FF Boulevard #6

Maar ook iedereen schat noemen. Doe normaal pls

1 like

Ik vind het wel ‘handig’ ofzo? In het Nederlands heb je wel “hij gaat vreemd met haar” maar niet een soortgelijke zin die inhoudt dat hij ontrouw is aan z’n vriendin.

2 likes

Wel toch… hij bedriegt zijn vriendin

11 likes

Haha ja dat klopt eigenlijk wel ja…

2 likes

Gaat dit over Donny Roelvink? Want Janice en hij schijnen ook uit elkaar te zijn.

Nee Mikkie en Frenkie

1 like

Gotta love Adele. Haar stem klinkt zelfs pratend mooi.

Vind mijn eigen stem altijd extra vercrackt klinken als ik mensen hoor met zo’n mooi stemgeluid :joy:

6 likes

zij ziet er echt elke keer jonger uit als ik haar zie :joy:

1 like

Wajooow Diederik Jekel ziet er goed uit joh

2 likes

slide in zijn DM

4 likes

Wat een heftig verhaal! Het gaat dus om een ongeluk, hadden losse flodders in het wapen moeten zitten.

14 likes

Iemand fucked up daar en ik gok dat het degene is die verantwoordelijk is voor de wapens. Kan me niet voorstellen hoe hij zich nu moet voelen zeg….

1 like

Wow wat een heftig verhaal. Hoe schuldig moet Alec zich wel niet voelen terwijl hij er niks aan kan doen.

En vind het echt shocking dat de persoon die hiervoor verantwoordelijk was het dus niet goed heeft gecheckt. Hoe komen ze aan dit soort props? Iemand heeft dus gewoon een geladen wapen meegenomen.

Het zijn vaak normale wapens maar dan geladen met “blanks”. Waarom er een normale kogel in zat, geen idee, maar dat moet echt niet kunnen. Je vertrouwt als acteur ook op je crew dat ze dit soort dingen goed regelen en checken.

2 likes

Omg wat verschrikkelijk! Arme Halyna Hutchins en Joel Souza(ook gewond). Kende ze nog niet maar goed om hun namen te weten.

3 likes

Dat gebeurt wel vaker helaas. De zoon van Bruce Lee, Brandon Lee, is ook zo omgekomen. Soms hebben ze bijvoorbeeld een scène waarin je een close up ziet dat het pistool wordt geladen met kogels. Hiervoor worden dan echte kogels gebruikt, zodat het er zo echt mogelijk uit ziet. Ik weet niet of dat hier ook het geval was.

2 likes

Of gewoon “hij haar vreemd” dan moet je namelijk per definitie een partner hebben

Oh man dit is toch echt je grootste nachtmerrie tijdens zulke scenes… Wat vreselijk voor iedereen :confounded:

2 likes

Ik begreel dat er niet per se echte kogels in zaten maar dat er scherpe voorwerpen in zaten (nep kogels) die haar mogelijk ook dodelijk verwond hebben

1 like

Ja wat @SemM zegt over wel/geen kogels. Ook las ik dat de druk op de crew qua werklast vrij hoog is op filmsets (vandaar ook alle stakingen in die sector een paar jaar geleden) en dat daar vaak op allerlei manieren op wordt bezuinigd.

Ik las dat normaliter na iedere take zo’n prop persoon het wapen checkt, maar dat dit door de regisseur of andere senior crew in de praktijk soms wordt weggewuifd omdat het teveel tijd kost.

Alec Baldwin zal zich vreselijk voelen, maar degene die verantwoordelijk was voor de props natuurlijk ook. Ik denk dat dit helaas een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden is en er geen ‘hoofdschuldige’ is.

12 likes