Durf te vragen #4

Oké een heel persoonlijke vraag en ik heb er nogal moeite mee.
Als jou partner je eenmalig ernstig mishandeld en daarna op jou verzoek in therapie gaat?

• Zie ik alles nog door een roze bril en geef ik hem een kans zonder aangifte
  • Doe ik aangifte en hoop ik alsnog op een toekomst met hem maar wat hij deed móet gestarft worden
  • Neem ik afstand en doe ik geen aangifte
  • Neem ik afstand en doe ik absoluut aangifte.

0 stemmers

Voor degene die zeker weten aangifte te doen

• Denk ik dat ik dit heel moeilijk vind
  • Gaat me dit gemakkelijk af

0 stemmers

Ik weet niet of deze vraag over jezelf gaat maar ik hoop dat alles oké met je gaat en dat je veilig bent :heavy_heart_exclamation:

6 likes

Vind ik lastig of ik wel/geen aangifte zou doen. Ligt eraan. Als hij echt in therapie gaat dan zou ik dat (denk ik) niet doen, maar ligt aan de situatie.
Maar afstand nemen zou ik sowieso. Zou veel te bang zijn dat het nogmaals gebeurt.

Mocht dit over jou gaan, kies voor jezelf en je eigen veiligheid aub :heart:

2 likes

Zelf bespreken met jouw netwerk/therapeuten en jezelf in veiligheid brengen :heart:

Ik denk overigens dat het woordje ‘ernstig’ wel aangeeft dat je zelf weet dat het foute boel is. Maar welig niet aangifte doen kunnen wij niet voor je bepalen, dat is zo’n persoonlijke beslissing. Ik kan alleen maar zeggen praat met je omgeving, ik hoop dat je daar steun hebt. En áls je aangifte gaat doen; neem alsjeblieft iemand mee.

5 likes

Oeh als ik alle andere antwoorden lees, denk ik: volgens mij doe ik iets niet goed.
Ik heb nergens echt mijn naam gewijzigd? Voor de wet blijf je toch bekend met je meisjesnaam en idd op je rijbewijs ect komt het er bij een nieuw op als e/v . Dus volgens mij maakt het wettelijk gezien niets uit?
Ik heb iig echt nergens proactief mijn naam gewijzigd. Alleen als ik nu dus ergens een nieuwe account aan maak. En mailadres is wat @George ook al zegt, dat maakt niets uit. Dus die ga ik al helemaal niet wijzigen want dan mis ik jaren aan communicatie…
Hahahah vraag me nu sterk af of ik te makkelijk ben haha

2 likes

Zo heb ik het ook gedaan. Effectief gebruik ik m’n nieuwe achternaam alleen bij (restaurant) reserveringen en op kaartjes.

1 like

(Laat me even weten als je dit gelezen hebt, wil het weer verwijderen :hugs:)

1 like

Ja het is van maart 2020, ik heb alles nog een tijd door een roze bril gezien en was veel te veel bezig met herstellen van de schade die hij heeft aangedaan (epileptische aanval aan over gehouden, therapie, ziekenhuis bezoeken, uitstel van motorrijbewijs halen + extra kosten dus, werk wat ik niet meer aankon, situatie thuis die ontspoorde, vriendschappelijke relaties die ontspoorde, 6 maanden niet mogen rijden, 7 maanden ziektewet en tot slot 2 jaar medicijn moeten gaan slikken nu) maar kon hem ook niet loslaten. we zijn nu pas sinds kort uit elkaar. Ik heb al die tijd niet goed kunnen nadenken over dat je aangifte doet tegen een geliefde maar heb al die tijd getwijfeld.

Nu zit ik op een punt dat het oké gaat ik probeer door te gaan en alles achter me te laten, maar het blijft knagen. Ik heb geleden en hij heeft naar mijn idee een schrale therapie gevolgd (waar we het overigens nooit over hebben gehad) Ik begin nu het gevoel te krijgen dat hij overal heel makkelijk mee weg is gekomen en ik nog steeds de lasten draag. Maar ik zie heel erg op tegen aangifte doen omdat ik het gevoel heb dat ik hém dan iets ‘aandoe’

1 like

Ik heb je even een PB gestuurd.

1 like

Er zijn veel mensen op dit forum die je beter advies kunnen geven dan ik, maar wil je toch even een digitale knuffel geven :heart: Heel heftig wat er gebeurd is. Wees vooral niet bang om jezelf op de eerste plaats te zetten, hij is verantwoordelijk voor zichzelf, jij niet voor hem.

3 likes

Wat heftig dat je dit hebt moeten doormaken. Hopelijk heb je mensen om je heen (in het echt of op het forum) die je kunnen adviseren en ondersteunen. Wees inderdaad niet bang om voor jezelf te kiezen en jezelf op één te zetten. Sterkte en een dikke digitale knuffel :heart:

1 like

Ik had hier het geluk dat we uit het buitenland naar Nederland kwamen en ik me meteen met mijn nieuwe naam kon inschrijven! En oja, die handtekening. Haha de lijst houdt niet op. Gelukkig moet ik binnenkort een nieuwe rijbewijs, dan kan ik dat meteen regelen.

1 like

Ik heb er niet genoeg verstand van, maar hoe zit het nu met je kosten? Je hebt een hele tijd niet kunnen werken, daar is hij rechtstreeks verantwoordelijk voor, daar moet je voor vergoed worden. Wat als je op termijn toch meer klachten krijgt en daardoor beperkt wordt in je leven. Niet om doem te denken hoor, ik hoop natuurlijk dat je alleen beter wordt en hier geen blijvende last van houdt. Maar als je in de toekomst niet meer voltijds kan werken bv, dan moet je daar een schadevergoeding voor krijgen. En ook voor de maanden die je nu niet hebt kunnen werken. Ik neem aan dat hij veroordeeld moet worden voor je dit kunt krijgen. Dus zelfs al vind je het moeilijk om te doen, denk aan jezelf!
En sterkte, heftig wat je hebt meegemaakt!

5 likes

Ah thanks!!

1 like

Ja een sloeber is voor mij een arme stakker die er inderdaad ook wat onverzorgd uitziet en in een slechte wijk woont. Ik gebruik dat woord zelf nooit omdat ik het niet respectvol vind en hoopte dat met “sloebertjes” geen arme kinderen bedoeld werden. Grappig dat het in het Vlaams dus iets positiefs betekent :smiley: Een kapoen is voor mij als Rotterdamse trouwens een lieveheersbeestje, maar voor de rest van Nederland een haan (?).

Weet iemand wat dit is? Is van tupperware

Als niemand iets weet heeft AliExpress misschien een suggestie? Als je een foto toevoegd.

Ik heb het telefoonnummer van een tupperware consulente en heb het even aan haar gevraagd, ik @ je wel even als ik reactie van haar heb

1 like

Het laat mij denken aan zo’n ding waarmee je bolletjes kunt maken uit fruit.

Alleen dat uitsteeksel klopt niet helemaal

1 like

Is dit niet een ei scheider? Kan niet goed zien of het groot genoeg voor een eidooier is…

Edit: die inkepingen lijken wel gemaakt om vocht van iets te scheiden…