Dat met zijn allen op één persoon gebeurt steeds vaker. Dus ik kan begrijpen dat het in andere discussies dan ook sneller zo kan voelen.
Ja mensen denken in die termen. Gevoel of feit verandert daar niks aan toch. Het woord ‘aanval(len)’ wordt er meteen bijgehaald.
Wat ik ook wel vind is dat iedereen ook de mensen die ooit zijn “aangevallen” altijd roepen van jaa jullie moeten niet met zn 10en op een iemand. Maar vervolgens als iemand een mening heeft waar zij zich op aangesproken voelt zelf ook gewoon een weerwoord geven of er nou 10 voor hun waren of niet.
Zo blijft het een circel . Bij bepaalde discussies zou er misschien gelijk naar een discussie topic gewezen kunnen worden ( bodypositivity , white privilage , vega/dierenleed topic)
En voor de rest denk ik dat er weinig verandering zou komen. Maar " Mensen moeten maar hun mening voor zich houden/op hun handen zitten" is geen oplossing. Want niemand doet dat ook niet degene die dat het hardste roepen.
Ik ben het er totaal mee eens dat je op een forum discussies moet kunnen voeren en je open moet staan voor kritiek en tegengeluid, ook wanneer dat van meerdere mensen komt, maar ik vind het alleen maar normaal dat sommige mensen zich aangevallen kunnen voelen. Ik vind het bij @Evi-lena bijv. echt opvallend vaak gebeuren dat ze van meerdere forummers een felle reactie krijgt en ik heb, ook wanneer ik het inhoudelijk niet met haar eens was, vaker bewonderend haar rustige antwoorden gelezen. Ik kan me voorstellen dat andere leden eerder iets hebben van “Yooo lekker met z’n tienen tegen mij alleen, help!” en daar alleen maar chagrijnig van worden.
OHJA WAAROM REAGEER JE NU DAN HE KOM VECHTEN DAN
Net als @Krabsalade doe ik dat ook. Er zijn onderwerpen waar ik fel op ben maar ik laat ook veel gaan. Er wordt al zo snel zo veel gezegd dat ik niet het idee heb iets toe te kunnen voegen. Dat is misschien ook een goeie stelregel: even bedenken of wat je gaat zeggen daadwerkelijk iets toevoegt of slechts het zoveelste hetzelfde is, waardoor die ene zich extra gepakt voelt.
Hahahah als we nu in utopia warem dan was dit volgende maand nog steeds hot topic. Ik snap wel wat je bedoelt. Maar iedereen heeft wel bepaalde discussies waar je wat op wilt zeggen. Ook al doe je het 9 van de 10x niet die ene x dat je het wel doet zal iemand zich wel aangevallen worden.
Er zijn bijv 100 leden en niet altijd dezelfde 99 tegen 1 en ook niet altijd diezelfde 1. Dat veranderd steeds. Stel dat iedereen vaket op zn handen zit dat iets zegt zal er toch altijd wel ergens een discussie zijn en altijd 1 of meerdere mensen zich aangevallen voelen.
Dit is natuurlijk sowieso heel handig. Hoe denkt de rest daarover? Laat het weten onder in de comments! Nee maar serieus, in die topics verwacht je ook discussie dus het is een idee om iets sneller te verplaatsen. Dat voelt wellicht ook prettiger voor mensen die gewoon lekker over Youtubers willen praten. Maar hoor graag hoe jullie daar over denken.
Ook dit is een bruikbare tip natuurlijk. Als mensen inhoudelijk niets toevoegen, kunnen wij ze daar eventueel op aanspreken. Maar het is maar net ook wat iedereen wil hè. Want het is inmiddels al duidelijk dat moderators niet iedereen kunnen pleasen
Dit was eigenlijk mn idee dat als mods een discussie zien ( of als het gemeld word) dan die hele discussie dan verplaatst word. Maar ik weet niet of dit veel werk is voor jullie
Als het lang doorgaat wel ja. En soms zien we het ook niet meteen omdat we niet de hele dag online zijn. Maar het geeft vaak twee reacties: een groep die blij is dat we weer ontopic gaan en een groep die het wel als ontopic voelt en dat wij de discussie af proberen te kappen door het te verplaatsen. Dus dat moeten we dan ook weer afwegen.
Maar wij zijn ook niet de hele dag online. Dus dat gebeurt soms niet meteen. Betekent niet dat we dat niet willen hoor! Maar soms kan het niet. Dus liever zoveel mogelijk voorkomen
Ja ik kan misschien ook wel een lesje ‘minder aanvallend overkomen’ volgen maar 99/100 dingen die ik zeg zijn niet aanvallend bedoelt. Ik heb dit in het echte leven ook vaak: dat je gewoon in discussie met iemand bent over iets maar dat de ander denkt dat je ruzie hebt.
Ligt ook aan hoe je bent opgevoed denk ik. Wij hebben tijdens het eten altijd super verhitte (politieke) waarbij we onze stemmen verheffen en elkaar best hard afmaken maar wij vinden dat zelfs leuk.
*ik denk dus wel dat het er gezelliger van wordt als we allemaal een beetje meer rekening met elkaar houden maar het doel van forum is wel ook discussie toch.
Misschien als het een regel word dat het dan gewoon niet anders kan. Bij een offtopic discussie die over bepaalde gevoelige kwesties gaat waar een discussie topic voor is word de discussie geplaatst als de mods vinden dat het te lang door gaat of als er geflagged word.
Oh vind trouwens niet d t dit nu MOET hoor. Maar als oplossing tegen het " de sfeer is kut " "te veel discussies " gedoe enzo
Nou ja, op zich ben ik best wel rechts. Stem VVD, werk in een vervuilende industrie. Nou ja, iig meer dan op het forum de norm is, en ik moet eerlijk toegeven dat ik ook weleens lange reacties over bepaalde dingen heb getypt waarna ik dacht… Naaah laat maar zitten anders krijg je weer een super lange discussie en daar heb ik geen zin in of energie voor. Sowieso ben ik een zenuwachtig mens, waardoor ik dan telkens op die reacties ga letten en dat is gewoon niet gezond of productief voor me. Grappige is dat ik me nu zelfs zo voel over deze post maar zet het toch naar gewoon neer haha. Ik denk ook dat veel mensen dit gevoel bedoelen wanneer ze het over afwezigheid van tegen geluid hebben etc.
Oke iedereen pak je hooi vorken en brandende fakkels otzi is rechts!!!
Jij hebt wel eens verteld over je vvd rechtsheid maar altijd goed beargumenteerd en niet op een tokkie rechts manier. (Buitenlanders het land uit ze jattuh me gelt)
Maar VVD is toch helemaal niet zo een schrikbarende keus?
Op dit forum wel
Nee ik bedoel dat zij heeft verteld dat ze op vvd stemt. Als zij verteld dat ze op pvv of forumvd stemt en het goed beargumenteerd dan vind ik dat ook prima. Als iemand die links stemt en het zo forumuliert van " alle buitenlanders het land uit" (totaal niet links maar goed) dan vind ik het net zo goed slecht.
Rechts is hier idd niet zo veel voorkomend. Maar ik vind niet dat je je dan moet inhouden als je iets rechts wilt zeggen omdat je bang bent dat je 95% van alle linkse mensen over je heen krijgt. Als je jouw mening gewoon goed beargumenteerd is er vrij weinig aan de hand
Hahahahaha zie dan gelijk Gaston voor me van Belle en het beest. En thanks! Maar veel rechtse mensen zijn ook helemaal niet zo hoor, althans niet degene die ik ken haha. Ik denk iig ook niet zo, maar ben dan wel tegen opvoeren van belastingen voor de rijken, al die milieuwetten zijn moordend voor ons bedrijf etc.
@anon42289517 nou ja VVD is in de essentie wel heel erg rechts eigenlijk, omdat het echt een partij is voor ondernemers e.d.