Welke twee staten erkent Nederland niet als onafhankelijke staat?
- Kosovo
- Taiwan
- Palestina
- Vaticaan
0 stemmers
Antwoord
Nederland erkent Palestina en Taiwan niet.
Welke twee staten erkent Nederland niet als onafhankelijke staat?
0 stemmers
Nederland erkent Palestina en Taiwan niet.
Ik heb interesse in een intieme ontmoeting met A, B en C
De TOTO quiz.
In welk jaar kwam de klassieker ‘Africa’ uit?
0 stemmers
1982
Welke bekende band heeft laatst ‘Africa’ gecoverd en daar ook een clip van uitgebracht?
0 stemmers
Weezer
Wat was er bijzonder aan deze clip?
0 stemmers
“Weird Al” die pretendeert iemand anders te zijn.
Over welke meisjesnamen heeft Toto een lied geschreven?
0 stemmers
Allemaal.
En als laatste vraag: “Hold the Line” is een andere klassieker van Toto. Maak de volgende zin van dit liedje af Hold the line, __________________, oh oh oh
0 stemmers
love isn’t always on time
Ik had ALLES fout en also wow ik haal dat laatste nummer en de Pokemon theme song dus regelmatig door elkaar? Hold the line klinkt in mijn hoofd te erg als pokemon
De Mont Blanc wordt met zijn 4.817 meter de hoogste berg van Europa genoemd. Maar dan kunnen we niet tegelijk beweren dat Rusland en de voormalige sovjetstaten in Europa liggen. De hoogste berg van Europa wordt dan namelijk de Elbroes, 5.633 meter hoog. In welk gebergte is de Elbroes te vinden?
0 stemmers
De Kaukasus!
Lastige telefoontjes uitstelling = quizvragen verzinnen
De beroemde veldheer Hannibal kwam, zoals iedereen geleerd heeft in de geschiedenisles, uit Carthago, een Afrikaanse kolonie van de stad Tyrus. Mocht Hannibal nu leven, wat zou dan zijn vaderland zijn?
0 stemmers
Tunesië!
De poolster of Polaris is, na de zon, waarschijnlijk de bekendste ster. Van welk sterrenbeeld maakt zij deel uit?
0 stemmers
De Kleine Beer
Hoe noemt men de inwoners van Lesbos?
0 stemmers
Lesbiërs!
Rupi Kaur Of Helvegen
(/ = nieuwe regel)
Welke is volgens jou rupi?
0 stemmers
0 stemmers
Maar moet ik stemmen op die van jou of op die van Rupi? :o
En is @RupiKaur uitgesloten van deelname?
Haha top! Nu nog de goede antwoorden erbij én nog meer van dit soort vragen en mijn dag is perfect.
Iedereen op de negeer die het fout heeft
Edit: oh nee, die functie is er niet meer
Wat is Rupi Kaur dan? Een rapper?
Nee, ze schrijft gedichten. Voornamelijk feministisch of het overwinnen van verschillende trauma’s. Ze heeft nu twee boekjes uitgebracht en beiden worden heek goed verkocht, ook hier in NL. Vind niet alles van haar even mooi, maar als ik me niet zo goed voel pak ik haar boekjes er wel vaak bij voor ik ga slapen.
hehe. niet bepaald.
Voor @Briseis (met trema) en geinteresseerden:
She was music… + The way they…
Nog 3 vragen maar nu Rupi of een popgroupie:
Welke is van Rupi:
0 stemmers
0 stemmers
0 stemmers
a falling star fell from your heart … = Florence + The Machine
cause I would never break your heart… = Biffy Clyro
I dig my toes into the sand… = incubus
Wat een lieve stem heb je PennyLane!
Ja ik moest ook meteen denken aan L’wren Scott, die designer en vriendin van Mick Jagger. Ik meende ooit gelezen te hebben dat haar zelfmoord ook een seksueel motief had maar ik kan het nu nergens terugvinden. Misschien was het maar een roddel maar misschien is het ook een beetje in de doofpot gestopt.
En superleuke quiz!
Raad de vlag
Op welke volgorde staan deze vlaggen
0 stemmers
1=Monaco, 2=Indonesië, 3=Polen. De kleur van Indonesië is op dit plaatje net iets anders dan Monaco, maar “in het echt” kun je de verschillen tussen de vlaggen niet goed zien. Polen heeft de twee kleuren omgedraaid.