Boekenclub: Jonathan Franzen - Kruispunt

Heel leuk! Ik doe ook graag mee. :blush:

Ik heb nog nooit meegedaan aan een boekenclub, maar als iemand het een keertje voordoet wil ik het daarna ook wel een keer organiseren!

2 likes

Ik ook! Lijkt me zo’n leuk boek. De schaduw van de wind vind ik echt niks, zo zweverig. Maar ik zou t wel gaan lezen om m nog een keer een kans te geven.

1 like

Hij registreert mijn eigen stem niet en ik kan de resultaten niet zien, dus bij deze stem ik op mijn eigen suggestie: Shadow of The Wind.

Maar de andere opties vind ik ook top, dus eigenlijk maakt het me niet enorm veel uit haha.

2 likes

Zelfde strategie hier!

1 like

Ik heb op Carlos Ruiz Záfon gestemd omdat 7 van mijn Goodreads vrienden hem hebben gelezen (en twee vrienden het boek nog lezen).

Ps. veel van de 7 die hem al gelezen hebben zijn FF’ers😏

1 like

Ik heb ooit 1 bladzijde van De schaduw van de wind gelezen en vond de schrijfstijl zo verschrikkelijk dat ik het meteen weer weggelegd heb. Dat heb ik nooit zo erg gehad bij een boek. Zou ook het liefst van deze (al loop ik voor alle 3 niet erg warm haha maar wil wel meedoen) Marquez lezen maar heb dus maar tactisch op Emma gestemd.

De 2e zin:

De eerste dagen van de zomer van 1945 regen zich aaneen en we wandelden door de straten van een Barcelona gevangen onder een asgrijze hemel, met een waterig zonnetje dat over de Rambla de Santa Mónica stroomde als een guirlande van vloeibaar koper.” Jezus aansteller schrijven is schrappen is les 1 in iedere schrijfles zowat. Met je guirlande van vloeibaar koper :face_vomiting:

14 likes

Ah ik vond het juist heerlijk om in dat melancholieke op te gaan :heart_eyes: maar moest ‘m regelmatig na een paar hoofdstukken wegleggen omdat het wel too much was haha.

@Monstertruck vrijdag is wel heeeel snel? Ik lees vrij rap maar ik denk dat iedereen wel dagen heeft waarbij er niet gelezen kan worden?

1 like

Ah superfijn! Ik heb Emma al heel lang op de plank staan en ben er van de zomer in begonnen maar had zin in iets luchtigers dus heb hem na het eerste deel weggelegd. Had echt een impuls nodig om door te lezen, al vond ik het wel echt een fijn boek en verhaal.

1 like

Ik stem voor vrijdag beginnen! Denk dat dat ook het handigst is omdat mensen het boek nog moeten halen.

4 likes

Kan ik mij ook nog aansluiten? :slight_smile:

2 likes

Leuk! Ik ga kijken of ik hem tweedehands kan vinden en hopelijk kan ik dan vrijdag beginnen :blush:

2 likes

Hm, ik kan geen Nederlandse versie van het ebook vinden op bol.com. Iemand een idee waar ik dit kan krijgen? Anders moet ik helaas wachten tot het volgende boek.

1 like

Voor dit boek en eventuele volgende klassiekers gratis tip: via Project Gutenberg kun je boeken waarvan het copyright is verstreken gratis downloaden als ebook, pdf of soms luisterboek (het zijn dan dus ook oudere edities vaak en niet de modernste uitgaven/vertalingen). Veel Engelse titels maar ook wat Nederlandse en andere talen. En ja dit is legaal.

Emma e-book: https://www.gutenberg.org/ebooks/158
Luisterboek: https://www.gutenberg.org/ebooks/19839

13 likes

Oh, heet het geen Emma in het Nederlands, haha. Lekker bezig…

1 like

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

dit lijkt mij wel het handigst, want niet iedereen gaat dezelfde uitgave lezen + dan stop je ook niet in het midden van een hoofdstuk.

2 likes

In de boeken app op iPhone is ie ook gratis in het Engels te downloaden. Ik ga wel even een paar pagina’s proberen maar lees wel echt liever in het Nederlands.

1 like

Yes leuk! Ik duik even bij mijn ouders de zolder (ofwel bibliotheek) op om te kijken of hij daar staat :grinning:

1 like

Yes yes ! Goed idee

1 like