Min
- Relatietwijefels
Plus
- Pre-master behaald
- Leuke parttime baan gevonden via een FF’er
- Ik zit nog steeds heel goed in mijn vel
Min
Plus
IPluspunten
Minpunten
Voornemens
Meer tijd met mijn familie doorbrengen
Een nieuwe baan zoeken
Me verder ontwikkelen als coach
Plus
Min
Ik heb eigenlijk geen minpunten gehad. Het was een heel leuk jaar! Maar m’n hoogtepunten waren wel:
3 keer op vakantie geweest. Met als hoogtepunt een cruise met m’n familie naar de Caribbean. Ergens ook wel bittersweet omdat ik denk dat het de laatste gezinsvakantie was met z’n vieren.
Heel veel leuke dagjes/avonden weg met vriendinnen.
Ik zat gewoon lekker in m’n vel dit jaar. Vorig jaar is m’n lange relatie geëindigd, en had me echt voorgenomen: in 2018 ga ik echt alleen maar dingen doen die ik leuk vind, en dat is gelukt!
Voornemens:
In januari wordt ik overgeplaatst. Ik kan daar echt iets voor mezelf neerzetten, dus ik ga knallen op werk.
Me openstellen voor de liefde haha. Doe ik nu totaal niet, maar 2018 is gewoon m’n hoeren en sloeren jaar.
Plus
Min
Voornemens
Terug wat actiever worden + de Franse taal iets beter onder de knie krijgen
Min:
Mijn schoonvader is na een slepende ziekte overleden en exact zes maanden later mijn grootmoeder onverwacht ook. Ze werd ziek terwijl we samen op vakantie waren en dat waren heel heftige weken. Ik heb het nog niet echt verwerkt, merk ik.
Ik heb de mensen rondom me heel ongelukkig gezien. Ben zelf ook heel ongelukkig geweest.
Plus:
Ik ben gaan samenwonen met mijn vriend na bijna zes jaar.
Door de overlijdens ben ik ook dichter bij mijn schoonfamilie gekomen. Mijn eigen familie was al heel hecht en dat is nog versterkt.
Er is ook wel vanalles op vriendschaps- en werkvlak gebeurd, maar als ik terugkijk, merk ik toch dat dit eigenlijk het enige is wat echt telt.
pluspunten:
minpunten:
voornemens:
Ik heb iedereen een hartje gegeven. Soms sta ik echt versteld wat er allemaal kan gebeuren in één jaar en wat voor impact dat kan hebben op je. Ik hoop dat 2019 voor iedereen zal zijn hoe hij/zij dat zou willen!
Pluspunten:
minpunten:
Ik was eigenlijk niet tevreden over 2018, maar als ik dit zo lees mag ik mijn zegeningen tellen!
Voornemens:
Edit: ik kan mijn lijst verder aanvullen, ik ben nog aan het nadenken over voornemens en ik vind het wel handig om het hier neer te zetten
Plus
Min
Voornemens:
Plus
Min
Voornemens:
Plus
Min
Goede voornemens
Plus
Min
Wat ik wil in 2019
Waar geef je teveel aan uit? Als het gaat om boodschappen zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan jezelf een budget geven, dit contant pinnen en in een apart portemonneetje stoppen en alleen die meenemen als je boodschappen gaat doen. En dan dus niet van alles in je mandje gooien maar van te voren goed nadenken wat je nodig hebt.
Verder: zelf lunch meenemen naar werk. Niet wekelijks buiten de deur eten. Zelf koffie/thee meenemen voor onderweg ipv kopen op het station.
En het belangrijkste: je vaste lasten inclusief boodschappen goed op een rijtje zetten (er zullen misschien ook dingen tussen zitten die je kan opzeggen). Zodra je salaris hebt zoveel mogelijk meteen overboeken naar je spaarrekening. Zelfs de meest fanatieke spaarders geven hun geld makkelijker uit als ze het niet meteen overboeken naar een spaarrekening. Je kunt dat gebruiken om je roodstand in een keer op te lossen zodat je weer op 0 staat en het roodstaan dan meteen opzeggen. En zodra dat is opgelost kun je en spaarpotje gaan opbouwen.
Herkenbaar, ik ben opgegroeid met best weinig. Sterker nog ik heb als tiener veel moeten bijdrage aan mijn ouders, omdat ze vaste lasten anders niet konden betalen.
Anyway, laatste 2 jaar uit het rood gekomen. Wat mij veel heeft geholpen is de realisatie dat onder de 0 niet mijn geld is en dat dat een schuld is.
Plus
Min
Voornemens 2019
Minpunten
Ben een kant van mezelf tegen gekomen waarvan ik niet wist dat ik die had, en dat is niet positief.
Heb in een hele nare relatie gezeten.
Pluspunten
Heb mijn nare relatie verbroken.
Ik ben voor het eerst in mijn leven echt gelukkig.
Ik ben teamleider geworden.
Ik weet nu wat ik wil en weet wat goed voor me is.
Voornemens 2019
Net zo gelukkig zijn als nu, en door blijven gaan met het sporten.
Niet echt het beste jaar ever, als het gaan om de minpunten…
Minpunten
Oma van vriend overleden
Oom van vriend overleden
Vader van vriend kanker
Nare bezuinigingen op mijn werk
Pluspunten
Veel fijne vriendschappen gesloten
Gegroeid in mijn werk
Eindelijk een sportritme gevonden
Zelfverzekerder geworden
En ik kan me nu echt niet meer druk maken om wat anderen van me vinden
Een droomreis door Ierland gemaakt