Durf te vragen #5

Wat ik deed is tijdens colleges aantekeningen maken op de laptop en als tentamenvoorbereiding een samenvatting daarvan maken op papier

3 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Interieurtopic #3

Ik maakte notities altijd op papier en werkte ze daarna nog uit op de laptop. Het is wat meer werk, maar ik onthield de stof veel beter wanneer ik het opschreef en binnen een paar dagen nog eens bekeek.

Je houdt het dan ook makkelijker bij de kern van het verhaal zonder onnodige randzaken.

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huizen/woningmarkttopic #2

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Interieurtopic #3

Sowieso college aantekeningen op laptop, en inderdaad wat @Luzarl en @Sugarsnap zeggen leren op papier!

@Vivre ik deed dit meestal ook! Schrijven helpt me om het beter te onthouden en ik ben minder snel afgeleid dan wanneer ik mijn laptop open heb. Daarnaast vond ik juist het voordeel van schrijven dat ik het niet kon bijhouden. Okay dit klinkt misschien raar haha. Maar ik bedoel dat ik daarom juist keuzes moest maken en daardoor meer alleen “de belangrijke dingen” noteerde, terwijl ik met mijn laptop wel eens gedachteloos zo veel mogelijk uittypte

3 likes

ok… ik denk dus al 3+ jaar dat dit over het tv programma gaat

11 likes

Ik haal vooral inspiratie uit ‘wat eet je vanavond’! worden ook wel eens recepten gedeeld

1 like

Ik wil een nieuw servies kopen bij HEMA en twijfel hoeveel stuks ik van ieder bord moet kopen. We hebben een eettafel voor 8 personen. Zal ik dan van alles 8 aanschaffen of wat is normaal/gebruikelijk? We hebben nu nog een standaard wit servies van Ikea wat zijn beste tijd gehad heeft.

Ik vind zelf een stuk of 6/8 per onderdeel wel prettig. Voor als er bezoek is, maar ook zodat je niet na elke maaltijd hoeft af te wassen of de vaatwasser aan moet zetten!

1 like

Wij hebben van alles zes en dat is prima! Acht lijkt me ook wel fijn trouwens, net misschien hoeveel ruimte je hebt/hoeveel geld je er voor over hebt/hoe vaak je (veel) mensen te eten krijgt etc

Ik heb van alles zes, maar had achteraf liever van alles acht gehad (maar nu is die serie uiteraard discontinued).

Ik zoek een rugtas als cadeau voor mijn vriend maar kennen jullie naast Dakine nog leuke merken? Eisen: leuke print, dus geen effen kleur. Belangrijk is een vak voor een fles, ik zie dat bij Herschel niet veel bijv, en een laptopvak. Heb Travelbags etc allemaal gecheckt. Zie ik nog een leuk merk over het hoofd?

Die rugzakvraag is de afgelopen week meerdere keren gesteld in dit topic. Met de zoekfunctie kun je dat vast terugvinden.

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: België topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Caronatopic #12

Heeft er iemand een tip voor de beste plastuit? Wil er toch wel een aanschaffen voor wandelen, reizen enzovoorts want volgens mij is zo’n ding best handig.

Ik heb nu best wel vaak moeite met lang weggaan of weggaan naar onbekende dingen omdat ik bang ben dat ik moet plassen en daar nergens kan. Stom he maar soms belemmerd het me best wel…

Als je een beetje terugscrollt wordt dezelfde vraag gesteld. Ik ben tevreden met de Uixi, omdat die hydrofobisch is waardoor er geen druppels op blijven en de vorm vind ik fijn omdat je vooruit plast in plaats van langs je been naar beneden. Er zijn hier nog een paar die de Uixi hebben en je kunt online ook reviews vinden.