En in Nederland vreten ze een boterham met kaas en gaan ze naar hun werk.
Waauw, dit had ik nog nooit gehoord!
Bizar, nooit geweten!
Gekkekoeienziekte (Kreutzfeld Jakob bij mensen) wordt veroorzaakt door verkeerd gevouwde lichaamseigen eiwitten die je hersenen beschadigen, en die andere eiwitten ook kunnen aanzetten tot verkeerd vouwen. Deze eiwitten heten prionen. Het is heel moeilijk tot niet te behandelen en operatiemateriaal wordt niet steriel als je het op de standaardmanier reinigt, dus operatiemateriaal gebruikt bij een prionziekte (dus bij breinoperaties) heeft een speciale behandeling nodig anders wordt de volgende ook besmet.
Ohja ik heb wel eens dingen gelezen over prions bij mensen en de effecten ervan en ik ben daarna altijd twee weken bang hiervoor.
Ohneeee sorry dat was niet de bedoeling! Vind het altijd mega interessant, maar wilde je niet bang maken
Haha neee, nu gebeurt dat niet, no worries! Ik ga bewust nu niks erover opzoeken. Ik lees bijv. dan op Reddit allemaal verhalen waarin wordt beschreven wat er gebeurt…
Up voor dit leuke topic. Ik wil ook leuke weetjes toevoegen maar ik besefte net dat heel veel ‘bizarre’ weetjes die ik onthou afkomstig zijn van het forum haha.
Er zijn al 22 mensen doodgegaan aan gameverslaving. Gameverslaving is het ergst in zuid-Korea. Een jongen heeft 50 uur achtereenvolgend gegamet en alle signalen van zn lichaam genegeerd. Uiteindelijk viel hij op de grond en stierf door uitputting en uitdroging.
Hoe dan haha
Leuk weetje geleerd van de techplaatjes van de AH hahaha; als het warm is is de eiffeltoren wel 15 cm groter want het metaal zet dan uit
Een koolplant herkent zijn belager (rups) en scheidt zo de juiste stofjes uit die weer sluipwespen aantrekken.
In de ochtend na het slapen ben je een centimer of 2 langer dan in de avond. Als je slaapt, worden de elastische delen tussen je ruggenwervels weer dikker. Door de dag heen worden deze samen gedrukt waardoor ze minder elastisch worden en kleiner.
Dit artikel staat vol met toffe weetjes over gedrag van dieren wat iemand die in een dierentuin werkt gedeeld:
Mijn favorieten:
“Reindeer are the only deer species where both males and females grow antlers. The males shed theirs the beginning of December, the females shed theirs in the spring. So all of Santa’s reindeer are girls, heh. I love telling little kids that.”
“A kangaroo mother can have three joeys simultaneously at different stages of development: an embryo in her womb (kangaroos can do what’s called embryonic diapause which means sort of putting the development on pause until she’s ready for it to develop further), a joey in her pouch attached to one nipple, and a joey out of the pouch on the ground who nurses from the other one. The amazing thing? Each of her nipples make different formulations of milk for each joey’s different nutritional needs.”
“Polar bear fur is not white, it’s transparent, like fiber optics. Also, their skin is black.”
“Bald eagles’ vocalizations are not what you expect. When you see a flying bald eagle in the movies and hear that majestic caw sound? That isn’t an eagle, it’s been dubbed over with another bird, usually a red-tailed hawk. Bald eagles actually sound…not majestic. Kind of like if a kitten could be a bird.”
Ik vind het zelf meer klinken als een zeemeeuw:
Hoewel…
Omg leuk topic dit, ik weet zo even niks haha.
Dit roept om een poll.
Welke vinger is bij jou langer?
- Mijn ringvinger
- Mijn wijsvinger
- Nagenoeg even lang
0 stemmers
Rechts m’n wijsvinger en links m’n ringvinger net aan
Blijkbaar komen muggen niet af op je bloed maar worden ze aangetrokken door de adem die je uitademt