Wat je even kwijt wil #57

Hoe gaaf!

Thanks trouwens voor de 1+1 tip bij de Jumbo op het kersassortiment @Fenayi :frowning: Helaas alleen geen kaneelsterren meer hier, maar wel 2 pakken sneeuwmannen meegenomen.

2 likes

Haha nou boycot procter en gamble en Johnson + johnson er ook nog bij en je bent rond (en kunt bijna letterlijk niks meer kopen)

4 likes

Ik ben gewoon klaar met werken?! Ik moet nog wel wat mail doen, maar ik kan al 1,5 uur eerder dan normaal alle pakketten weg brengen. En dan ga ik daarna een flink stuk wandelen, wat lekkers halen en dan op mijn gemakje de mail doen :partying_face:

9 likes

Ja het was een heel verhaal haha, en het gaat eigenlijk al vanaf het begin aan mis. Op de website van TBS staat een heel verhaal over hoe het bedrijf opgericht is uit een soort idealistisch idee wat supervernieuwend was voor die tijd, maar daar klopt precies niks van. Het volledige concept is gewoon gejat van een klein Amerikaans bedrijf dat ook the Body Shop heette. Productnamen, de branding, verpakkingen, hele productcatalogussen zijn ongeveer 1 op 1 overgenomen door de oprichtster, die uiteindelijk dat Amerikaanse bedrijf heeft betaald om hun naam te veranderen.

Verder veel green/woke washing, de oprichtster vond dierproefvrije producten eigenlijk maar stom hippiegedoe, en qua ingrediƫnten zijn de producten allemaal niet zo ~natural~ als ze het doen lijken. Ik keek net voor de gein even en hun tea tree olie heeft 10 verschillende ingredienten, met tea tree olie ergens halverwege lol. Quality control was ook niet zo best blijkbaar, producten waar 400 keer meer bacteriƫn inzaten dan mocht van de FDA, dat soort dingen. Dat laatste is wel van de nodige jaren geleden, ik weet niet zeker hoe dat nu zit.

En dan is er dus ook nog een MLM-tak, The Body Shop At Home, waar de verkopers blijkbaar worden aangemoedigd om te liegen over hun inkomsten om zo nieuwe mensen binnen te halen :thumbsup: Zoals @Schaakmat al zei niet illegaal, maar wel gewoon twijfelachtig haha.

Ben vast nog wat dingetjes vergeten maar dat was het wel in grote lijnen denk ik!

4 likes

Even over Chiquita en als je nog meer schandalen van hun wilt weten, moet je hun voormalige naam United fruit company opzoeken. Dankzij dit bedrijf hebben we de term bananenrepubliek

7 likes

Ik heb nooit echt iets gehad met The Body Shop dus heb makkelijk praten, maar ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat ze werden overgenomen door Lā€™Oreal. šŸ„ø

1 like

Ohja dat was ik nog vergeten haha. Ik had er ook nooit perse iets mee maar liep er heel soms nog wel eens binnen voor een cadeautje ofzo maar dat laat ik nu maar :ā€™)

1 like

Kortom: denk groot en begin klein. Koop een stuk grond, bouw een klein huisje en verbouw alles zelf. Ook je aansluiten bij de Amish is geen optie want die doen aan broodfok wat betreft honden.
Maar kom wel in de bewoonde wereld om het half jaar voor een coronavaccinatie :slight_smile:

Ik stuur mijn oma tegenwoordig ieder jaar een kerstkaart met tig fotoā€™s en weetjes van mijn katten en dat vindt ze zo leuk, dat ze ze die kaarten nu bewaart als een soort Pokemon trading cards.

12 likes

Zo lief, mijn buurkinderen zijn helemaal gek van mijn kitten en nu hebben ze een kerstkaart gestuurd aan mijn kat :smiling_face_with_three_hearts:

77 likes

Ah dank je wel! Ik ga de pagina opzoeken!
@Dazed Wow :cry: Bedankt voor je moeite om het samen te vatten!

2 likes

Eerste week bij een nieuwe baan en ze zijn super tevredenšŸ˜„. Is toch altijd even spannend. Ook echt prettige collegaā€™s tot nu toe en leuk werk. Helemaal blij.

43 likes

Ik heb een kerstkaart gekregen maar geen idee van wie het is. Geen afzender bij en ook geen groetjes (naam). Voel me hier onredelijk kut door, want ik vergeet kennelijk iemand (?)

Geheime aanbidder? Je hoeft je echt niet kut te voelen hiervoor. Je kunt er toch weinig aan doen, je weet namelijk niet wie het is

En als je er later achterkomt, stuur je toch een nieuwjaarskaartje

Ik zag een stukje van die SATC serie en goed om te weten dat Carrie nog steeds de egocentrische trut is die ze altijd was. Kan ik dit mooi skippen tijdens mijn lockdown šŸ„²

4 likes

Oh wauw 4 jaar is wel echt heel erg lang ook, ik snap dat hij dan alsnog gegaan is. Maar wel rot dat jij daardoor dan ook in quarantaine moet straks. Hopelijk kunnen jullie het samen nog wel gezellig maken dan, of moeten jullie ook echt gescheiden blijven van elkaar?

Bij de termen ā€œopgeslagen afvalstoffenā€ en ā€œdetoxā€ begint mijn bullshitmeter wel te rinkelen :grimacing:

4 likes

Omg vandaag naar de Italiaanse groothandel geweest + de kaaswinkel ter voorbereiding op het kerstdinerā€¦ Echt zin in de risotto van mā€™n vriend en een kaasplankje en scroppino toe :drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face:

21 likes

Vind dit weer geniaal

43 likes

Vandaag (woensdag 23 december) mocht ik mijn boosterprik (3de vaccinatie) gaan halen.

Dus ik meld me aan met mijn identiteitskaart, de onthaalmedewerker vraagt: ā€˜heb jij een afspraak vandaag?ā€™ Ik bevestig dat overtuigend en laat mijn uitnodiging zien als bewijsā€¦
Het is vandaag blijkbaar woensdag 22 december en mijn 3de prik is morgen op donderdag 23 december. :upside_down_face: :no_mouth:
Gelukkig omdat het al avond is, kreeg ik nog een overschotje. Als ik me 's morgens had aangemeld doen ze dat niet en moest ik wel morgen terug komen.

Take Away besteld om mijn 3de prik te vieren!

45 likes

Mijn hond en kat liggen samen te slapen tegen elkaar aan, voor het eerst, en ik smelt :star_struck::pleading_face: het is zo schattig, ook omdat ze het nooit doen

28 likes