Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wat is de reden dat jullie deze verkiezingen zo interessant vinden om te volgen? Bedoel het niet judgy haha, ben gewoon nieuwsgierig wat de reden is voor iedereen.

Wat is nou echt een chille site om updates en nieuwtjes te volgen? Soort liveblog idee?

Ik kijk er vooral heel erg naar uit om Trump uit te zwaaien.

4 likes

Twitter Haha

Volg liever Amerikanen dan Nederlanders die ineens expert denken te zijn

2 likes

Ligt eraan hoeveel interesse je hebt in naar het Nederlands vertaalde en geparafraseerde NYT headlines aangevuld met ‘ik vrees dat…’

5 likes

Elke keer als ik een hashtag volg krijg ik eerst ook eerst 5 Nederlandstalige tweets met die hashtag echt Joost stfu je weet niks

4 likes

Same

Plus ik ben dol op nachten doorhalen en aangezien we niet uitkunnen is dit zo spannend als het wordt dit jaar

4 likes

Je kunt ook nog naar tv switchen waar je sowieso Twan Huys wel ergens op Time Square ziet mijmeren over hoe ‘bizar het is dat er zo weinig mensen op straat zijn’ of iemand voor de 800e keer ‘suburban huisvrouwen’ interviewt die hardop twijfelen voor wie ze moeten stemmen. Zo’n verdeeld land :broken_heart:

9 likes

Omdat het gewoon belangrijk ís, wat er in Amerika gebeurd heeft gevolgen voor de wereld. Maar dit jaar extra omdat het bizar is wat er gebeurd en wat Trump allemaal doet en zegt. En al die extreme mogelijke scenarios maken het ook wel lekker spannend.

7 likes

Ik volg een aantal live blogs van Reddit. https://www.reddit.com/r/politics/ Van r/politics bijvoorbeeld. Afwisselend het af met het nieuws en YouTube live streams.

Ik heb in de aanbieding voor vanavond: Nerds, Goldfish crackers en Reese’s. Had bijna ook nog Budweiser gehaald want korting maar die zag ik niet meer in de schappen. Oh ja en we hebben altijd wel mais liggen dus misschien maken we nog popcorn.

4 likes

Op welke zender volgen jullie het hele gebeuren? Heb nu CNN op staan.

Het valt me een beetje tegen dat er zo weinig Nederlandse programma’s over de verkiezingen zijn vanavond

1 like

Tv op CNN want de enige die ik ontvang + is een beetje hysterisch links en dan iPad stream op fox voor de hysterisch rechtste geluiden en laptop op MSNBC voor ietwat neutraler.

8 likes

Krijg echt alleen maar honger van dit topic, als ik toch eerder had geweten dat dit opeens een soort vierjarig vreetfestijn is :joy:

12 likes

Persoonlijk kijk ik elke Amerikaanse verkiezing sinds 2008, los van het feit dat ik half Amerikaans ben en mijn familie er woont. Vind ik politiek ontzettend interessant. Wat specifiek deze verkiezingen zo belangrijk maakt, is dat nog eens 4 jaar Trump nogal eens verstrekkende gevolgen voor het klimaat wereldwijd kan gaan hebben. Los daarvan staat de democratie in Amerika onder hoogspanning na 4 jaar Trump. Op dit punt kan dat bijna alleen maar zorgen voor verdere ontwrichting van de niet zo Verenigde Staten.

5 likes

Zo, de eerste donut al achter de kiezen. Mijn vriend helemaal verbolgen want ‘dat is ontbijt’ :grimacing:

5 likes

Haha hier is ook al genoeg open gegaan :joy: Al die spanning pfff

1 like

Omg jullie snacks😭 Ik ga nog even snel naar de supermarkt.

1 like

Ik bescherm de snacks van mijn vriend en zijn broertje voor later haha! We moeten ook nog avondeten eten. Ik ga het nu eigenlijk voor het eerst live kijken omdat zij het beiden interessant vinden normaal gesproken ben ik meer van het inlezen en dan gewoon gaan slapen.