Ik denk dat dat altijd zo overschat wordt. Ik wil voor geen goud in de randstad wonen (of iets wat er maar op lijkt) en vele met mij. Maar blijf daar maar lekker, meer natuur en ruimte voor ons
Haha nouja ik snap ook oprecht niet waarom mensen in (omgeving) Utrecht of Amsterdam willen wonen, terwijl de reistijd vanuit Den Bosch naar Utrecht vaak even lang is als vanuit een plaats in de omgeving naar Utrecht. Geef mij dan maar Den Bosch, in plaats van dat je bij Amsterdam wil zijn maar in Almere terecht komt
Ben ook altijd heel blij als ik de randstad weer kan verlaten
Ik ookā¦ dat is sowieso een prachtig plekje. Als we het geld hadden, hadden we het gedaan.
Haha dit. Echt verschrikkelijk daar
Ook @jojo rustig aan, was niet lelijk bedoeld. Het is niet dat ik zeg dat het belachelijk is als je daar wilt wonen. Enkel dat het een feit is dat een enorm groot deel van Nederland liever in de randstad voor een behoorlijk bedrag hutje mutje woont, dan een stukje verderop, waardoor het dus stukken goedkoper is als je verderop gaat wonen. Het huis dat hierboven gedeeld wordt heeft bijvoorbeeld de prijs van een rijtjeshuis van 120m2 in Utrecht. Is simpelweg vraag en aanbod.
Ik heb overigens zelf ook buiten de randstad gewoond en moet zeggen: het heeft beide wat. Ik vind het heerlijk dat alles nu om de hoek is, maar mis de rust die ik eerder had.
Ik zit daar ook wel eens naar huizen te kijken, speelt het niet ook mee dat daar soms aardbevingen zijn door die gaswinning? Is ook nog wel een risico waardoor de prijs misschien nog lager ligtā¦
Ik vatte het ook niet lelijk op hoor. Ik vind het gewoon grappig dat veel mensen naar mijn idee zoān irrationele keuze maken wat ze met hun geld doen. Maar ja, ieder zijn eigen voorkeur. Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld ook niet in Groningen willen wonen, maar dat komt omdat je reistijd dan veel langer is naar alles. In Brabant of Gelderland ben je vaak alsnog binnen een half uur in Utrecht of binnen 45 minuten in Amsterdam, met ov of met auto. En dan snap ik de afweging dus niet
Ik heb dus de afweging moeten maken en vind het nog altijd lastig. Ik zou zelf bijv het liefst in Zwolle wonen, vijftig minuten van Utrecht. Kleinschaliger, veel minder druk, toch een beetje stad. Heb er een jaar gewoond en heen en weer gereisd (zwolle-utrecht) maar vond de reistijd toch te fors. Vooral mbt sociaal leven want als je een uur moet reizen naar een borrel, ga je toch vaak niet. Woon inmiddels dus in Utrecht, 10 minuten fietsen van mijn werk en allerlei andere leuke carriereopties + erg dichtbij vrienden (rotterdam, utrecht, amsterdam, leiden) en zou erg graag meer waar voor mijn geld hebben en vooral mee rust want de stad is me vaak te chaotisch maar sociaal en qua activiteiten gezien heb ik hier wel echt āmeer levenā. Als mijn vriendenkring of de werkgelegenheid ook die richting in zou gaan zou ik het zo weten. Denk dat we als er ooit kinderen komen ook wel meer die richting in gaan. Maar voor nu vind ik het wel prima.
Zwolle is zĆ³ geweldig. Ik heb ooit ruzie gemaakt met mijn vriend voordat we besloten het samenwonen te gaan proberen in zijn huis (hij woonde er al) en geroepen āals we niet binnen een jaar naar iets nieuws in Utrecht kijken ben ik wegā. Toen we uiteindelijk naar Utrecht verhuisden heb ik echt moeten slikken. Ben er echt een beetje verliefd op geworden.
Kijk dit dan. In een piepdorpje waar niks te beleven is, 20 min van Utrecht centrum.
Moet nog van alles opgeknapt worden en dan 1,4 miljoen!!!
https://www.funda.nl/koop/harmelen/huis-40343223-de-joncheerelaan-39/
Ik had het ook niet lelijk opgevat, hoor. Maar het verschilt ook per landelijk gebied. Hier zijn rijtjeshuizen ook aardig aan de prijs.
ik heb weer een pareltje gevonden! voor, houd je vast: 5,75 miljoen. de woonkamer wordt op de plattegrond multifunctionele ruimte genoemd en de badkamer heet sanitaire ruimte, echt niet voor het plebs dus!
https://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis-86665558-parade-14/#foto-39
deze slaapkamer is ook interessant. precies tegenover het bed staat een maria beeldā¦ ik stel me dan voor dat je lekker aan het seksen bent en dan maria opeens recht in dār ogen aankijkt heb je toch ook gelijk geen zin meer haha
Bij elke foto dacht ik wow best mooi en dan zag ik toch weer iets dat ik dacht ???
zo watvoor pooierfeestjes werden er hier gegeven dan?
Echt een prachtig pand vind ik. Maar mijn god wat hebben ze ermee gedaan.
Ik zou hier ook echt nooit willen wonen door de locatie haha, is echt midden op een van de belangrijkste pleinen van Den Bosch. Gaan toeristen fotoās van je huis maken omdat ze denken dat het een museum is ofzo
Wauw de prijs voor dit huis (en domein) is absurd laag!
Wow waar is de adder onder het gras? Locatie lijkt me ook niet zo gek. In de buurt van Roermond en Dusseldorf is ook niet heel ver weg. Maar ja, dan heb je zoān huis. Wat ga je ermee doen?
Volgens mij is het maar een deel van het kasteel dat je koopt?