Oja dan hebben ze dit nog aangepast!
Per regio gaan ze ook nog kijken voor een avondklok en sluiten middelbare scholen.
@Evenveel anders verhongeren ze hahaha
Je kan toch op je hotelkamer etenđ§
Draag een mondkapje in publieke binnenruimtes, behalve als je zit? Huh
Heel sneu voor jullie zeg! Hoop dat hij er toch van kan genieten, ongetwijfeld kijken er veel mensen mee via de livestream (neem aan dat ze dat bij hem ook doen) en hopelijk kunnen jullie het later inhalen maar dit is natuurlijk niet zoals hij het zich had voorgesteld.
Ja zeker! Maar ik las het alsof er helemaal geen eten meer uitgeserveerd mocht worden?
Gasten mogen ook gewoon afhaal in het hotel eten nu.
Wat raar, er werd duidelijk gezegd geen groepslessen. Maar goed, ik zie wel vaker verschillen in RIVM en Rijksoverheid.nl dus het zou me niet moeten verbazen. Tijdens de 1e Coronaperiode (vrij snel in het begin) had mijn vriend keelklachten, er werd nog niet zo veel getest toen. Volgens de ene website moest ik thuisblijven, volgens de andere kocht ik gewoon naar mn werk
Ik snap die regel van 2 buiten niet? Je mag dus wel op bezoek bij een stel thuis, maar buiten een wandeling maken met mondmaskers op met dezelfde mensen mag niet want dan ben je met 3?
Gelukkig mogen Nederlanders nog wel shoppen.
Ik had nog hoop bij de screenshot âgroepslessen worden afgeradenâ maar dat is oud nieuws want het is nu geĂźpdatet naar âgroepslessen zijn verbodenâ
@Marsepein misschien kan je de screenshot aanpassen of weghalen? Want nu is het verwarrend omdat dat niet meer klopt. Snap t wel hoor, waarom passen ze dat niet meteen na de persconferentie aan :â)
Ja maar niet FUNshoppen
Beter gooien ze alle winkels dicht. Het is hier in de stad elke dag weer bizar druk.
Oeps, ja weggehaald! Er stonden boven de nieuwe regels, dus ik dacht dat wat eronder stond ook actueel was.
Ik kom net van mân laatste yogalesjes:( De docente was ook behoorlijk van slag
Ja same. Merk ook echt dat sporten nu wel het gene is waar ik energie uithaal. Zo balen. En daarnaast snap ik niet zo goed waarom je wel met zân alle op dezelfde loopband mag staan en materiaal mag aanraken, maar niet bv rocycle of yoga mag doen waarbij je op je eigen plekje zit en verder je niet verplaatst⌠grrr even frustratie hier.
Iemand deelde laatst dit artikel met hele fijne visualisaties:
Met bijv rocycle deel je een uur dezelfde lucht met elkaar. Met individueel sporten vertrekt persoon 1, en komt dan pas persoon 2 aan. Dat maakt voor virusdeeltjes in de lucht blijkbaar veel uit, tenminste die conclusie haal ik uit dat artikel. Lengte van interactie maakt veel uit ookal zit je op afstand.
Alleen wat nu vergeten wordt is dat je bij individueel sporten ook moet reserveren in blokken. Er is dan geen sprake van dat iedereen op een ander tijdstip komt en gaat.
Ik denk dat de sportscholen gewoon goed gelobbyâd hebben. Ik vind het allemaal heel krom, gooi dan alles dicht. Elke sport is een uitlaatklep, ik denk ook juist dat van apparaat naar apparaat meer besmettingen veroorzaakt dan groepslessen waar je individueel sport en op dezelfde plek blijft staan.
Maar degenen die precies naast elkaar staan, staan niet een uur lang naast elkaar. Dat verloop is veel groter. Denk ik hè, ik ben geen sportschool expert ofzo.
@Nefertiti dat weet ik dus niet zeker. Afgaande op visualisaties van dat artikel is vooral het belangrijkst hoe lang mensen zich in dezelfde ruimte bevinden, âin elkaars auraâ, ookal is het op anderhalve meter. Contactbesmettingen (dus via een apparaat) is maar een relatief heel klein deel.
Geloof trouwens best dat ze gelobbyd hebben hoor maar er valt wat voor te zeggen dat ze groepen verbieden en dus individueel sporten open mag blijven
Edit: ik heb trouwens al jaren geen sportschool van binnen gezien dus het is niet zo dat ik het hier opneem voor sportscholen, die kunnen me aan mijn reet roesten
Haha sowieso:
Snap ook wel dat ik mân rocycle nu even niet kan doen. Dan maar weer meer wandelen buiten. Hopelijk mogen de groepslessen over twee weken dan weer gewoon
Ik had net Turkse les (met 6 anderen + docent in klaslokaal) en ik ga daar dus ook niet meer heen denk ikâŚ
Toen de docent vroeg of er een lockdown was aangekondigd zeiden de anderen dat er geen veranderingen waren (???), onze les werd heel de tijd vergeleken met middelbare scholen en iedereen was opeens virologisch adviseur dus zolang de kappers open konden blijven konden wij ook gewoon blijven komen. En de ramen staan dus open maar iemand klaagt daar dus iedere les weer over want het is zo koud en tis ook allemaal onzin die corona. En dan is de oplossing van de docent dat ze de deur dicht doet. Zo jammer, want had er echt zin in maar sowieso met het advies blijf thuis voelt dit niet verantwoord.
Ik kijk even of de school me zelf mailt dat ze de lessen pauzeren maar anders ga ik wel mailen.
Edit: oh ja wou nog zeggen dat bij golf 1 mensen allemaal nog dachten dat de overheid het wel het beste zou weten, ondertussen heeft iedereen een spoedcursus maatregelen ontwikkelen gevolgd en weten ze het dus stukken beter dan het OMT
Maar wat @SuperWoman bedoeld dat die mensen dus ook een uur lang met elkaar in dezelfde ruimte zijn. Ze wisselen wel van plek, maar zijn wel in dezelfde ruimte aan t ademen.
Bij een groepsles in een gymzaal sta je 60min op dezelfde plek: in 1 ruimte.
Maar ze moeten iets en dit zal wel toch over negadacht zijn!
Ik vind t bijv ook krom dat kinderen van 13-18 in een gymzaal zonder afstand mogen sporten, maar zodra ze naar buiten gaan, moeten ze in groepjes van 2 de gymzaal verlaten want buiten sport momenten mogen ze met niet meer dan 2 zijn