Wow dit is echt een hele handige site! Dit toont iid goed aan dat het niet alleen aan ‘lokaal’ of ‘seizoen’ ligt.
Ik heb sinds januari een groentepakket. Krijg dan voor 4 dagen voor 2 personen aan lokale groenten. Ik haal het pakket op dus er zit ook geen extra benzinekosten op zoals wanneer je boodschappen of pakketten thuis laat bezorgen.
Het is een beetje maf want ik kook iedere week met dingen die ik nog niet kende maar je wordt er wel creatief van. En alles is lokaal en onbespoten.
Je kan in mijn stad ook groenten en fruit lokaal bestellen via rechtstreex en dan ophalen op een punt. Dan kan je zelf kiezen voor duurzaam en tis natuurlijk ook beter als ik appels uit mijn eigen stad eet dan wanneer ik appels uit Friesland eet.
Maar dit initiatief hebben ze dus in veel steden en bij boeren dus ik zou ook aanraden dat uit te zoeken. Tis ook nog eens veel goedkoper. Betaal dus 6,50 voor 4 dagen aan groenten voor 2 mensen inclusief een kilo aardappels
Is ook een app van. Wel handig voor in de supermarkt!
Geloof dat de AH nu test met minder groenten en fruit in plastic, dus hoop dat dat wat doet. Ik merk echt dat ik er steeds negatiever tegenover sta.
Ik ga dat lijstje binnenkort ook eens invullen. Heb toevallig vorige week een bambook gekregen; ik kan sommige dingen echt niet digitaal doen en creeerde zoveel papierverspilling door mijn 100 to do lijstjes (heb het echt nodig voor overzicht in mn werk. Nu kan ik to do lijstjes maken, berekeningen doen etc en het daarna gewoon wegvegen zoo handig!
En belangrijke dingen kan je met een qr code ‘inscannen’, maar dat gebruik ik eigenlijk niet.
Ik hoorde laatst ook dat het ook eigenlijk nog ingewikkelder is. Als paprika’s verpakt zijn en er wordt er 1 slecht/schimmel, dan hoeven ze niet de hele batch weg te gooien.
Wat tof! Als mijn huidige planner/agenda vol is ga ik misschien wel voor een Greenbook of Bambook!
Ik vind alleen het gevoel van pen + papier zo fijn, mis je dat niet?
Nee, want dat heb je er dus nog steeds mee. je schrijft met een pen in een boekje, alleen je veegt het weer weg.
Ik mis het dus wel als ik een digitaal to donlijstje maakt. Alleen wunderlist komt in de buurt met die heerlijke pling
Oh ja sorry ff 2x na elkaar. Maar de test draait idd om versheid, schimmel etc.
Maar het is geen normaal papier en geen normale pen toch? Meer plasticachtig spul en een soort fineliner/gelpen?
Ik heb sinds gisteren een safety razor, zo’n mannenscheermes. Man wat is ie scherp Maar het scheelt echt veel plastic! En die mesjes kosten echt maar €2 voor 10 stuks bij de Hema, dus win-win!
Heeft iemand tips voor fijne wattenstaafjes zonder plastic? Ik heb nu die vd HEMA, die hebben aan een kant een scherpe ronde kant en de andere kant een grote platte kant. Met name die platte kant is slap en buigt meteen om als je er bv een keer mee onder je ogen gaat en dan kan ik er weinig meer mee. Laat uit staan om je oorschelpt te reinigen… gebruik er daardoor nu veeeeel meer. Dus minder plastic maar wel meer verbruik en constant irritatie
En deze dan? Kosten 65 echt bij de Etos. Helaas nog wel in plastic verpakt. Maar zo’n ziplock zakje zou je ook nog voor iets anders kunnen gebruiken.
Ik vind ze in ieder geval erg fijn
Ik heb wattenstaafjes van bamboe, die zijn erg fijn. Je kunt ze o.a. kopen bij levenzonderafval.com Daar hebben ze wel meer toffe dingen zoals wasbare wattenschijfjes.
Waar heb je die safety razor gekocht?
Oooh die zien er een stuk beter uit idd! Kende deze nog niet. Eerst even deze opmaken, maar dan ga ik wel even langs de Etos als ik mijn wekelijkse boodschappen ga doen🤗 nog goedkoper dan die van de HEMA en inderdaad, ziplockzakje kan ik mooi weer gebruiken voor mn naalden van de insuline zodat die niet door mn tas slingeren.
@Nowayjose Ga die webshop ook eens even goed bekijken! Wasbare wattenschijfjes gebruik ik nu ook sinds een tijdje
Voor oorsmeer gebruik ik een rvs oorstokje. Heb die 10 jaar geleden of zo gekocht ( via ebay, dat wel) en dat werkt perfect. Voor onder je ogen heb ik een soort microvezel vingerdoekjes op vakantie gekocht in Azië. Denk dat ze dat hier tegenwoordig ook wel moeten verkopen.
Ah top, dankjewel!
Werkt dat ook om je hele oorschelp mee schoon te maken of vooral voor oorsmeer? “Probleem” is met name ook dat ik partner mee wil krijgen. Die is monteur dus regelmatige het zwart in alle lijntjes van zijn oorschelp zitten en dat gaat er dan toch het beste uit met een (iets vochtig) wattenstaafje