Vegetarisch eten

Dacht al dat het aan mij lag :face_vomiting:

Blijf het herhalen maar sinds de vernieuwingen is Lekker Veggie van de Jumbo echt waardeloos :sweat_smile:

3 likes

Ja eens, echt zonde!

1 like

Weet een van jullie toevallig of de vega kipstukjes die ze bij Happy Italy gebruiken ook in de supermarkt te koop zijn? Of welke daarop lijken?

Ik vind halloumi niet een heel uitgesproken smaak hebben, wel een wat aparte structuur (maar alsnog wel lekker). Dit recept klinkt voor mij persoonlijk niet echt als een hele lekkere combinatie, zou het eerder combineren met iets van tomaten/aubergine oid. Hieronder wat inspiratie:

3 likes

Ik heb gister het bekende patatje vegan stoofvlees gemaakt en ik vind het goed gelukt. Het enige puntje was dat ik het iets te zoet vond, hebben jullie tips om dat de volgende keer wat meer ‘aardser’ te laten proeven?

Beetje koffie of cacao poeder? Of maken met bier als je dat drinkt

Door dit gesprek ga ik zo lunchen met halloumi en gegrilde ovengroente (rode biet, ui en zoete aardappel).
Ik vind het lekker als de halloumi wat knapperig is. Dus ik snij m in plakjes en ga het zo even in de pan bakken.

Sinds ik in Stockholm overal halloumi zag en ook veel geprobeerd heb eet ik het regelmatig.

4 likes

Alle drie lijken mij goede tips! Heb je dit toevallig ook zelf toegepast en was het wat?

Bier heb ik wel eens gebruikt! Ik vond het erg lekker, werd een stuk hartiger, en de rest van het bier opdrinken is ook leuk. Koffie heb ik nog nooit geprobeerd, ik weet wel dat het kan ipv bier maar mijn vriend is gevoelig voor caffeine (we eten heel laat, dus die slaapt dan niet meer bedoel ik) en caffeine vrije bonen hebben we niet in huis. Cacao heb ik nog nooit geprobeerd in vega stoofvlees, maar ik heb het idee van mole en als je het googled vind je wel veel recepten voor cacao bij stoofvlees haha

1 like

Klinkt allemaal goed, ik heb helemaal zin om snel weer een stoofpotje te maken :smiley:

1 like

Deze was zo lekker! :heart_eyes: Heb je aanbevelingen over gewone aardappels en minder vocht opgevolgd en hij was echt perfect gelukt :ok_hand:

3 likes

Nice! Gelukkig was ie lekker en ben ik niet de enige die dat vond :sweat_smile: Dat extra vocht is echt niet nodig hè, zou zo waterig worden dan.

1 like

Mijn vriend was een beetje sceptisch in het begin (“het klínkt niet heel lekker op papier”) maar heeft nog twee keer opgeschept haha!

Nee, als je al dat extra vocht erbij zou doen zou hij volgens mij veel langer moeten inkoken dan de tien minuten die in het recept staan. Dus was fijn dat je dat erbij had gezegd!

2 likes

Ik vond deze worstjes geen succes. Ik kan persoonlijk niet wennen aan bleek, zacht en kneedbaar imitatievlees. Geef mij maar ‘normale’ stevige vegaworstjes.

1 like

Mijn favoriete vegetarische garnalen van de toko. Smaak, structuur en prijs is top!!

15 likes

Ik heb gekocht bij de Amazing Oriental. Misschien bezorgen ze ook naar jou.

1 like

Toen ik deze kocht waren ze 6eu per pak, zijn ze ondertussen goedkoper?

Rond de €5

1 like

Wauw!! Hoe maak jij dit klaar?