Had ze één van een tweeling vermoord?
Nee, ze heeft niemand vermoord
Zijn de personen gestorven door haar vergissing? Bv per ongeluk een giftige plant gebruikt bij het koken.
Heeft de vergissing invloed op welke personen gestorven zijn?
Heeft iemand anders de gestorven personen vermoord?
Heeft ze kinderen?
Behoren (al dan niet een deel van) haar kinderen tot de gestorven personen?
Ja als ze die vergissing niet gemaakt had dan leefden de mensen nog. Maar haar vergissing was niet iets tastbaars zoals vergif maar iets minder tastbaars.
Hmm lastig om antwoord op te geven zonder iets te verraden. Maar ik zou zeggen dat het niet per se draait om welke personen precies.
Nee
Niet relevant/geen idee. Er zijn overigens wel ook kinderen overleden.
Niet relevant/geen idee
Hmm misschien dan eerder formuleren als: indien ze de vergissing niet was begaan, waren er dan andere personen gestorven?
Als ze de vergissing niet had gemaakt dan was iedereen nog in leven.
Is het van belang dat het een ‘schitterende’ ochtend is?
Heeft ze de vergissing beroepsmatig gemaakt?
Nee maar dit is wel een relevante vraag!
Niet dat de zon schijnt ofzo. Maar wel dat het een mooie ochtend is
Pfoe is dit een beroep. Zo zou je het kunnen noemen maar ze is geen zuster of arts ofzo
Nee
Ja, nou ja schaamte is denk ik een understatement, ze kon er echt niet meer mee leven
Was ze een kok?
Nee
Godin of ander mythologisch iets?
Nee denk groter dan dat
Nee
Nee het zou echt gebeurd kunnen zijn (ik weet niet of dat ook echt zo is maar vergelijkbare situaties zijn zeker gebeurd)
Even een samenvatting
Toen de vrouw op een schitterende ochtend wakker werd en een blik naar buiten wierp, benam ze zichzelf het leven.
- Het was een mooie dag, er was geen slecht weer, alle dieren etc. waren nog in leven.
- Ze was op dat moment alleen, zag iets wat ze niet had verwacht en realiseerde dat ze een vergissing had begaan. Daarop pleegde ze zelfmoord.
- Er waren voor die ochtend meerdere mensen (waaronder ook kinderen) gestorven door haar toedoen, maar ze had ze niet eigenhandig vermoord. Als ze de vergissing niet had gemaakt had iedereen nog geleefd.
Nee haha sorry
Had ze verkondigd dat er een enorme ramp zou komen? Of het einde van de wereld?
Jaaaa! Dat tweede, ze had het einde van de wereld aangekondigd!
Nu alleen nog hoe die andere mensen allemaal zijn overleden en waarom zij er nog was die ochtend en dan is hij compleet.
Hebben die mensen allemaal (preventief) zelfmoord gepleegd?
Zij zelf had een poging gedaan tot zelfmoord en die was mislukt; merkte ze die ochtend?
Yes!
Nee
Yes!
Nee niet de mayas maar in grote lijnen klopt het!
Volgens mij is het grotendeels wel geraden dus ik post de oplossing:
Zitten wel nog wat details in maar niet echt meer raadwaardig denk ik
Hahahahaha, dat laatste dan weer niet maar inderdaad wat een gekke actie.
Wel een hele leuke! Dankjewel!