Bedankt allemaal! Vond het echt een lastig scenario
Ik moet straks naar een opening van een tentoonstelling (via werk - ons bedrijf sponsort het).
Op de uitnodiging staat: 20u-22u.
De tentoonstelling is voor het publiek maar open vanaf morgen.
Wil dat zeggen dat ik er stipt om 20u moet zijn (want: misschien speech en receptie en zo) of dat ik bv. ook om 20u30 of 21u kan komen?
Ik zou denken: om 20u welkom/speech/praatje en dan daarna receptie/vrij rondlopen om de tentoonstelling te bekijken, waarbij je ook voor 22u al weg kan. Maar als je dat eventuele welkomstpraatje niet hoeft te horen zou ik denken dat na 20u aankomen ook gewoon kan.
Ben je de enige die gaat of komen er nog collega’s waarmee je kan overleggen?
Ja nog een collega, maar ik ben vrij deze week en als ik hem stuur of bel, gaat hij ook een heel verhaal vertellen over het werk en daar heb ik nu even geen zin in :'D
Het komt wat lastig voor me uit om stipt om 20u te gaan, maar het lijkt me wel beter. Ik ga het zo proberen te regelen en dan om 21u weggaan…
Ik heb een geitenleren tas gekregen, maar hij stinkt echt enorm. Ik heb al leercreme erop gedaan en hem omgewikkeld met kranten, maar hij stinkt nog steeds. Heeft iemand een goede tip? (Het is dus zo erg dat als ik hem aanraak mijn handen er ook naar stinken)
Je kunt het zo zien. Het is een afbuigende voorrangsweg. De bromfiets slaat dus niet af naar links maar blijft op de weg rijden.
Daardoor kun je de voetgangers als “normaal overstekend” beschouwen en hoef je ze geen voorrang te verlenen.
De wekker-app die ik gebruik (sleep as Android) heeft hier veel mogelijkheden voor. Bijvoorbeeld dat je een som moet oplossen, de telefoon moet schudden, maar ook dat je een QR-code krijgt die je kunt printen en bv in je badkamer kan hangen, waarna je wekker pas uitgaat als je de code hebt gescand. Misschien is dat iets?
Hahaha mijn hersenen stopten bij “QR code die je moet printen…” en toen dacht ik echt MOET JE DAN ELKE OCHTEND EERST JE LAPTOP AANDOEN EN EEN NIEUWE QR CODE PRINTEN VOOR JE WEKKER UITGAAT WOWOWOW en toen las ik pas wat je daarna vertelde en viel het mee.
JA WIL JE NOU WAKKER WORDEN OF NIET!!?!!?!
Nee dat zou wel heel extreem zijn
Ik vroeg me af of iemand boeken voor eerstejaars SJD verkoopt? Ik kan tweedehands niet zoveel vinden. Of misschien weet iemand nog een goede site.
In facebookgroepen van de studie worden ook vaak boeken aangeboden
Ik heb 4 items besteld bij een vrij bekend en groot Nederlands kledingmerk, maar dan op de .co.uk website (dit omdat ik in Engeland woon). Nu wil ik 1 item retourneren, een jas ter waarde van 150 euro. De retourneringsvoorwaarden zijn in mijn ogen zo klantonvriendelijk dat ik mij haast afvraag of dit legaal is: ik moet zelf een courier service regelen, met track and trace, en dit is voor mijn eigen kosten (ik heb het net opgezocht en dit zal haast 35 euro zijn). Deze keten zit ook gewoon hier in Engeland, maar op de site staat dat je items van de online shop niet in de winkel mag retourneren en helemaal naar NL moet sturen dus. Ik vind dit best wel leip dat dit ‘‘mag’’ (en heel klantonvriendelijk vooral). Heeft iemand hier verstand van of dit zomaar zo kan?
Ik dacht van wel, maar als je via PayPal hebt betaald, kun je het terugvragen.
ow goeie, maar helaas heb ik dat niet gebruikt
kost een pakket versturen met track & trace vanuit uk naar nl zoveel weet niet welke pakketpunten je in je buurt hebt, dhl, ups, fedex geprobeerd? of het equivalent van iets als postnl?
anders kan je het item beter op vinted verkopen misschien?
Misschien door corona?
Ik heb pas een pakketje naar het buitenland gestuurd en normaal zou dit ongeveer €25 zijn en was nu €70, schrok me kapot! Kwam door alle extra maatregelen enzo.
Ik zou geuren eigenlijk nooit willen maskeren met een geurkaars oid, kun je ontdekken wat je dan precies ruikt? Huizen ruiken altijd naar huis, overal waar ik iig kom ruik ik hun typische huisgeur zegmaar haha. Dus dat lijkt me niet gek. Maar als je echt iets vindt meuren dan ruikt er iets niet fris. Dus misschien handig om eerst te proberen te achterhalen wat het is. Bijv de kleedjes op de bank of je dekbed, of een jas of schoenen ik noem maar wat. Of komt het uit de keuken.