Wat je even kwijt wil #57

Wat is er dan met kneipp en weleda? En alles van Unilever is ook kut zeker

Ik denk dat @Paranimf gewoon een hekel heeft aan kneipp maar weleda is schijnbaar een antroposofisch anti vaxx merk. Alles van Unilever is natuurlijk grote multinational en die zijn per definitie slecht (edit ik vind dit niet echt trouwens). Je kan je maar beter helemaal niet meer wassen en we hebben t ook nog niet over deo gehad!!

4 likes

Nou Unilever is geen fan stakers

En ik dacht dat weleda antivaxx was

Moraal van het verhaal: Grote bedrijven zijn kut

4 likes

Wat zullen we dan met z’n allen een partij gaan stinken :joy: Maar okĂ© ik vind multinationals ook niet per definitie slecht en het ziet er naar uit dat het dan kiezen is tussen kwaden.

1 like

nou ik las hier laatst over Nuud en dat heb ik gekocht (was dat via @Max ?) en ik stink alleen maar naar zweet nu :sleepy: :sleepy:
maar het schijnt een paar dagen in te moeten werken dus wie weet

2 likes

oh shit nee! Ja, ik ben er erg enthousiast over. Voel me wel een beetje schuldig nu!

Ja ik vind Kneipp van het niveau Tony-reep met karamel-zeezout. Je komt er nooit van af en doet er maar een select gezelschap plezier mee.

4 likes

nee joh daar kun jij niks aan doen
op de site staat

Transpireren is belangrijk voor je lijf. Daarom zitten in Nuud geen zouten want die blokkeren je transpiratieklieren. Gewone deo’s die aluminiumzout of baking soda bevatten, veroorzaken vaak verstoorde transpiratieprocessen en leiden tot opgeslagen afvalstoffen in je lijf. Nuud gaat dat weer fiksen. Natuurlijk e n geurloos! Soms verhevigt daarbij de eerste dagen je transpiratie, qua vocht Ă©n geur. Dit effect van de ‘detox’ loopt af als je Nuud wat langer gebruikt. Bij onzekerheid: begin gewoon in het weekend dan kun je in je eigen, veilige domein ervaren hoe Nuud bij je werkt.

alleen jammer dat dat dus op kantoor is nu haha

1 like

Unilever is ook een MLM :pensive:

Vanaf nu Kruidvat huismerk gebruiken hahahaha

1 like

Ja ik laat me maar weer gewoon lijden tot wat de etos aanbiedt met 1+1 gratis (alhoewel ik wel weer erg enthousiast word van het mogelijke vooruitzicht op lush verrassingstassen dus alvast bij deze, principes zijn er voor mij om over heen te stappen op het moment dat het jou uitkomt)

@Paranimf hahahaha wel goeie omschrijving. Ik ben trouwens wel echt fan van hun lippenbalsam! Die heb ik nu al een paar keer gekocht.

@Gelatelli sinds ik geen spray deo meer heb ben ik ook heel erg zoekende. Tot nu toe heb ik vooral heel veel geld uitgegeven. Ik heb laatst een caudali stick gekocht waar ik benieuwd naar ben.

@Vaiana wat is mlm eigenlijk? Ik dacht een soort pyramide spel maar snap dat niet met Unilever

1 like

Dan wordt het tijd dat we deze bedrijven om zeep helpen

(sorry kon het niet laten)

7 likes

ik kan alleen dit vinden maar ziet er vrij shady uit

2 likes

Multilevel marketing. Het is een soort pyramide, maar legaal. Bij pyramide wordt je gelokt om geld in te leggen, maar er staat geen product/dienst tegenover. Mlm verkopen wel producten (vaak van beroerde kwaliteit maar nog steeds producten)

Alleen is de verkoop niet het meest winstgevende voor Mlm’ers. Dat zijn de verkopers. Als jij bijvoorbeeld voor lularoe wilt verkopen, moet je hun producten kopen, een website via hun regelen en cursussen van hun kopen. Ondertussen verkoop jij niet genoeg om dit rond te draaien, maar als jij een vriendin overhaalt om ook te verkopen en via jou al die shitzooi koopt, dan wordt het misschien wat. En zo vormt het langzaam een pyramide met wat slingers eromheen

2 likes

Heb je zin en tijd om te vertellen waarom? 38 minuten is best een lange uitleg.

1 like

Oh ja dus toch, maar wat raar dat bedrijven als Unilever en body shop daar blijkbaar inzitten.
Los dat ik het ook heel raar vind dat het ĂŒberhaupt legal is (behalve bij Tupperware want ik wil dat en ik kan t nergens kopen đŸ„Č)

1 like

Maas in de wet hé. En bodyshop heeft in onder meer Engeland een mlm programma, maar in Nederland niet. Dus ik weet niet wat dat zegt

En Unilever heeft zoveel bedrijven in hun portefeuille, dat het mij niet verbaasd dat ze wat mlm’s hebben. Zolang ze winstgevend zijn

Nu we toch bezig zijn, zullen we ook Nestlé en Chiquita bananen boycotten?

Ik kijk nu ook dankzij jouw tip!

1 like

Men love men.

7 likes

als ik soms wakker lig 's nachts lig ik te denken aan hoe erg kut nestlé is

voor als je je verveelt op je werk zoals ik

** Had fake nurses and bribed doctors to advertise their infant formulas in developing countries even though they proved to be unhealthy. They’re responsible for millions of infants dying.*
** Had a cartel in Canada.*
** Was a part of the Chinese milk scandal of 2008.*
** Bought milk from Grace Mugabe, who acquired her farm when Robert Mugabe nationalized it.*
** Killed their workers in Columbia.*
** Used army to kill union workers in Philippines.*
** Has used child labor, slaves and unfree labor, paid less than minimum wages, and been involved in human trafficking.*

:cry:

6 likes

Wat ik mij van kan herinneren (is nogal een tijd geleden dat ik het heb gezien)

• bedenker van bodyshop heeft het concept gejat inclusief naam
  • greenwashing
  • gekocht door L’OrĂ©al en die doet aan dierproeven
  • en een mlm. Mlm = kut

Maar ik zal wel wat vergeten zijn. Maar je kunt ook de Wikipedia pagina lezen van the bodyshop, vrijwel dezelfde informatie

3 likes