@kleinmaargroot
boek
Welke fantasieën bedoel je eigenlijk precies? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt!
En ja, ik wist dus van tevoren al wel dat Manderley in vlammen op zou gaan maar ik vond de manier waarop het geschreven was wel echt heel spannend. Je voelt inderdaad dat er iets aan zit te komen, en dan eindigt het ineens zo abrupt! heel pakkend en ook soort van mysterieus
Het is ook leuk om het eerste hoofdstuk nog eens te lezen als je het boek uit hebt.
En ja, de Hitchcockfilm vind ik echt een aanrader, het is natuurlijk wel een oude film en daar moet je van houden, dus misschien vind je het niets, maar ik vind dat die film de sfeer heel goed weet te vatten. Mrs Danvers brrrr Ook daar worden aanpassingen gedaan aan het verhaal (dat moest in die tijd vanwege de code die bestond voor films, zoals het verhaal in het boek eindigt werd niet als acceptabel gezien. Kwaad moet gestraft worden!)
@Briseis wat jammer! Ik hoop dat je het boek uiteindelijk toch nog eens kunt lezen, het is de moeite waard
@Marquez het is natuurlijk maar een persoonlijke mening, en ik snap wel dat je het anders ziet als dat de eerste interpretatie van het verhaal is die je ziet. En smaken verschillen natuurlijk ook gewoon! De film ziet er heel gelikt uit en is wat dat betreft knap gemaakt, maar ik snap sommige keuzes echt niet. Ik vind trouwens zeker niet dat een boekverfilming geen aanpassingen mag maken, en ook niet dat âhet boek altijd beter isâ, maar ik vond de keuzes die hier gemaakt zijn niet goed uitpakken. Ik hoop dat je het boek inderdaad nog eens kunt lezen!
Wel grappig dat de meningen van de mensen die het boek (uit)gelezen hebben (of in ieder geval de mensen die er hier iets over zeggen, wij ) positief zijn, maar dat anderen er juist helemaal niet doorheen kwamen. Echt hate it or love it blijkbaar!