White privilege / racisme #2

Heeft hij zowel Jezus als de heilige geest al ontmoet?

“Ik wil niemand beledigen, dus ik vloek niet. Ik zal ook nooit iets fouts over moslims roepen. Niet over personen, bedoel ik."

“Ik ken die lui, ik ben vaak genoeg in islamitische landen geweest. Ze lachen vriendelijk, ze geven je een roosje, ze schenken een kopje thee, maar ondertussen denken ze: domme christen, straks neuk ik je vrouw. En je dochter."

En ik heb dat stukje Vooravond geluisterd. Heb m ca. zes keer “massa-immigratie” horen zeggen en… Zwarte Piet :weary: :weary: :weary:
Dacht dat we daar nou wel een beetje uit begonnen te raken :cry:

Bij ‘ik neuk je vrouw’ heb ik een pauze voor onbepaalde tijd genomen.

10 likes

Wat een absurd ‘interview’ is dit.

Hij heeft het ook niet over personen, maar over politieke islam

“Ik wil niemand beledigen, dus ik vloek niet. Ik zal ook nooit iets fouts over moslims roepen. Niet over personen, bedoel ik. Over de politieke islam moet je namelijk wél je mond opendoen omdat die overduidelijk fascistoïde kanten heeft en een groot gevaar voor de Nederlandse samenleving vormt. Je moet je keren tegen de radicale imams

Naar politieke islam is interessant onderzoek gedaan door oa Nieuwsuur en Trouw. Ook onderzoek naar inmenging in religieus gedachtegoed (imams en leraren) op basisscholen en steun aan terroristische organisaties in Syrië door de Nederlandse overheid.

Oa dit:

Ugh ik kan me hier zo aan ergeren. Maxima komt uit Zuid-Amerika, oh, en dus ‘vurig’. Hou toch op met die stereotypering.

6 likes

Wisten jullie dat ze enoooorm van dansen houdt? Met haar Argentijnse temperament is dat natuurlijk niet moeilijk

13 likes

“Ik was nieuwsgierig hoe een normaal Argentijns meisje koningin kon worden”

Drie zinnen later

“De elite meisjesschool waar de studentes worden opgeleid voor een internationale carrière”.

Máxima is veel dingen, maar ze is nooit een gemiddeld Argentijns meisje geweest. Ze komt uit de upperclass, studeerde in het buitenland en ging naar privéscholen.

30 likes

Was nieuwsgierig dus ff lekker roddelartikel gelezen over haar familie

Haar vaders kant van de familie was prominent sinds de 18e eeuw in Argentinië. Haar ene broer bezit een luxe restaurant in Argentinië, haar andere broer is getrouwd met een Oostenrijkse aristo en woont in Wenen, haar zus is een succesvol kunstenaar wonend in New York en haar andere zus heeft een doctoraat in de chemie en werkte voor een prestigieus onderzoekscentrum in Londen voor ze terugkeerde naar BA waar ze nu werkt in een ander prestigieus onderzoekscentrum.

Gemiddeld Argentijns gezin wel.

21 likes

Nederlanders houden echt teveel van het ‘started from the bottom now we here’ verhaal.

12 likes

“Maxima van de favelas naar het paleis”
Ohnee toch niet.

17 likes

Ja, “Maxima van ene naar andere paleis” is gewoon niet wat de Storylezeressen willen horen!

4 likes

Lekker op de bank met een kleedje wegzwijmelen en geloven dat iedereen een prinses kan worden

2 likes

What about haar vader en zijn politieke carrière vraag ik me af als ik dit zie

Wat bedoel je?

1 like

Máxima’s vader was minister tijdens het Videlaregime in Argentinië waar mensen werden gemarteld en verdwenen (geruchten dat ze boven zee uit vliegtuigen werden gegooid). Het is niet bewezen dat hij er bij betrokken was maar het is heel onwaarschijnlijk dat hij het niet wist (hij was minister tijdens een militaire dictatuur waarin er heel veel mensen spoorloos raakten…). Dat was ook de reden dat hij niet bij het huwelijk en toen WA koning werd (kroning?) mocht zijn.

Máxima heeft natuurlijk geen schuld aan de activiteiten van haar vader maar als je opgroeit als dochter van een minister tijdens een dictatuur en naar (mede daardoor) elitescholen gaat heeft dat toch zeker een invloed op de vorming van je persoonlijkheid en kan ik me ook voorstellen dat het moeiljk is om jezelf daartoe te verhouden. Ik denk dat zij ook weet / ergens wilt weten wat er toen gebeurt is in Argentinië, ze is ten slotte zelf ook Argentijnse. Opgroeien in een dictatuur (aan de ‘goede’ kant, als je vader minister is) is toch ook wel ingrijpend. Ook als je dan kiest voor een huwelijk waarin dat best prominent aanwezig is geweest en waarbij je vader staatswege niet aanwezig mag zijn lijkt me dat best een moeilijk moment.

2 likes

Ga je nu een historicus met bovengemiddelde interesse voor Zuid-Amerika uitleggen wat de vader van Maxima heeft gedaan :rofl:

Lever je diploma maar in @Zemraluani!

9 likes

Lul we moeten helaas concluderen dat forummers te jong zijn om zich te herinneren hoe Max stond te grienen bij die accordeon tune omdat papa er niet bij mocht zijn.

5 likes

Dat koppie van WimLex.

20 likes

Oh, dat wist ik niet! Ik had de vraag serieus opgevat (hoe anders?) en de lading niet begrepen

6 likes

Wow wat leek ie op Bea vroeger hè?

1 like