Hier ook al een school dicht en hoorde net ook alweer en lerares positief.
Ik werk nu weer op de vrijdag ipv zaterdag maar vind de moeders met kinderen eigenlijk een groter risico dan de 15/16 jarigen die niet of amper naar school gaan.
Je noemt het âniets bijzondersâ, maar zo zie ik dat niet. Ontzettend klote als je jaren lang hebt gewerkt om iets op te bouwen en dat dat nu weg is. Heel knap van je dat je stappen zet om weer vooruit te komen. En dat is allemaal heel zwaar, laat staan met een dreumes en een partner waar het niet zo lekker mee gaat. Ik vind dat dat best erkend mag worden en dat je jezelf ook echt credits mag geven dat je je zo proactief opstelt. Ik hoop dat de omscholing succesvol gaat zijn en er betere tijden voor je aankomen!
Of een lage temperatuur bij immuunrespons hoort weet ik niet, hoofdpijn en koude rillingen zitten wel in het standaardrepertoire aan te verwachten bijwerkingen. Dagboek kun je niet meer aanpassen, maar dit kun je dan toch meenemen in je dagboek van morgen? Ik vul hem altijd gewoon in over de volledige afgelopen 24 uur. Beterschap!
Wow je kan wel merken dat ze veel sneller zijn met testen nu! In december moest ik 72 uur wachten op de uitslag en nu kan ik hem binnen 24 uur verwachten. Vind dat echt top!
(of ik ben super naĂŻef en testen veel minder mensen zich nu, maar dat hoop ik toch niet)
Wat ik me continue afvraag bij berichten over groepen die thuis zitten, sectoren die nu niet kunnen werken (horeca,kapper, entertainment)⊠Er is zoveel vraag naar personeel, op allerlei gebieden. Ik ben niet in de positie om te oordelen, maar als ik bijvoorbeeld kapper was (en geen loon zou ontvangen) en er wordt een lockdown aangekondigd, zou ik de volgende dag bij elk uitzendbureau aankloppen en aangeven dat ik alles aan zou nemen wat ze hebben. Beter iets / laag inkomen, dan niets zou ik denken. Denk ik dan te simpel?
Ik zal het morgen invullen inderdaad. Ze vragen wel om de hoogste temperatuur, dus ik denk dat ik het maar even als een apart symptoom invul oid
Maar waar zie je die ruimte dan precies? Er zijn inderdaad tekorten in de zorg en het onderwijs bijv., maar dat is allemaal werk waar je specifieke scholing voor nodig hebt en ik gok dat de gemiddelde kapper die niet heeft.
Middelbare scholieren, studenten en kappers kunnen mogelijk âhele kleineâ versoepelingen tegemoetzien. In ruil daarvoor blijft de avondklok waarschijnlijk langer van kracht. Dat is de lijn waar het kabinet nu op lijkt te zitten, melden bronnen aan de NOS.
Wat betreft educatieve instelling kan ik hele kleine versoepelingen nog wel makkelijk voor me zien. Dat leerlingen/studenten misschien weer 1 x per week of voor 1 vak naar school kunnen. Maar wat zouden ze dan met kappers kunnen doen? Een korte zit? Alleen knippen niet verven? Maximaal 1 kapper/klant per blabla vierkante meter?
De Protestantse Kerk Nederland (PKN) roept zijn gemeenten op hun kerkgebouwen ter beschikking te stellen voor onderwijs aan middelbare scholieren. âWij vinden dat een mooie beweging, we willen een kerk zijn te midden van 17 miljoen Nederlanders.â
Wel tof dat ze dit willen doen.
Oeh dat is oprecht een goed idee: je kerk openstellen voor scholenâŠ
Als het goed is ontvang je gewoon loon als kapper/horeca, tenzij je een 0 uren contract hebt en niet veel werkt. Ik heb altijd betaald gekregen totdat mijn contract afliep en toen ben ik in de ww gegaan. Maargoed, dingen als in de zorg enzo is sowieso niet voor iedereen weggelegd en dat vraagt ook een bepaalde opleiding enzo. Je denkt niet per se te simpel, maar het is toch wat lastiger ofzo, al die mensen hébben in principe een baan, die willen geen andere baan.
Je weet ook nooit wanneer je weer moet gaan werken dus dat maakt het ook lastig om tijdelijk iets anders te vinden denk
In eerste instantie was het voor een paar weken, snap dat je als ondernemer dan niet meteen iets anders gaat zoeken. Daarnaast zou ik me ook rot voelen naar een andere ondernemer toe om dan ineens te zeggen joeh volgende week mag mn kapperszaak weer open dus ik ben weg dan!
Overigens worden de DHLpakketjes bij ons nu geleverd door een kapperszaak. Die vrouw heeft dan een DHL-shirt aan maar rijdt gewoon in de bus met de bestickering van der kapperszaak erop. Dus er zijn er wel die het doen, maar voor bv pakketbezorger moet je denk ik wel een bepaalde auto hebben qua ruimte ofzo.
Ik had ook mân dagboek al ingevuld voordat ik koorts kreeg omdat ik dacht dat je ze onbeperkt kon invullen. Maar had ook even tijden genoteerd van wanneer ik waar last van had. En tijdens het telefoongesprek de dag erna zei de dokter dat ik gewoon de dag erna de hoogste temperatuur die ik gemeten had kon doorgeven en aan haar een tijdlijn zodat het wel verantwoord was. Dus kan gewoon dag erna!
Was het maar zo easy⊠maar da is nie.
Ik heb me zelfs aangemeld voor de nationale zorgklas, die hebben me 1x gebeld en daarna NOOIT meer iets van gehoord.
Bij gewone zorginstellingen die handjes konden gebruiken moest je echt wel iets van een zorg achtergrond hebben (die ik heb benaderd dan).
Dus op een gegeven moment dacht ik ook van zit niet zo te zeiken dat jullie handen tekort komen.
En verder op zowat alle vacatures waarop ik reageerde kreeg ik terug dat ik niet over de gevraagde opleiding beschikte, er >200 sollicitanten gereageerd hadden etc etc etc.
Het is vreselijk om in deze tijd werk te vinden.
Zonde wel, in mijn eigen ziekenhuis gaat het ook zo, we hebben heel veel extra handjes om te ondersteunen en dingen aan te geven aan de mensen in isolatiepakken enzo, maar dat zijn allemaal geschoolde mensen. Terwijl straks als de derde golf echt komt en de patiĂ«nten met de benen buiten hangen en de helft van het personeel ziek thuis is we denk ik juist ook heel veel âgewoneâ mensen kunnen gebruiken. Als je een kapper of een stewardess of een barman of een barista of een nagelstylist 1x laat zien waar alles ligt en waar de keuken is dan kunnen zij toch ook dingen aangeven en boterhammen smeren en haren wassen en al dat soort dingen, dat hoeft helemaal niet per se een geschoold verpleegkundige te zijn.
Positief berichtje over âandere baan tijdens lockdownâ; ik lees over horeca zaken waar ik wel eens kwam dat ze nu massaal de zorg ondersteunen met hun personeel. Bv koffie zetten in verzorginstehuis etc. De zorginstelling betaald de horecazaak, zodat personeel gewoon betaald kan krijgen en de horecazaak er ook iets aan over houdt. Vind dat echt een win-win situatie!
Ik heb ook 17 sollicitaties de deur uit gedaan. Natuurlijk geen sollicitaties op banen waar je echt een verpleegkunde diploma voor nodig had. Maar ook nergens aangenomen. Erg frustrerend wel
Ik zat lekker op de bank te chillen en zag uit mijn ooghoek 3 jongens bij het kruispunt oversteken. Ineens komt er een zwarte auto aangescheurd die ze afsnijd, dus ik zat gelijk recht op uit het raam te kijken. Ik dacht ben ik straks ooggetuige van een misdaad?
Waren het undercover agenten alle 3 de jongens hup tegen de muur, fouilleren en een boete.
Is het toch nog een beetje spannend tijdens de avondklok!
Een van de pakketbezorgers hier in de buurt bezorgt vanuit zân oude Fiat Ka en dat ziet er heel komisch uit, de achterbank volgepropt en uitpuilend met pakketjes.
Het is ook nog zo dat je dan twee banen hebt waardoor je veel belasting (geen loonheffingskorting) kwijt bent. Wij hebben nu iemand in dienst voor ongeschoold werk, ze heeft normaal een eigen horeca zaak. Je schaamt je zowat voor het bedrag dat zij hier maar aan over houdt. Het is nog net geen vrijwilligerswerk.