Ja ik zat ook zo toen ik het las van @Archimedes
Maar aan de andere kant wist ik wel dat het produceren van smartphones (en alle andere elektronische apparaten) ook echt vreselijk slecht is voor de wereld.
De stoffen die ervoor gewonnen moeten worden in mijnen (o.a. coltan), kinderarbeid die erbij komt kijken, natuur die verwoest wordt, waar een hoop met uitsterven bedreigde diersoorten wonen.
Het gaat niet per se om het produceren, maar om het opslaan van alle data. Datacenters gebruiken enorm veel energie en dat is meestal niet schoon.
Ja dat bedoel ik, ik stond alleen bij de productie van de smartphone stil (dus wist al dat het veel impact had), maar daarbovenop komt ook nog de mega impact van dataopslag.
Ik zou graag oplaadbare batterijen (en misschien een nieuwe oplader) willen kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Is er een bepaald merk wat echt heel goed is of maakt het niet zoveel uit welke ik koop?
Ik heb nu batterijen van zoān 10 jaar geleden die langzamerhand wel aan vervanging toe zijn. Ook is mān lader niet helemaal okĆ© meer omdat mān vader er eens niet-oplaadbare batterijen in heeft gedaan
Ik weet niet of het al voorbij was gekomen, maar bij de Action is er een betaalbaar biologisch afbreekbaar wasmiddel te koop! Wel een plastic flacon, dat is dan weer jammer.
Ik voel een forumtrend aankomenā¦
Ze hebben er ook wcpapier van 100% gerecycled papier. Weliswaar per 4 rollen in plastic, maar niet zo duur (1.19) en beter dan nieuwe bomen.
Weet iemand hier een plek waar je douchespullen naar toe kan brengen? Ik ben aan het opruimen en heb zoveel Rituals en andere verzorgingsproducten gekregen, die ga ik nooit allemaal gebruiken. Zou het graag ergens naar toe brengen zodat het naar mensen kan gaan die het minder hebben. Had al even gegoogeld, maar kon nog niet echt organisaties of zo iets vinden.
Ik zet die zelf altijd gewoon op een weggeefgroep op facebook!
Voedselbank? Volgens mij kun je daar ook shampoo oid kwijt maar dat weet ik niet zeker. Is maar een gokje haha
Ja klopt! Ik heb bij de Voedselbank stage gelopen. De mensen die voor het eerst komen krijgen een pakket met non-food producten zoals verzorgingsproducten, maar ook luiers, wc-papier, wattenstaafjes etc. Je kunt het beste even bellen naar een Voedselbank bij jou in de buurt @Dr.Watson
Ik haal ze recentelijk ook alleen maar bij de kringloop voor weinig, al ben ik ook wel heel blij met de potten die ik voor meer bij een tuincentrum heb gekocht (die heb ik nu al jaren en vind ik nog steeds heel mooi dus die gaan voorlopig ook niet weg)
Ik heb de sports en woolversie en vind ze heel fijn en toch een stuk goedkoper dan de meeste eco wasmiddelen.
En omdat ik veel natuurlijke materialen (zoals tencel etc) heb, zijn die toch best specifiek qua wassen.
Ik wil deze bestellen bij levenzonderafval.com maar ik vind het eigk ook een vies idee dat je alles kan zien.
Maar je moet hem dus juist uithangen zodat die goed kan drogen staat er in de beschrijving. Dus hij kan niet in zoān emmertje
Oeh dit is echt niets voor mij Ik vind duurzaamheid echt belangrijk, maar dit lijkt me wel een beetje goor. Ook omdat hout makkelijk geur en vloeistoffen opneemt.
Wat vinden jullie van Zustainabox? Het is een box die 1 keer per 2 maanden uitkomt waar duurzame producten in zitten. Een soort beautybox, maar dan met duurzame dingen.
Aan de ene kant vind ik het een goed idee omdat je op een laagdrempelige manier kennismaakt met duurzame producten. Maar tochā¦ het voelt heel dubbel ofzo. Want nu heb je alsnog (mogelijk kans op) onnodige spullen.
Ik wilde hem bestellen maar ik dacht inderdaad hetzelfde. Het zijn dan wel mooie goede spullen maar ik zou het zelf nooit los kopen in de winkel.
Ik vind het onzin om dingen te kopen die ik niet per se nodig heb dus zou zelf zoān box nooit bestellen.
@Luzarl en @anon76889665 ja precies! Ik zou hem ook niet bestellen omdat ik geen onnodige dingen wil hebben. Nu ik er nog eens over nadenk vind ik het echt een nĆ³g gekker concept. Het gaat een beetje zān doel voorbij vind ik.