Beutyblogtopic XL #4

Ik denk dat het twee verschillende dingen zijn: je moet niet op mensen neerkijken omdat ze bijv in de bediening werken of een baan doen die jij niet ‘hoog’ inschat, want dan ben je echt een eikel. (dit is een heel erge pet peeve van mij) Alle banen zijn ‘echte’ banen. Maar vervolgens maakt het ook niks uit of diegene in de bediening een mavo diploma heeft of een ~universitaire master~ gedaan heeft. Het is gewoon niet relevant. Tenminste, ik denk niet dat iemand in dit topic wil zeggen dat je iemand met een mavodiploma wél neerbuigend mag behandelen?

Onderstrepen dat het oneerlijk is dat iemand je kut behandelt ondanks dat je naar de universiteit bent geweest is nogal tegenstrijdig.

26 likes

Die tweet vond ik ook echt stom. Doe gewoon normaal, je houdt van wijn enzo, prima. Maar doe ff niet zo uit de hoogte johz

(En zie haar stories, nu blijkt ze ook nog eens gezakt).

1 like

Nou, nog meer goede excuses dus voor haar om flink wat flessen achterover te tikken haha.

8 likes

Ze is er ook wel een beetje zuur onder.
Maar inderdaad, snap dat ze baalt dat ze het niet heeft gehaald! Maar het andere deel had ze heel goed gedaan begreep ik uit de stories :blush:

3 likes

En je geeft proeverijen…

29 likes

En hebt een hele insta over wijn. En een proefnotieboek op stapel. Tsja…

15 likes

7 likes

Nouja, to be fair, dat is ook echt het moeilijkste onderdeel uit het examen. Theorie kun je blijven leren, maar proeven blijft een vak apart. Je kunt de theorie 100% halen, maar als je te veel fouten maakt bij het proeven ben je alsnog gezakt.
Je krijgt wel meerkeuze, maar dan kun je enkel kiezen uit het land en het jaartal en af en toe de streek.
Dus je zou in theorie kunnen kiezen tussen een Chardonnay 2010, Zuid Afrika, een Chardonnay 2009, Noord-Frankrijk en een Chardonnay 2011, Zuid-Frankrijk.

4 likes

Hello mrs. Bukket…

Sorry offtopic maar ik moest het doen haha!

Bouqeeeeet lady of the house speaking

5 likes

Ik moet stiekem toch wel gniffelen dat onze wijnexpert gezakt is.

12 likes

Ik vind het ook wel sneu voor haar. Het is toch gewoon zuur als je zakt? Neemt niet weg dat haar arrogantie mbt wijn het laatste jaar best wel eens vervelend is. Die neiging heeft ze meer als het gaat om onderwerpen waarvan ze vindt dat ze meer weet dan de plebs.

1 like

Hebben jullie allemaal een wijn-proef diploma (cum laude ofc) dat jullie lullig doen over het feit dat ze het niet heeft gehaald?

10 likes

Nee wel een roosvicee diploma, maar niet cum laude hoor.

54 likes

Ik niet. Ik had voor mijn wijnkennis een mager zesje. En ik kan nou nog geen wijnen onderscheiden.

Maar soms is het beter om niet zo arrogant te doen over dingen waar je nog niet helemaal zeker van bent. Ik denk als Cynthia niet zo uit de hoogte zou doen dat er ook heel anders gereageerd werd.

25 likes

Ik hoef zelf niet ergens in uit te blinken om een ander die zakt voor iets waar ze redelijk elitair over deed grappig te vinden. Dan zou er weinig te lachen overblijven voor me.

33 likes

Ok nou ja misschien heb ik geen humor maar ik vind het echt niet leuk om te lachen als een ander faalt voor een examen en ook niet kunnen als je het zelf niet hebt ervaren/niet weet hoe moeilijk het is.

10 likes

Ik heb 0 wijnkennis en vind het supersneu voor haar dat ze gezakt is, vooral na de tijd die erin zit aangezien ze mega hard gestudeerd heeft. Dat hier gelachen wordt om dat ze faalt vind ik dan ook sneu, je hoeft je niet te verlagen naar andermans niveau.

Maar ik vind het wel typisch; je ontdekt een hobby, maakt daar direct een heel gedoe omheen, organiseert proeferijen, hebt een insta account, maakt een wijnnotitieboek, terwijl je strand op het gevorderden niveau van je cursus. Dit is geen Cynthia-specifiek ding, ik heb vaker (ook in het werkleven) dat ik me verdiep in de persoon die een cursus geeft en die amper een jaar verder blijkt te zijn, maar ik blijf het een raar verschijnsel vinden dat je tegenwoordig amper gekwalificeerd hoeft te zijn om ergens geld mee te verdienen.

29 likes

Is pimple poppen ook jouw werk? Had je op egf ook een account?

Het is ook wel een ding om aan alles cum laude te hangen tegenwoordig he?

17 likes