Ik kom echt slecht van de eerste resultaten.
Al vind ik wel dat het cordon sanitaire gebroken mag worden als Vlaams Belang zo significant stijgt. Laat ze maar proberen om hun beloftes na te komen dan!
Ik kom echt slecht van de eerste resultaten.
Al vind ik wel dat het cordon sanitaire gebroken mag worden als Vlaams Belang zo significant stijgt. Laat ze maar proberen om hun beloftes na te komen dan!
ik verwacht dat als alles geteld is er niet veel verschil gaat zijn hoor, groot verlies voor de NVA wat direct is doorgesluisd naar VB. Het is ook op deze manier dat NVA zo groot is geworden.
Het cordon zou alleen gebroken worden als bv VB en NVA samen een meerderheid zouden kunnen vormen wat hoogstwaarschijnlijk niet het geval is.
Kan toch niet, tweede Vlaamse partij?! Ik leef duidelijk echt in een linkse/groene bubbel.
Wauwww. Had deze tendens wel verwacht maar ik schrik wel van hoe dramatisch het is
Ik ook blijkbaar.
Ik was opgeroepen als bijzitter vandaag dus heb niet de tijd gehad om het overdag te volgen, maar deze eerste uitslagen
Ik snap het niet, iedere verkiezingsronde komen er zoveel nieuwe jongeren bij… Zijn daar zoveel rechtse rakkers bij? Ik had wel verwacht dat VB ietsje groter zou worden (vnl door Alt-Right) maar 't lijkt erop sat we gewoon de VS achterna gaan…
Ik word hier echt niet goed van .
Vlaams Belang is de grootste partij in “mijn stad”. Bijna 1/4 heeft er op gestemd.
Ik heb uiteindelijk last minute beslist om voor de kamer op PvdA te stemmen en ben wel heel blij dat ze nu een zetel hebben. Ik zou niet willen dat ze de grootste partij worden maar vind het goed dat ze nu niet meer genegeerd kunnen worden. Hun studiedienst is heel sterk dus ze lijken me zeker een waardevolle aanvulling
Waar doel je precies op met sterke studiedienst?
En ook best in shock door de sterke resultaten van VB . Triest
Echt bleiten dit.
Wel trots op Gent <3
wish i was a Waal
Damn Vlaams Belang. Ik vind het zo verontrustend dat die Dries Van Langenhove wordt gezien als 1 van de opkomende ‘‘talenten’’ bij het VL Belang terwijl die mens nog maar enkele maanden geleden werd uitgekotst na die schild en vrienden reportage van Pano. Vergeten mensen zo snel wat voor een foute ideeën die man heeft? Of is de doorsnee Vlaming een pak racistischer dan ik dacht?
Ben benieuwd hoe lang de coalitie-onderhandelingen deze keer zullen duren
Dat ze voor zo’n kleine partij opvallend uitgebreid en diepgravend onderzoek kunnen uitbrengen en op die manier ook al een aantal keer hebben kunnen aantonen dat politici niet eerlijk zijn over de resultaten van hun beleid
Ahzo. Ik heb die indruk helemaal niet
ik ben momenteel wel echt verbaasd in de score van Groen, ze gaan er amper op vooruit? Ik had verwacht dat ze een gigantische sprong vooruit zouden gaan dat ze evenredig met CD&V zouden staan…