ik ben op facebook best wel activistisch (jajajaja keyboard SJW hiero) en deel veel stukken over feminisme etc en heb ook twee dingen van stem op een vrouw gedeeld.
Maar wtf zulke reacties, van mensen (witte mannen van rond de 30) die ik tot toch wel goeie vrienden reken. Valt me tegen. (alhoewel ik de afgelopen dagen met meer mensen soort van discussie had over “waarom op een vrouw stemmen”. Hebben jullie nog tips/comebacks? Ik heb mijn reactie ook eronder gepost en vinden jullie het een goede reactie of hebben jullie nog tips om die te verbeteren?
Het voelt zo vermoeiend om dit soort dingen te blijven verdedigen (ik moet ook naar bed trouwens ben letterlijk moe hahaha)
tuurlijk is diversiteit belangrijk maar om te stemmen op iemand met als belangrijkste motivatie wat het geslacht is is ongelofelijk kortzichtig. Stem gewoon op je lievelingskandidaat! Meer vrouwen komen er vanzelf wel maar het punt is dat het niet uit zou moeten maken en dat werk je op deze manier tegen.
Dit was mijn reactie trouwens. Feedback is meer dan welkom (en dit is de link die ik erbij gedeeld had https://npofocus.nl/artikel/7882/waarom-is-het-belangrijk-vrouwen-in-de-politiek-te-hebben?fbclid=IwAR1id_xBUC88lzSgHjo2cil7QuYgBcGiy_hnlBREFbaaotjNWXZo-SOPpok)
heb je uberhaupt wel op de link geklikt? Ik ben het trouwens absoluut niet eens dat ik of we het zo tegen werken want volgens mij zorg je er juist concreet voor dat er meer vrouwen in de politiek komen als je op een vrouw stemt die net buiten de peiling valt en met voorkeurstemmen toch gekozen wordt.
Persoonlijk vind ik het al veel moeite om te bepalen op welke partij ik uberhaupt wil stemmen, laat staan dat ik van alle kandidaten hun competenties ga onderzoeken. Mijn lievelingskandidaat is daarom een vrouw die net buiten de peiling valt.