En een tip voor de snurker zelf?
Ik kan altijd maar 1 oordop in want moet mn baby kunnen horen, maar dan hoor je het gesnurk dus ook
Waar denken jullie aan als je in slaap wilt vallen?
Ik heb er door m’n break up moeite mee want ik dacht altijd aan m’n vriend 🥲 dus ik probeer nu een nieuwe gewoonte te ontwikkelen met een andere gedachte maar ik kan niks bedenken
Aan hoe weinig uur ik nog kan slapen en hoeveel ik mezelf haat dat ik niet gewoon op een normaal tijdstip ga slapen.
Oh ik heb een geweldige tip (al zeg ik het zelf)
Ik heb ooit van de psycholoog geleerd te gaan ‘wandelen’ in je gedachten. Maar dan dus letterlijk en op leuke plekken! Je oude basisschool, voormalige woning, leuke vakantie of huizen van vrienden en vriendinnen vroeger.
Werkt echt! Ik ben altijd zo vertrokken.
Sterkte
Ja waarom ik nog twee uur lang bleef schollen op mijn mobiel terwijl ik toen echt al moe was
Oooh die vind ik wel leuk!
Aan zo min mogelijk. En soms gebruik ik slaap meditatie van Balance (app).
Ja dit doe ik ook! Door alle plakken van vroeger wandelen. Of naast mijn oma op de bank zitten
Aaah dat laatste
Ik probeer dan de dag achterstevoren af te spelen, als scènes die je voor je ziet!
En ik doe ook wel eens een yoga nidra filmpje op YouTube.
Dat werkt inderdaad ook heel goed, maar juist door de situatie waar ik op dit moment in zit (overlijden van familie en break up) wil ik juist zo veel mogelijk vergeten van de dagen
Oef ja dat snap ik. Moet ook zeggen dat ik dat nu ook niet doe. M’n vader is pas geleden overleden. Ik slaap nu met slaapmedicatie via de psychiater omdat ik het zelf niet red om in slaap te vallen. Je kan altijd even de huisarts bellen als het zo erg blijft?
Ik val altijd in slaap doordat ik verder ga met een fictief verhaal in mijn hoofd. Ik doe dit al mijn hele leven, dus ik weet ook niet hoe je op andere manieren in slaap kunt vallen.
Waar gaat jouw verhaal dan over? Of is dat telkens anders?
Soms is het een soort droomverhaal waarin ik zelf de hoofdrolspeler ben en ik heb ook wat terugkerende verhalen dat als ik een talent voor schrijven had gehad een roman of avonturenverhaal zou kunnen zijn. Ik heb wel altijd iets te veel fantasie gehad haha
Klinkt fantastisch! Ik fantaseer ook wel eens dat ik een enorme geldprijs heb gewonnen en wat ik dan allemaal ga doen. En uiteindelijk val ik dan wel in slaap.
Wat bij mij helpt, puur qua gedachten:
- Echt ‘schaapjes tellen’ en dan in je hoofd ook inbeelden dat al die schaapjes voorbij komen en over een hek springen oid. Dat werkt bij mij altijd goed omdat je telt + beeld in je hoofd maakt.
- Het alfabet langslopen voor een specifiek onderwerp. Bijv automerken, dan begin je met de A van Audi, B van Bentley, C van Crysler etc.
En verder helpen bij mij audioboeken (op lage snelheid afspelen) en slaapmeditatie-apps.
Oooh die laatste is goed ja. Daar kun je best lang mee vooruit.
Tot nu toe ben ik al 4 dagen bezig met door het oude huis van m’n opa en oma wandelen. Ben nog steeds niet verder dan de keuken gekomen
Oh dit doe ik ook! Als kind al op vakantie had ik in de auto hele verhalen die ik telkens verder ‘bedacht’. Vaak over dat ik beroemd was etc. nu zijn het vaak random scenario’s
Haha ja als kind “droomde” ik de hele dag door, ben blij dat ik dat redelijk heb afgeleerd en beperkt heb tot ‘s avonds laat :’)