Zo leuk dit! Ik word er helemaal enthousiast van. Ik ga hem op m’n ereader zetten en ga deze week op vakantie. Dus ideaal want deels kan ik hem dan onderweg lezen.
Ahh wat leuk zeg! Ik heb honderd jaar eenzaamheid ook al veel te lang in mijn kast staan om een keer te lezen, maar ik denk dat ik ook ga meelezen met Emma! Goede stimulans om wat regelmatiger te lezen
Oehhh misschien ga ik ook nog wel een mooie uitgave kopen want de pond staat toch laag (vet goede reden ja ja)
(Op Bookdepository is hij wat goedkoper!)
Ik ga nu even kijken welke editie het makkelijkst is om op mijn ereader te zetten, misschien dat ik voor het eerst ooit direct via mijn Kobo download. :,)
Edit: gelukt!
Heb ‘m ook bestel, jaaa zo’n zin in!!
Leuk, Emma!
Ik zit nu nog op m’n werk dus straks eventjes kijken of ze het bij de bieb hebben of anders ergens op de kop tikken.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn, ik denk superleuk om samen te lezen en erover te kunnen praten. Ik ga het op mijn e-reader zetten, de vertaalde versie maar wel ouderwets.
Vrijdagen, zodat er (in theorie) in het weekend tijd is om te discussieren, want ik denk dat de meeste mensen dan meer tijd hebben dan doordeweeks? Ik wel iig, dus als de deadline op zondag is is het lastiger voor mij om snel mee te discussieren ivm werk etc. Maar misschien hebben jullie wel allemaal heel andere ritmes en roosters natuurlijk die minder gebonden zijn aan de werkweek.
Ik vind dit zo’n leuk initiatief!!!
Ik kan niet meelezen, maar ik hoop dat ik in de toekomst bij een andere klassieker (die ik misschien al gelezen heb) kan aanhaken. Superleuk idee. Ik vind voor een boekenclub klassiekers ook het leukst, omdat je die inmiddels duidelijk in een historische context kunt plaatsen qua maatschappelijke ontwikkelingen die toen speelden.
Leuk! Ik ga morgen even in de kringloop kijken of ze hem hebben.
Ik wil niet irritant zijn, omdat ik later aansluit haha, maar:
Zondag vanaf 12:00 mag er worden gediscussieerd. Bij welke pagina/hoofdstuk moeten we dan zijn?
Ik ga hem ook aanschaffen! Ben wel bang dat ik niet ‘op niveau’ mee kan discussiëren. Heb veel literatuur gehad bij mijn opleiding (Nederlands) en was daar zo slecht in dat ik lezen echt heb gehaat voor een aantal jaar. Ik heb alle tentamens die met literatuur te maken hadden ook pas bij de laatste herkansing óf bij een mondeling (noodoplossing als je het na vier kansen nog niet gehaald had) afgesloten. Dus ik ga er met gemengde gevoelens in…
Ik heb me net ook aangemeld op Goodreads! Leuk dit Ik ga meteen het boek bestellen.
Ik ben ook van plan om hier ongenuanceerd te haten of op te hemelen. Misschien met hier en daar een filosofische overweging van de gebeurtenissen in de historische context om me goed over mezelf te voelen en mezelf neer te zetten als pseudo-intellectueel.
Maar denk over het algemeen genomen dat je er dan alsnog meer kaas van hebt gegeten dan anderen hoor @Neverland
Moet ik me persé opgeven voor Goodreads of staat dat los van deze boekenclub? (Misschien heb ik er overheen gelezen.)
Ik ben stiekem wel blij dat het Emma van Jane Austen is geworden, want de mooie Engelse versie had ik al liggen en heb toevallig de Nederlandse versie een maand terug gekocht op de boekenmarkt in Deventer Dus was het sowieso al van plan. Alleen wilde ik ook IT lezen, dus even kijken of dat tegelijk lukt.
Oh wat leuk, ik wil ook meedoen!
Ik heb hem net besteld!
ik wil een ereader