Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Lastig! Ik vind 1-2x per maand elkaar zien nog steeds veel, want zo vaak zie ik mijn beste vrienden tegenwoordig haha, dus zou verwachten dat je wel uitgenodigd zou zijn als er iets georganiseerd is. Ik zou of niks zeggen/vragen en het feest gewoon vieren op haar bruiloft, of toch iemand via via vragen of er iets is (als dat kan).

2 likes

@Dragoste oeps, dat moet 1-2x per jaar zijn…
Haar andere vriendinnen wonen hier niet en ik heb geen contact met hun ofzo.
Ik hoop gewoon volgend weekend iets op fb te zien en dat ik gewoon niet ben uitgenodigd!

Hoeft niet. Een vriend van mijn man trouwt over een maand en zijn vrijgezellenfeest wordt nog gepland, op verzoek van de bruidegom zelf :roll_eyes: Maar dat is een apart geval, alles gaat raar bij die twee

1 like

Wat grappig om te lezen om te lezen hier dat sommige mensen een gender reveal party van een ander helemaal niks vinden. Ik mag het over twee weken voor de tweede keer “vieren” maar wij houden het klein voor familie (ouders broer en zus en aanhang) en wat vrienden. We hebben een taart en die gaan we aansnijden en zal laten blijken wat het wordt. Wij weten het zelf ook nog niet, da’s wel zo leuk.

Wij verplichten verder niemand en ik hoef ook totaal geen cadeau’s voor het mini feestje. Ik wil liever ook geen babyshower georganiseerd krijgen, ik roep steeds: dan heb ik gewoon liever dat ik iedereen zie en mee mag kletsen. Dat vind ik veel leuker dan die stomme spelletjes en verplicht gedoe. Heb genoeg spullen voor de baby en voel me zo bezwaard dat mensen zich verplicht voelen om voor mij een cadeautje te kopen voor drie baby aangelegenheden: gender reveal party, babyshower en kraamcadeau. Dus mensen, zo kan het ook! :smiley:

Ik moet dit even kwijt - ookal krijg ik een melding van het forum “dit topic nieuw leven inblazen???”

Ik zit in een babyshower app die pas over een paar maanden gaat plaatsvinden en ik word echt gek ervan. Volgens mij wordt het echt zo’n typische hel met “hilarische” luier/poepspelletjes en roze cupcakes en cassis. Zo geen zin in. Ook niet eerlijk van mij want ik ben slechts bezoeker, maar ik erger me er wel aan haha. Ik ga me er maar overheen zetten en ben blij als het straks geweest is.

zou zeggen “leuk mensen, tot dan!” en dan uit die app gaan

4 likes

Hahaja dit @Evenveel. Of meldingen van die groep uitzetten en als je zin hebt af en toe naar het laatste ongelezen bericht scrollen

2 likes

@roguee @luipaard ja heel goed idee, ik ga de groep muten. Ik merk elke keer dat ik erin kijk dat ik denk pffffffffffffff

1 like

Up! Iemand nog leuke ideeën voor een vrijgezellenfeestje voor iemand die niet van feesten houdt?

O.a. eten, bloemen, natuur

Ik ben geen feestbeest en ik zou het leuk vinden als vriendinnen een bootje zouden huren, koelboxen mee en lekker het water op in een mooi natuurgebied ofzo. Ergens picknicken onderweg, een barbecue. Maar snap ook dat veel mensen dit saai zouden vinden voor een vrijgezellenfeest.

1 like

Dit was idd wat ik zelf ook al had bedacht, vind het zelf helemaal niet saai maar misschien dat jullie nog wat originelere ideeën hebben waar ik zelf niet aan heb gedacht.

@mores wat houdt dat in? Had zelf gedacht aan een workshop boeketten maken oid, maar vind workshop zo snel zo suf. Oh zie nu dat het niet om wildplukken van bloemen gaat. :grimacing:

Zat trouwens ook nog te denken aan een bijzondere, mooie locatie waar je normaal niet zo snel komt maar die je bijv kunt afhuren?

Weet iemand leuke coronaproof activiteiten voor een babyshower? We hebben al:

• een olvaritproeverij
  • een ‘gastenboek’

(iedere gast neemt een eigen pen of stift mee)

een spel wie van de drie. iedere bezoeker stuurt vooraf een babyfoto en recente foto van zichzelf naar jou. jij knutselt een powerpoint in elkaar met telkens drie babyfoto’s erop (2 van celebs, 1 van bezoeker) en de vraag “wie van de drie is naam bezoeker”. degene voor wie dit hele circus georganiseerd wordt moet dan raden (of je doet het gezamenlijk) en de slide erna toon je de recente foto en babyfoto van de bezoeker naast elkaar.

1 like

Wij hadden voor een vriendin die niet van feesten hield het volgende:

We gingen naar Zeeland om daar met z’n alle op een sloep te varen. Daarna gingen we gezamenlijk picknicken (iedereen had wat lekkers meegenomen). Vervolgens gingen we naar een locatie waar we meubel accessoires gingen maken (vriendin in kwestie had een meubelmakerij opleiding gedaan) en daarna gingen we door naar Dordrecht om daar gezamenlijk te borrelen bij een restaurantje en vervolgens uiteten.

Ik zou dus adviseren: iets met bootje varen en een workshop naar de interesse van je vriendin.

Alpaca wandeling + picknick/lunch. En daarna nog uit eten?

Je hebt ook workshop bloemkransen maken, sufheid ligt meestal vooral aan de organisator van de workshop haha. Dus wellicht kun je daarop screenen met reviews?

Ook misschien leuk: met mijn vrijgezellenfeest zijn we bij een kookworkshop geweest die in een kas zat met bijzondere planten. Dus daar kregen we eerst uitleg over, dan een tour door de kassen waarbij we vanalles plukten en mochten proeven, en toen met zn allen koken. Was ook heel tof :).

3 likes

Ik heb 1x echt een leuke groepsactiviteit gedaan, namelijk paaldansen! Was echt geinig want je merkt dan pas hoe moeilijk en zwaar het is. En is gewoon echt lachen en een aanrader vond ik! Voor vrijgezellenfeest

Ja dit heb ik ook een x gedaan en vond t superleuk, helemaal niet suf en daarna gewoon lekker zuipen en eten (alleen dat laatste kan natuurlijk ook als de bruid niet van drank houdtl

Is het trouwens een ding om een cadeau te geven met het vrijgezellenfeest?? Ik dacht dat het feest zelf al genoeg cadeau was en daarnaast moet ik straks ook nog een cadeau geven op de bruiloft + een nieuwe outfit. Met de minuut minder zin in dit alles.

1 like