Festivaltopic

Wie is naar Best Kept Secret en naar DTRH geweest? En welke vonden jullie leuker?
Ik wil juist ook voor de sfeer gaan en ik heb het idee dat BKS minder is ofzo.

1 like

Dtrh niet geweest, BKS wel en dat vond ik inderdaad behoorlijk sfeerloos. Wel een heel leuk terrein! Aan het water en half in het bos, dat was echt leuk. Maar ik kreeg een beetje de indruk dat BKS zichzelf en muziek net een tikje te serieus neemt ofzo. Savonds zijn er ook niet echt leuke feestjes, het komt niet los en is al heel vroeg afgelopen en het meest schokkende vond ik dat er ‘s ochtends mensen serieus vanaf de camping een rondje gingen hardlopen?! Dat zegt echt veel over het entertainment/feestniveau van de avond ervoor :smiley: ik zou enkel teruggaan als de lineup geweldig is, anders niet. Dtrh is het kleine zusje van Lowlands en ik heb de indruk dat het (daarom) daar feestelijker is.

1 like

Haha ik heb deze indruk helemaal niet van bks! Het is inderdaad wel iets vroeger afgelopen, en misschien iets minder boeiende dj’s s avonds. Ik ben iig naar beiden geweest @Waves en ik vond zelf dtrh iets minder, vooral door de overvolle camping waar de tentjes bijna bovenop elkaar stonden, de drukte (volgens mij teveel kaarten verkocht vorig jaar) en ik vond het publiek wat jonger. Ik heb wel het idee dat beide festivals soms een wat minder jaar hebben. Ik ga dit jaar weer naar BKS en naar LL iig!

2 likes

DTRH had wel een leuke sfeer, maar het was er vorig jaar veel te druk. Vond het op de campings heel vol en opgepropt en het idyllische veldje was niet zo idyllisch door de massa mensen :stuck_out_tongue:

Hmmm ja ik ben 2 jaar geleden geweest naar dtrh en vond het echt geweldig, maar hoorde inderdaad dat vorig jaar minder was door de drukte. Hopelijk doen ze wat met de feedback want het jaar daarvoor was echt perfect qua drukte.
Misschien dat we een dag naar bks voor Bon iver gaan, en weekend naar dtrh.

1 like

Ik ben vorig jaar naar beide geweest en vond juist BKS veel sfeelvoller. DTRH viel mij een beetje tegen qua aankleding/‘vele verscholen wereldjes’ (zo noemen ze het op hun site :sweat_smile:) en voelde daardoor wat pretentieus. BKS vind ik wat dat betreft veel chiller, minder mensen in hun mooiste festivaloutfit en meer schaduw rond de mainstage was vorig jaar ook een groot pluspunt.

3 likes

Ik ga naar Appelsap, Tiktak en twee wat kleinere festivals in Rotterdam. En misschien nog naar Fiesta macumba! Wil ook nog heel graag naar Latin Village!

Ja klinkt wel beter inderdaad, denk dat het gewoon bks wordt!

Zijn ook weer nieuwe namen voor BKS maar ik ken er letterlijk geen een :sweat_smile: iemand nog leuke tips die ik moet luisteren?

Ja 't hele weekend. Altijd standaard feestje met m’n halve stad :stuck_out_tongue:

Ik vind helemaal niet wat je muzieksmaak is, maar ik vind zelf Toro y Moi heeeel tof! (En Elias Mazian en David Vunk, maar dat zijn meer dj’s)

1 like

Wow! Ik ging voor de lol eens kijken naar line-up van BKS en ik ken bijna niks van wat er gaat komen. Nu voel ik me echt even heel oud haha. Vroeger kende ik bijna alle bands uit de line-up van festivals.

2 likes

Ja ik heb precies hetzelfde! Ik voel me ook oud, wie zijn al die artiesten?? Het is dus tijd om weer nieuwe artiesten te ontdekken.

2 likes

Die schaduw klinkt echt perfect, net als minder mensen in hun mooiste outfit. Bij Pinkpop vind ik het gebrek aan schaduw dus echt heel vervelend. Ik hoop ooit nog een keer naar DTRH, BKS en Lowlands te gaan.

nu al zin in de Zwarte Cross! en mss nog naar Milkshake de week erna.

als iemand mij kan helpen aan een cross zaterdag kaart hou ik mij aanbevolen!

Ik ben vooral benieuwd hoeveel tickets ze verkopen dit jaar.

Dan mogen ze wel wat extra campings regelen haha!

Haha ik zat op 7 en die was zelfs onwijs druk! Ik heb er ook weer mega zin in! Misschien dat we dit jaar zo’n groepscamping ticket gaan kopen. Lijkt me wel heel chill

Die groepscampings zijn op camping 1 toch? Wij hadden ook gekeken maar het merendeel van de groep wilde voor dat geld ook “naar binnen gedragen worden”. Geef ook eigenlijk liever dat extra geld uit aan eten en drinken haha

1 like

Bij zo’n groepscamping ticket krijg je een plek van 10x10m2 op camping 1, ook krijg je dan een 12-persoons picknicktafel en een partytent. Het is zo’n 40 euro per persoon als je met 12 bent.
@Taichung Ach ik heb het reguliere ticket al gekocht en als ik dan volgende maand 40 euro moet lappen voor zo’n groepsticket voel ik daar niets van. Maar ik werk ook full-time, dus ik kan me voorstellen dat een ander het te veel geld zal vinden.

Vorig jaar hebben we echt uren gezocht naar een plek waar we met z’n allen konden staan en dat was ook wel balen toen we niets konden vinden. Dus dan heb ik het er dit jaar zeker voor over! Wij kwamen donderdagmiddag al aan overigens.