België topic

STUK heeft een aantal sound walks doorheen de stad samengesteld (constellation walks heet het). sowieso het STUK gaan checken als je graag naar musea gaat.

1 like

Ik hou altijd wel van de toeristische clichés, zoals het groot begijnhof, de kruidtuin of de bibliotheektoren beklimmen. Leuven heeft ook een mooi stadhuis.

Oh leuk! Ik zag deze dingen al staan in alle lijstjes, maar vind het fijn om te lezen dat ze ook hier aangeraden worden!

No spon maar ik vind dit vaak een fijne website om stadswandelingen op te downloaden: Stadswandeling Leuven: Historisch centrum & bezienswaardigheden
Deze van Leuven is gratis, maar je moet wel je e-mailadres ingeven.

Mijn vriend woonde in Leuven, dus ik kwam er een tijdje regelmatig. Ik vind het echt een hele mooie stad! Veel plezier alvast. En hopelijk vindt je vriendin die dag ook een goed kot.

1 like

Is er nog solden in België eigenlijk? Ga morgen naar Gent en vraag me af of ik nog ergens koopjes kan scoren.

Neen niet echt, misschien nog een rek achteraan de winkel.

1 like

Lieve Belgen, zijn er op andere dagen dan zondag ook koffiekoeken te koop? Zo ja, wat zijn de aanraders?

De bakkers hier in de buurt hebben altijd wel iets van koffiekoeken, maar minder soorten of kleinere hoeveelheid dan in het weekend/op zondag. Ik vind klassiekers als eclairs en zo’n vierkante chocolade-en-roomkoek altijd goed (lekker saai haha) en dingen met fruit (appelflap of met kersen).
Hoorntjes met room en achtkoeken zouden ook lekker zijn maar niet zo mijn ding.

Ik zou zeggen, kijk wat er ligt en leef je uit! Als je bij een echte bakker gaat i.p.v. supermarkt kan het bijna niet tegenvallen.

1 like

Ronde rozijnenkoek en chocoladekoek

3 likes

Hier zijn ze altijd wel te koop. Allemaal eens proberen zou ik zeggen ;). Ik ben zelf fan van pecannotenkoeken, en (ronde) rozijnen. “Eentje met crème en sjokolat” is ook altijd goed.

1 like

Kriekenkoek, pecannotenkoek en idd zo’n vierkante chocoladekoek met pudding (een boekske!). :drooling_face:

1 like

In steden ga je altijd wel iets vinden, lijkt me. Ik hou van cremekoeken, notenkoeken, chocoladekoeken en frangipanekoeken!

1 like

Ga op zaterdag naar de markt in Antwerpen op het theaterplein. Zoek naar een bakker (is er geloof ik maar een? hij heet op fb iig ‘de bakker van de markt’ haha) en koop een cremekoek in mokkasmaak… dat is echt mijn verslaving haha. Ik heb de mokka-variant alleen nog maar daar gezien.

1 like

afbeelding
Vierkante chocoladekoek met crème.

6 likes

Sowieso alle aanraders die al gegeven zijn, maar nog een tip: ga naar een echte bakker, niet gewoon de supermarkt of Panos oid. En niet de typische koffiekoek maar ook erg lekker: een mattentaartje
download

4 likes

Mijn tip: kaneelbroodje. Nog niet veel tegengekomen. Wel altijd lekker. Én chocoladecroissants van de supermarkt. Die verschillen precies per vestiging, bijna altijd goddelijk. Precies lopende pralinevulling in een croissant :drooling_face:

1 like

Het water loopt mij nu al in de mond, bedankt allemaal!

2 likes

Hoe herken je zo’n oplichters? (ben zelf ook op zoek nl)

Ik woon in een gemeente en val zelfs wat uit de lucht door je vraag, koffiekoeken worden hier echt elke dag verkocht :grinning: moest je toch koffiekoeken in een supermarkt kopen, dan bij Delhaize, die hebben ook het beste supermarktbrood als je het mij vraagt :slight_smile:

1 like