CrossFit

En hoe was het?

Leuk dat er een topic is! Ik ben aangestoken door een collega en twijfel ook om eens te gaan kijken. Ik doe echter al 2 andere sporten dus dan zou ik 4x per week moeten trainen en dat vind ik wel veel. Dus ik denk dat ik nog even wacht en tegen de zomer eens ga.

Het lijkt me vooral zo gaaf om echt iets te kunnen. Ik ben echt slap en kan haast niks en het lijkt me zo tof om sterk te zijn en fit te zijn!

Ik ga vanmiddag weer voor het eerst sinds 4/5 weken een WOD doen en ik ben er gewoon een beetje nerveus voor! Echt stom, ik doe al 2,5 jaar CF en nu ineens dit. Ik ben er uit geweest vanwege vakanties, dus hoop dat er nog wat van mijn kracht over isā€¦

1 like

Enjoy! Zal wel even zweten worden haha maar lekker om weer terug te zijn.

Ik ga morgen eindelijk weer. Heb na gericht pullups oefenen mā€™n schouder blessure weer getriggerd helaas :sob: voorzichtig opbouwen dus

Ik heb echt zin in de kerstwod. Net brownies gebakken voor na afloop haha.

1 like

Succes!!!
Als ik je 1 tip mag geven: probeer het tempo van de rest van de groep niet bij te houden! Zelfs sportieve types die voor het eerst Crossfit meedoen zijn de intensiteit meestal niet gewend en beginnen vervolgens veel te snel/zwaar/hard om dan na een paar minuten in de problemen te komen.

Welke gaan jullie doen?
Wij 12 Days of christmas :sob:

Ik ga proberen dat in mijn achterhoofd te houden, want dit is wel een beetje herkenbaar, haha.
Wat misschien ook helpt is dat ik de eerste weken een aangepaste WOD volg om dat te snel gaan te voorkomen, dus denk dat ik en eventuele andere groentjes straks sowieso extra goed in de gaten worden gehouden :sweat_smile:

1 like

Ik heb echt geeeeen idee. Wordt een verrassing. Met halloween hadden ze allemaal pompoenen van 15 kilo geregeld enzo

1 like

Zo, dat was even pittig weer inderdaad! Gelijk een lekkere WOD:

Round 1:
15 wall balls
Rest: max cal row

Round 2:
15 hand release push ups
Rest: max cal ski

Elke ronde 2 minuten, en elke ronde 3 keer. Lekker tot het gaatje met roeien en skiƫn!

2 likes

Ik heb het overleefd!
5x 150 SU / 25 KB swings, time cap van 12 min. Ik kwam 5 swings tekort om op tijd klaar te zijn, daar baalde ik even van maar vind het nu achteraf eigenlijk helemaal prima. En nu heb ik honger haha.

5 likes

Leuk! Hoe vond je het?

Ik krijg ook altijd honger van trainen haha. Ik ben op dit moment in de box aan het eten en ben halverwege de training :joy:

De kerstwod was een teamwod. Super leuk!

Buy in 300 squats (verdelen over 3 mensen)

150 med ball thrusters met box step ups
Terwijl persoon 1 daarmee bezig is gaat een iemand in het rek hangen en de ander doet een wall sit. Iedereen moet tegelijk bezig zijn en de werklast verdeel je.

En daarna een buy out met 30 med ball sit ups.

Was echt tof!

3 likes

Ik vond het leuk! Moet wel even wennen aan de omgeving, maar dat komt denk ik meer omdat het nieuw is.
Het systeem vind ik trouwens ook fijn, dat je je gewoon van tevoren kunt inschrijven en dan al bent verzekerd van een plekje. Bij mijn vorige sportschool moest je er altijd een halfuur van tevoren zijn als je zeker wilde zijn dat je mee kon doen.

Workout klinkt heel leuk @KipTokTok!

Nice! Rek hangen is zo klote haha arme handjes.

Haha, ben twee weken terug al een lap eelt kwijtgeraakt met pogingen tot toes to bar, dus nu is het helemaal een slagveld.

1 like

Ik zou best willen starten maar de dichstbijzijnde box zit op 30 min afstand met de auto dus dat houd me echt wel tegenā€¦

Ik heb nu een paar keer met een wod meegedaan en vind het echt leuk! Veel meer conditie ook dan ik had verwacht, best fijn want die kan wel wat verbetering gebruiken.
Vandaag hadden we een buddy workout, lijkt me leuk om dat vaker te doen.

3 likes

OkƩ, ik hoop dit topic weer even nieuw leven in te blazen :sweat_smile: Zijn er uiteindelijk nog meer mensen begonnen nav dit topic?

Ik ben nu iets meer dan twee weken bezig en ik merk al een verschil in mijn armen en benen. Vind het echt zo leuk!
Hoe gaat het bij de rest met trainen?

2 likes

Leuk! Leuke wods gehad?

Ik kan deze week alleen morgen avond trainen pff dan pas zaterdag weer.

1 like