Durf te vragen #4

Is er iemand hier met verstand van MacBooks :grimacing:

Mijn early 2015 pro heeft het begeven. De microfoon had het begeven. Maar nu de accu ook - hij doet t alleen nog aan de lader. En m’n werkschijven zitten non stop vol.

De shop geeft aan dat de MacBooks sinds 2015 alleen maar bergafwaarts zijn gegaan, en dat ik dus beter voor 400€ m’n accu & ssd kan laten vervangen (nieuwe accu & dubbel werkgeheugen).
Dat ik een soort heilige laatste versie heb mét usb poort haha.

Maar op internet lees ik dat die nieuwe M1 dinges van Mac wel echt een groot verschil maakt. En ik ben bang dat ik er nu 400€ tegen aan gooi en dan volgend jaar t scherm ofzo stuk gaat :grimacing::sweat_smile:

Wie heeft tips :crazy_face::see_no_evil:

Is er heel toevallig iemand die z’n airwrap verkoopt?

Niet super duper veel verstand van maar als je t geld hebt zou ik voor een nieuwe gaan

1 like

Wachten op de MacBook met M1 chip als je ‘t geld hebt.
De air is trouwens wel al verkrijgbaar met deze chip.

Of een 2020 model kopen, je kan altijd even bij een retailer kijken wat je voor deze nog terugkrijgt.

Ja het zou dan een air worden… want ik heb over 3wkn simpelweg een laptop nodig voor m’n werk. Een die zonder snoer werkt :grimacing:

Maar de 2020 is het (volgens de reviews) niet waard tov het 2015 model :face_with_monocle:

Issuessss

Oh ja dat weet ik niet, ging zelf van een 2011 naar 2020 model en god wat een verschil.
Ik ga even mn broertje raadplegen voor je (hij werkt bij Amac).

Stuur je z’n advies.

1 like

Haha jij hebt echt ver teruggezocht. Levering ging helemaal prima bij die webshop! Ik hoefde gelukkig niks te retourneren dus of dat ook soepel werkt weet ik niet.

@Sundance

2 likes

Voor de mensen die dit gebruiken (of hebben gebruikt), vanaf hoeveel dagen gebruik merkte je verschil (of deed het niks voor je)? En hoe vaak gebruikte je het?

2 likes

Vooral op het begin merk ik het verschil juist, daarna krijg je een spoort gewenning heb ik het idee. Mijn huid wordt er gladder van. Op het begin gebruikte ik het 1 a 2 keer per week en nu ongeveer om de dag.

1 like

Ik denk na een week? Ik gebruik het (bijna) elke avond. Overdag niaciamide/zinc van The Ordinary. Hangt er denk ik een beetje vanaf welke ‘problemen’ je wilt oplossen. Ik vind mijn huid vooral zachter en mijn poriën ogen kleiner, maar heb nog steeds wel kleine puistjes hier en daar :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik heb het voornamelijk gekocht voor grove poriën (en mee-eters). Ik gebruik het nu zo’n twee/drie weken iedere dag, maar merk er helaas nog niet zo veel van! Hoopte dat dit hét wondermiddel voor het kleiner ogen van die poriën zou zijn haha. Ik ga nog wel even door.

Ik gebruik het al een aantal jaar dus ik weet niet precies hoe lang het duurde. Heb er wel een veel gladdere huid van gekregen en als ik het bijv in de avond gebruik op een (opkomende) puist, dan is die de volgende dag al bijna weg! Voor mn poriën en meeeters doet het helaas niets.

Is er iemand bekend met pau d’arco? En dan specifiek deze variant?
Of is er iemand die goed kan googelen en kan vinden of deze veilig is om te gebruiken?

Bij mij deed het amper iets

Iemand die kan zeggen of een laptop cooling pad (zo’n ding met ventilatoren waar je je laptop op zet omdat hij te heet wordt) je laptop beter afkoelt dan wanneer hij aan de onderkant alle ruimte heeft? Ik balanceer hem nu op een klein boek, 4/5de deel van de onderkant is helemaal vrij om te ventileren, maar het doet eigenlijk niet genoeg.

(Natuurlijk spelen activiteiten en settings mee, maar sommige laptops worden gewoon sneller heel heet dan andere en dit is er zo eentje…)

Gebruik je ook nog iets anders erbij? Ik denk dat je het beste effect krijgt door ook andere actives te gebruiken (die niaciamide staat er bv ook om bekend poriën kleiner te laten lijken).

1 like

Misschien zijn die fans vies en moet je ze laten schoonmaken? Zie best vaak tiktoks voorbijkomen met super vieze fans waardoor ze niet meer zo goed werken. Idk hoeveel het kost maar miss ook een optie?

Ik zou ook liever YouTubers los willen betalen

1 like

Ik vind het een verademing want kijk toch best veel YouTube en daarnaast gebruik ik YouTube music ipv Spotify dus zo ‘verantwoord’ ik de kosten voor mezelf.

1 like

Ja wat @soarin zegt, de fans schoonmaken kan al heel erg helpen! Je kan het laten doen maar je kan ook een flesje perslucht kopen bij de Action of bouwmarkt en er zelf mee aan de slag. Het is niet zo moeilijk!

2 likes