Nouja ik geloof wel dat veel mannen er een probleem mee hebben (stiekem) als hun partner veel meer verdient. En eerder heb ik (volgens mij hier) zelfs gelezen dat mannen van wie de partner meer verdient 5x vaker vreemdgaan dan als het andersom is. Omdat het blijkbaar toch het ego aantast en ze gezien/gewaardeerd willen worden als kostwinner. Snap het ook niet helemaal hoor, maar denk niet dat het puur fantasie is
Er zijn ook wel veel mannen die het prima vinden om de taken ietsje meer te verdelen, maar dan toch wel graag in de zin van dat de man fulltime werkt, de vrouw parttime en dat de man wel helpt in het huishouden maar de vrouw (vanwege die parttime baan dus) nog steeds het meeste doet. Ik kan het nu helaas niet vinden maar ik las ooit een artikel waarin stond dat veel vaders wel recht hebben op een âpapadagâ maar hier geen gebruik van maken. (Vooral omdat ze er niet om durven vragen of het niet willen.)
Als de vrouw dan meer verdient dan zou je logischerwijs zeggen dat de vrouw fulltime werkt en de man parttime gaat werken. (Als je van mening bent dat het nodig is dat een van de twee minder gaat werken.) Veel mannen zitten daar gewoon niet op te wachten geloof ik. Op mijn eigen werk zie ik ook eigenlijk alleen maar opgeluchte mannen die na hun vaderschapsverlof weer âmogen gaan werkenâ.
https://www.nvm.nl/actueel/nieuws/2019/04/stafje
Wat vinden jullie hiervan?
Zou dit een 1 april grap zijn? Staat niet echt voor âgelijkheidâ op deze manier.
Haha huh ja ik denk eigenlijk dat dit een grap is, toch? Wat is een makelaarsstafje ĂŒberhaupt? Dat is toch niet iets waarvan je een hogere positie krijgt ofzo, maar meer een soort ere medaille?
Ik luister nu Damn, honey! Als er nog andere tips zijn ben ik ook wel benieuwd!
Als je van films en iets luchtigs houdt, is de Bechdel Cast heel leuk. Wel Engels!
God wat ben ik blij met mijn eigen vent die zijn ~mannelijkheid~ niet meet aan onze salarissen en geen slappe krijgt als ik meer verdien. Lijkt me echt extreem vermoeiend.
Ja mee eens. Ik moet er wel bij zeggen dat de mannen die ik omschrijf wel van een andere generatie zijn dan mijn vriend en ik maar dat vind ik tegenwoordig niet echt meer een excuus tenzij je misschien 70 bent.
Ik denk dat ook veel mannen van onze leeftijd daar stiekem mee zitten. En ik snap dat het lastig is als je ego gekrenkt wordt (vind ik ook moeilijk als dat gebeurt), maar je moet je daar als man Ă©cht overheen kunnen zetten. Je moet begrijpen waar die krenking vandaan komt en dat die gebaseerd is op jouw beeld van ongelijkheid. Als je dat niet kan vind je dus echt dat mannen meer moeten verdienen dan vrouwen, en dan ben je een lul. Dan denk je dus eigenlijk dat je vrouw minder slim of competent is dan jij, of zij de zorg voor jouw kinderen automatisch op zich moet nemen. Bye Felicia x 10000. Ik hoef daar niet mee voort te planten.
Mijn vader is dus 70 en gelukkig niet zo. Ik weet van mijn moeder 100% zeker dat ze het echt niet waardeert als ik in de toekomst zou zeggen ik ga minder werken. Die zou dan direct zeggen en wat als jullie uit elkaar gaan. Je moet er zelf ook voor zorgen dat als je er alleen voor komt te staan je zelf ook alles kan doen. Mijn vader is er iets minder expliciet in, maar die doet al jaren zonder mokken het huishouden, zorgt voor ons en accepteert dat mijn moeder dâr eigen bedrijf heeft. Ze werken dus beiden fulltime. Toen mijn moeder een keer aangaf misschien wat meer uit handen te willen geven, heeft hij ook gezegd dat zolang ze het nog kan ze het gewoon moet blijven doen. Ik zou niet weten welke van de twee meer verdient, maar ik weet wel dat ze het allebei gewoon accepteren zoals het is.
Dan heb je wel een moderne vader hoor imo! Mijn grootouders zijn ook in de 70 en heel traditioneel, maar mijn oma is daar ook ok mee en is echt heel trots op haar taak als huisvrouw.
Van mij hoeft iemand echt niet fulltime te blijven werken maar ik denk altijd bij vriendinnen bijv.: âmijn god zorg alsjeblieft dat je financieel onafhankelijk blijft.â
Aan de ene kant vind ik dat feminisme ook betekent dat je er voor moet kunnen kiezen om thuisblijfmoeder te zijn, aan de andere kant denk ik dat die onafhankelijkheid wel super belangrijk is. Natuurlijk moet je er vanuit gaan dat je bij elkaar blijft, maar als het niet zo is moet je imo eigenlijk morgen nog je spullen kunnen pakken en dan moet geld geen reden zijn om bij iemand te blijven.
Echt goed dat je hier wat van zegt! In ieder geval tegen de notaris. (De rest heb ik niet echt verstand van.) Er is geen enkele reden om de post niet aan jou te richten behalve luiheid. Met 1 druk op de knop zetten ze jouw naam erbij. Het is ook niet echt gebruikelijk en zelfs onbeleefd om alles alleen naar de man te richten. *(is het sowieso natuurlijk maar ik bedoel: het is geen gebruik bij notarissen oid)
Alles naar de man richten is alleen logisch als hij alleen koopt en jij slechts toestemming geeft.
(Anders gewoon bellen en zeggen dat je een slechte review gaat achterlaten op âde goedkoopste notarisâ of google. Je kunt eventueel zelfs een klacht indienen bij de KNB.)
Ik vind dit soort dingen altijd zo bizar dat ik het haast niet geloof? Terwijl me zelf ook zoiets is overkomen :â) volgens mij heb ik het wel eens verteld maar ik woonde al een tijdje in het huis waar ik nu woon en mijn naam stond naast de bel. Toen kwam na een tijdje mijn ex erbij in wonen en terwijl ik 1) er dus al langer woonde, 2) al het contact heb met de woningstichting EN 3) notabene de huur van MIJN PERSOONLIJKE bankrekening overgemaakt wordt, was na een tijdje mijn naam bij de bel weg en vervangen door die van mijn ex ??? Nou ja die is nu dus weer wegverhuisd dus ik ben benieuwd of mijn naam er binnenkort weer staat. Ik word hier zo woest van :â)
Vandaag kreeg ik van een mannelijke collega de opmerking âSorry dat ik het vraag, maar komen je maandelijkse perioden er misschien aan? Dan kan ik daar rekening mee houden, want ik vind je vrij moeilijk doen vandaagâ.
Ik was echt een beetje verslagen, ik wist ook echt niet wat ik moest zeggen? Uiteindelijk zei ik maar âEh⊠Pardon?â en toen zei hij âJa daarom zei ik al, sorry dat ik het vraag. Maar rustig, ik bedoel het goed, dan kunnen we gewoon uit je buurt blijven!â
Oh eh ja nu maak je het echt beter??
FAKJOU
âMijn aversie jegens jou heeft niks met mijn hormoonbalans te maken maar ALLES MET JOUW ROTKOP. Blijf idd maar uit mân buurt.â
Ik was al bang dat ik wat overtrokken had gereageerd en me aanstelde, maar nee dus, haha.
Echt geen idee hoe ik hier volgende keer beter op zou moeten reageren ook?
Had iemand dit artikel al gespot?
Titel is een beetje misleidend maar heel interessant!
CLICKBAIT
Interessant inderdaad! En omg reversmicrofoons zijn inderdaad superkut
Ja, dit boek wil ik echt graag lezen.
Door dit artikel denk ik er nu ook sterk aan om me hierop te richten bij mijn afstudeerproject. Ik ga volgend jaar pas afstuderen, maar doe een opleiding die ontwerpgericht is. Word er helemaal enthousiast van en wil er het liefst nu mee aan de slag haha!
@hanson Never forget: Die keer dat ik ergens moest spreken en een strakke jurk aan had. Kastje van de microfoon moest worden vastgemaakt aan mijn behabandje (moest me dus even uitkleden voor de geluidsman ) en toen zag het eruit alsof ik een bochel had