijn zoontje (4) “mama, ik heb peelkijn”. :joy::joy::joy:

keelpijn dus

12 likes

Awww doet me denken aan mijn zusje(heb een zusje die 20 jaar jonger is) die toen ze 2 was naar mij toe kwam met haar vinger 1 oog dichthouden. en zei: kijk Sazie een oogknip. :joy:
Ze had het op die leeftijd ook altijd over visjeskikkers ipv kikkervisjes.

9 likes

“M., wat is jouw superkracht?”
“Het bed opmaken!”

12 likes

J. was ietwat gepikeerd dat er nog maar een klein laagje yoghurt in het pak zat.

Vervolgens koos hij voor het slapen gaan, nota bene zelf, een boekje uit dat niet zo heel lang duurde.

“Nou, dit boekje was al net zo weinig als mijn toetje :rage:”

73 likes

Nee hoor vind ik zelf niet raar, mijn kinderen zien mijn vriend ook wel eens naakt. Enige wat mijn vriend wel doet, wat ik ook fijn vind, is een onderbroek aan in bed wanneer de kinderen in de ochtend er bij kruipen.

Ik vind dat we gewoon niet zo moeten overdrijven met zijn allen.

4 likes

J komt uit de douche en zegt: ‘ik heb kleine borstels (borsten). Jij hebt grote borstels’. En ze trekt mijn shirt naar beneden. Ik vraag haar wanneer ze dan zelf borsten krijgt. Zegt ze: ‘Ik nog beetje groeien dan kan B ook flesje drinken uit mijn borstels’.
Dus ik zeg tegen haar dat als ze later zelf kindjes heeft deze melk kunnen drinken uit haar borsten. Daar moest ze niets van weren.
Ze komt beneden, trekt mijn vriend’s shirt naar beneden en zegt: ‘papaaaa, jij hebt ook kleine borstels!!!’

14 likes

“Papa, wat ben je aan het doen?”

“Poepen in een oude schoen”

“Ohja, dat is handiger dan in een nieuwe schoen”

Was ik maar half zo bijdehand en ad rem als deze peuter


41 likes

In 5 minuten tijd

Vanuit het niets: ‘mam, ga koken’

Baby begint te protesteren. Peuter: ‘mam doe je werk’

Man pakt handje chips ‘1 tegelijk pap’

33 likes

J net in Intratuin tegen de cavia’s: “Hallo paprika’s!”

64 likes

We hebben een kindje te spelen en mijn dochter is zo lekker direct vandaag.

Kindje: oh wat hebben jullie een klein huis, ons huis is veeeeeeeel groter! Mijn kind: nou ik vind andere dingen belangrijk (haha met oogrol en alles)

Kindje zegt iets over blote billen en plasgaatje, heb gemist waarom het hier over ging. Mijn kind: dat heet een vaginaaaaa!

Ik moet stiekem heel hard lachen en kennelijk luistert mn kind dus wel eens als ik wat zeg

58 likes