Ik heb as zaterdag voor het eerst een zwangerschaps shoot. Ik ken de persoon al en vraag er maar een klein bedrag voor, maar ik vind het toch erg spannend. Is er iemand die dit al eerder gedaan heeft en eventueel tips heeft?
Nee sorry, maar misschien is youtube daar wel handig voor. En pinterest? Vraag haar vanavond nog wat ze zelf ook verwacht, dat je een ideetje hebt⊠Of anders zeker voor de shoot begint vragen zodat jullie op dezelfde golflengte zitten.
Succes!
Inderdaad goed de verwachtingen bespreken en vooral zorgen dat er een ontspannen sfeer is. Probeer lekker te kletsen, af en toe je camera eventjes naar beneden en contact maken / focussen op het gesprek. Neem de tijd. Succes!
Goed dat ik dit topic tegenkom!
Ik wil dus een systeemcamera aanschaffen en kom zelf uit op de Sony A6000.
Heeft iemand deze? Of is zelf super tevreden over een andere, let me know
Had gister al antwoord van iemand die de A5500 heeft, dus deze ga ik ook even researchen
De a6000 ken ik niet echt, maar ik zit zelf te denken aan de sony a6300⊠dat is denk ik de nieuwere versie?
Heb 10 jaar (!) een canon 450D gebruikt die nu helemaal op is, dus vind het een beetje eng om geen spiegelreflex/geen canon te kopen. Maar de ontwikkelingen gaan zo hard dat spiegelreflex niet meer veel beter is dan een systeemcamera, en zéker niet als je er mee wilt filmen.
Vind zelf het kleinere formaat ook wel echt een pre voor systeemcameraâs. Verwisselbare lenzen vind ik wel een must.
Ooow!! Dan ook even naar kijken, ja ik heb mân Nikon D3100 spiegelreflex verkocht die was ook al echt bejaard.
En compacter is wel chill!
Wil idd ook meer filmen, want ja Nieuw Zeeland is gewoon heeeeeel erg film/foto waardig.
Ik heb hem! Een fijn ding, al heb je eigenlijk wel een (paar) extra lens(en) nodig om hem optimaal te gebruiken. En je commit je toch aan de specifieke objectieven die erop passen. Maar ik ben er wel heel blij mee
Kun je daar ook op 2.8 mee fotograferen bv? Doe nu veel op die afstand met mijn spiegelreflex en 50 mm lens. Love bokeh en weinig scherpte/diepte etc. Maar ik neem mijn camera te weinig mee vanwege het formaatâŠ
Zeker, ik heb een 50mm portretlens en die kan dit als de beste
Ohhhh wauw die eerste is zo mooi!! Binnen zou ik ook echt niet durven!
Wil binnenkort ook met lange sluitertijd gaan oefenen want heb een statief gekregen voor kerst, maar ben nog op zoek naar een goeie brug waar gewoon een voetpad is ipv dat ik mn statief moet gaan uitstallen op de autoweg
Echt prachtig! Met welke stand heb je dit gemaakt?
Wat zouden jullie dit jaar willen uitproberen of willen leren (wat fotografie betreft)?
Ik heb geloof ik ook de A5500 (of misschien nog die ervoor. Grootste verschil was destijds een viewfinder en prijs).
Ik had al een spiegelreflex maar vind deze systeemcameraâs zoooveel fijner voor op reis! Veel lichter en kleiner.
Ik heb me er destijds best wel in verdiept, en wilde in eerste instantie voor een canon systeemcamera gaan. Maar mij werd toen door meerdere mensen Sony geadviseerd omdat zij de sensoren maken voor in alle cameraâs (dus ook canon), en daar zelf dus het beste in zijn.
er is ook zoân website, geloof dpreview.com of iig iets met digital picture review, waarbij je precies dezelfde foto genomen onder dezelfde omstandigheden maar met verschillende cameraâs kan vergelijken. Vooral handig voor kleur etc!
Thanksss!! Ga eens vanalles vergelijken, fijn dat Sony geliefd is haha.
Zal mân uiteindelijke keuze showen, wilde sowieso ook een 50mm lens erbij nemen.
Vergelijk de 50mm ook eens met de 35mm. Ik heb een 50mm bij mân spiegelreflexcamera, maar heb voor mân systeemcamera een 35mm gekozen. Je hebt hetzelfde mooie scherptediepte effect, maar de afstand door het vaste brandpunt is niet zo enorm. Bij de 50mm moet je soms echt een paar meter afstand nemen als je een groter shot in beeld wil.
Ik lees dit nu en ik heb een bijna ongebruikte 50 mm lens liggen. Misschien dat ik die beter kan verkopen voor een zacht prijsje. Nieuwprijs was rond de 100 eu volgens mij. Ik zal het een dezer dagen eens uitzoeken.
Ja, dat kan ik me voorstellen. Dat merk ik ook wel regelmatig. Misschien dat 35mm dan precies de mooie middenweg is.
Zitten jullie ook op Flickr?