Engeland-topic

Leuk, al die kustplaatsjes zijn zo leuk!
Canterbury is leuk om te bezoeken (niet aan de kust maar kan makkelijk aan het begin of eind van je reis). Ik zou ook aanraden om Brighton, Salisbury en Exeter zeker niet over te slaan als je er in de buurt bent.
Southampton vond ik helemaal niks haha.

Je hebt in dat gebied ook the New Forest, een natuurgebied waar veel wilde paarden en herten en zo rondlopen. Is ook erg leuk om te bezoeken!

Oxford vind ik geweldig maar zou ik zelf te ver van de route vinden voor deze reis (het kan natuurlijk wel). Bath is ook prachtig!

1 like

Ik vond Canterbury juist best wel tegenvallen. Wij zijn deze zomer eerst naar Somerset gereden, waar we in een waanzinnige AirBnb zaten. We hebben Frome bezocht, echt een mega aanrader en hebben oa gegeten bij At The Chapel (niet in Frome), ook heel goed, lekker en een mooie venue.

Daarna naar Whitstable, was leuk maar ook klein. Maar bij mooi weer zeker een aanrader. Ik denk in de herfst nog iets leuker dan in de zomer.

Daarna naar Kent, wat echt zo schitterend is. Daar zaten we ook in een mega mooie AirBnb en vlakbij oa Chartwell, het familiehuis van Winston Churchill. Vonden wij echt heel erg leuk om te bezoeken. Sowieso zijn die national trusts heel mooi.

En daarna Londen natuurlijk. Heb ik gewoond en is echt mijn lievelingsstad.

1 like

Een tip, ga niet naar Lands End zelf! Het is een parkeerplaats met een soort kermisje en je moet er 12 pond voor betalen! Brighton is ook een van mijn favoriete steden, net als Bath. Mocht je Stonehenge willen bezoeken ga dan direct na openingstijd, dan valt het nog mee met de toeristen. En ik weet niet of je graag landhuizen bezoekt, je kan even kijken naar een ā€˜oversees visitor passā€™ van de National Heritage of de National Trust. Lijkt een beetje op de museumkaart, je kan voor een bepaalde periode alle aangesloten attracties gratis bezoeken. English Heritage heeft meer archeologische attracties en National Trust meer landhuizen. Allebei hebben Stonehenge in het pakket. Geloof dat je bij 3x bezoek de pas er al uit hebt. (Je kan ze vanuit Nederland kopen via de visitbritain-site. Volgens mij niet per plekke in Engeland maar dat weet ik niet zeker.)

1 like

Oh, keuzestress! Een week is te kort, haha. We hebben een beetje een route, maar zien daar wel of we ons er aan houden. Ik heb een fijne reisgids gekocht, daar staan ook tips voor autoroutes in, dus dat is wel leuk!

Idee is idd om helemaal naar Cornwall te rijden, @EleanorRigby .
Brighton en Exeter staan op de lijst! Southampton dan maar even kijken of dat wat is. En als we daar zijn, willen we een dagje naar New Forest, (hopelijk) herten en paarden kijken, @LaPetiteRobeNoire! En ik was in de war met Oxford, daar gaan we helemaal niet heen, haha. Ik bedoelde Bristol! Dat is denk ik wel haalbaar.
Londen slaan we over, @Sarie. Daar zijn we beiden al eens geweest en hebben we nu te weinig tijd voor. Staat voor een stedentrip wel weer op mā€™n lijstje, ben er nog nooit samen met mijn vriend geweest!
@Swelgje: thanks, goede tips! Stonehenge ben ik al eens geweest, dus hangt een beetje van mijn vriend af of hij dat graag wil zien. Maar goed om dan rekening mee te houden!

Nog een weekje, megaveel zin in :smiley: :smiley:

Heel veel plezier! Krijg ook weer helemaal zin om terug te gaan :slight_smile:
Brighton en Exeter is zijn allebei echt zo leuk. Bristol staat ook nog op mijn lijstje, ben er ooit heel kort geweest maar geen tijd gehad om wat van de stad te zien. Hopelijk is het weer een beetje ok, Engeland in herfstkleuren is echt op zā€™n allermooist.