Hmm denk dat je moeder, je broer en schoonzus het niet verkeerd bedoelen. Ze hadden het wel beter eerst met jou kunnen overleggen. Als ik jou was, zou ik aangeven dat ik de dag liever vrij wil houden en ik zou hun idee dus niet door laten gaan. Het is jouw verjaardag, dus ik vind dat je vooral moet doen wat je zelf wil. Als ze het daar niet mee eens zijn, zijn zij the asshole haha, maar kan ook zijn dat ze je meteen snappen.
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik heb dat hierboven ook getypt en denk er nu even over na, maar eigenlijk is het gewoon irritant. Zij brengen @Flo nu in een ingewikkelde positie. Flo moet die mensen nu gaan âafwijzenâ, omdat zij zichzelf opdringen.
Mensen die moeite willen doen voor jouw verjaardag kunnen als eerste moeite aan jou vragen wat jij fijn vindt op je verjaardag. Als zij bepalen hoe en wat en niet schikken naar jouw wensen doen ze het niet voor jou maar voor zichzelf. Jij bent jarig, niemand anders: jij bepaalt.
Ja dit is precies wat mij dwarszit. Mijn moeder zei ook letterlijk âwij willen het graag met jou vierenâ tijdens het gesprek, daardoor krijg ik inderdaad het gevoel dat ze het niet voor mij doen. Het gebrek aan overleg binnen mijn gezin als het op dit soort dingen aankomt stoort me wel vaker, maar het is zo lastig om nee te zeggen tegen familie. Ook omdat ik weet dat ze denken dat ze mij er een plezier meedoen, maar het resulteert er vaak in dat ik me dan maar aanpas en mijn familie over bepaalde grenzen heen laat gaan om de sfeer niet te verpesten.
In ieder geval fijn om te lezen dat mijn gevoel gegrond is en ik ga nog even kijken hoe ik dit ga aanpakken.
Had nog nooit gehoord van AITA en dacht in eerste instantie dat het om een serie oid ging? Had bijna niet geklikt, maar het concept is erg leuk! Jammer alleen dat er niet meer situaties zijn waar we kunnen beoordelen.
Ik vind iedereen kut hier
In principe zou je moeder hebben moeten overleggen, aan de andere kant is het haar huis waarin ze haar eigen kind uitnodigt. Jij bent danwel de aanleiding, maar je woont nou eenmaal in je moeders huis en zij viert het kennelijk graag zo. Misschien vind je dat ze je beperkt, kan ik inkomen.
En boeiend, ze zullen vast niet half 9 op de stoep staan, het is niet of je niks anders meer kan die dag. Soms is het even niet anders en kan je het gewoon maar beter positief inzien (Hey, cadeaus, lekker eten, gezellig dat ze helemaal voor jou willlen komen) en die spontane wandeling kan je elke andere dag doen toch. Dat je gaat huilen vind ik wel asshole behavior en ondankbaar, maar dat is ook omdat ik allergisch ben voor mensen die huilen als ze hun zin niet krijgen en te veel waarde hechten aan hun verjaardag.
ESH
Je moeder had ff moeten overleggen, Maarja haar huis en het is nu eenmaal zo dus probeer ervan te genieten ipv je te gedragen als een 16 jarige nukkige puber
Ja ik vind huilen om dit ook ondankbaar hoor, ik moet helaas huilen als ik boos/gefrustreerd ben, vind dat de kutste eigenschap aan mezelf. Maakt het ook meteen zo dramatisch terwijl dat nooit mijn intentie is. Ik realiseer me dat dit echt een non-probleem is om precies de redenen die jij noemt, en uiteindelijk wordt het hoe dan ook wel een leuke dag.
Ik jank ook uit woede, dus ik snap je wel.
Ik hoop dat je zo toch nog een leuke dag hebt!
Ik had vanavond afgesproken met een vriendin. Nu cancelt ze de afspraak omdat ze vergeten was dat ze zelf al bezoek zou krijgen. Oké fair enough, maar jij was ook mijn bezoek? Ben ik nu een bitter mens?